زنان و بیماری عروق کرونر قلب

زنان-و-بیماری-عروق-کرونر-قلب

15171034_10153817107041307_3240377641175555727_n کتاب عروق کرونر دریایی از دانش است و از جمله موارد دیگر ، شامل علائم زنانی که به بیماری انسداد قلب و عروق قلب مبتلا می شوند ، غالباً متفاوت از علائم آقایان و غیرعادی است. بنابراین تشخیص برای زنان پیچیده تر از مردان است. اگرچه بیماری عروق کرونر در مردان بیشتر از خانم ها است ، اما آنژین مداوم (درد قفسه سینه) اولین علامت بیماری عروق کرونر در زنان شایع تر است.

بیماری کرونر قلب همچنین یک دهه بعد در زنان نسبت به مردان بروز می کند و با اثرات محافظتی هورمونهای زنانه در دوران بارداری همراه است. با این حال ، در دوران یائسگی هیچ فایده ای از جایگزینی درمانی با این هورمون ها وجود ندارد. در مقابل ، مطالعات نشان داده اند که شیوع بیماری عروق کرونر ، سکته مغزی ، ترومبوز وریدی و سرطان پستان در گروه درمانی افزایش یافته است.

استروژن خون در زنان مبتلا به دیابت پایین تر است و خطر ابتلا به بیماری عروق کرونر مشابه با مردان در همان سن است. پره اکلامپسی ، فشار خون بالا و دیابت حاملگی از عوامل خطرساز ویژه بیماری عروق کرونر قلب در خانمهایی هستند که از نظر خطرات همانند مردان هستند. با این حال ، دیابت فشار خون ، سبک زندگی بی تحرک ، تری گلیسیرید و سیگار کشیدن از عوامل خطر نسبتاً قوی تری نسبت به مردان برخوردار هستند

زنان مبتلا به بیماری عروق کرونر قلب اغلب علائم متفاوتی نسبت به مردان دارند. با این حال ، تحقیقات نشان می دهد که بیشتر خانمها نوعی درد قفسه سینه را در ارتباط با بیماری عروق کرونر تجربه می کنند. با این حال ، درد اغلب به عنوان سوزش توصیف می شود و کوتاهتر از مردان ادامه می یابد و بیشتر به سمت شکم ، تا فک یا پشت منتهی می شود. همچنین ممکن است باعث سوء هاضمه ، تهوع ، استفراغ و آریتمی شود. سرانجام ، به نظر می رسد زنان به جای مردان ، تنگی نفس یا تنگی نفس را به جای درد توصیف می کنند.

میزان مرگ و میر زنان بعد از انفارکتوس میوکارد بیشتر از آقایان است ، اما زنان با توجه به مطالعه قلب ریکیاویچ سالها بعد از انفارکتوس میوکارد دریافت می کنند. . به همین ترتیب ، میزان مرگ و میر در زنان نسبت به مردان بعد از پیوند بای پس عروق کرونر و پیوند بای پس عروق کرونر بیشتر است ، که این تنها با این واقعیت توضیح داده نمی شود که آنها معمولاً 3-5 سال از مردان بزرگتر هستند.

کل فصل را می توان در کتاب کرونری یافت.

P.S. به یاد داشته باشید که در فیس بوک به ما بپیوندید

دیدگاه‌ها

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *