روش ها و مدارهای بکسل

طناب های بکسل و زنجیرها از ابزارهای بلند کننده ای هستند که در اندازه ها و درجه های مختلف استفاده می شوند. در حالی که استفاده از زنجیر در صنایع محدود و اغلب برای بلند کردن بار یا به عنوان آسانسور یا زنجیر لنگر استفاده می شود ، سیم کششی یک قطعه صنعتی بسیار انعطاف پذیر با بافت ، ساختار و مواد مختلف مورد استفاده در صنایع آسانسور است. حفاری ، جرثقیل ، صنایع ساختمانی و معدنی ، ماشین آلات و حتی در دکوراسیون بسیار مورد استفاده قرار می گیرد.

طناب ها و زنجیرهای بکسل ، که تحت تنش های کششی بسیار زیادی قرار می گیرند ، اغلب از فولاد با کیفیت بالا ساخته می شوند ، اگرچه برای استفاده راحت تر و به ویژه برای استفاده در محیط هایی که میل بکسل در معرض حرارت قرار می گیرد. از برج های فولادی ضد زنگ نیز استفاده می شود. متقابلا بکسل زنجیر و طناب ساخته شده از فولاد ضد زنگ که نیاز به استحکام سطحی خاصی ندارد ، سیم کشیده شده و زنجیرهای فولادی ، اگرچه استحکام کششی بالایی دارند ، اما مقاومت محیطی پایینی دارند و باید از آنها با روکش استفاده کرد.

علاوه بر آب و رطوبت ، که باعث خوردگی سریع طناب های بکسل و زنجیرهای فولادی می شود ، گازهای خورنده کارگاه ها و حتی باران اسیدی که با جذب CO2 در هوا توسط قطرات باران به H2Co3 یا اسید کربنیک تبدیل می شود و باعث خوردگی ، زنگ زدگی می شود. و زنجیر بکسل و فولاد دو مورد از پرکاربردترین ابزارهای صنعتی هستند. در زیر روش تقویت سطح این ابزارها را بررسی می کنیم.

پوشش گالوانیزه از میله کش و زنجیر

    سیم بکسل

پوشش سطح از دیرباز نه تنها برای افزایش مقاومت سطحی طناب ها و زنجیرهای بکسل ، بلکه به طور کلی نیز مورد استفاده قرار گرفته است قطعات صنعتی فولادی یا از چدن استفاده می شود که دارای مقاومت کششی بالا اما مقاومت محیطی پایینی است. روش گالوانیزه یکی از شناخته شده ترین ، سریع ترین و ارزان ترین هزینه ها برای این نوع حفاظت از سطح است که می توان آن را به دو روش ، روش گالوانیزه سرد با کاربرد وسیع تر و روش گالوانیزه گرم استفاده کرد.

روشهای پوشش گالوانیزه گرم و سرد زنجیر و سیم کشیده شده با استفاده از عنصر فلز روی یا روی ، اما در دماهای مختلف انجام می شود. پوشش گالوانیزه سرد ، که فقط یک لایه نازک روی سطح فلز باقی می گذارد ، در حمام با دمای تقریبی 250 درجه انجام می شود و تنها چند لایه میکرون روی روی سطح فلز باقی می ماند ، که سطح سیم را خراش می دهد. و زنجیرها در آستانه زنگ زدگی هستند. یعنی ، در حالی که فرآیند گالوانیزه گرم در دمای بسیار بالا انجام می شود ، یعنی. وقتی عنصر فلزی روی روی ساختار فولادی نفوذ کرده و نقره ای مات به نظر می رسد ، بیش از 600 درجه افزایش می یابد. طناب ها و زنجیرهای گالوانیزه گرم گرم مقاومت محیطی بسیار بالایی در برابر زنگ زدگی خواهند داشت.

منبع

دیدگاه‌ها

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *