راهنمای مبتدیان برای سایه زدن قهوه کشت شده

به نظر می رسد قهوه سایه یک معجزه تازه کشف شده است. آن را می بینید که روی برچسب ها چاپ شده و توسط کافه های بیشتری تبلیغ می شود.

اکثر مردم تصور می کنند که قهوه در سایه رشد خاصی دارد ، و وجود دارد. اما ایده کاشت قهوه در سایه نوآورانه یا منحصر به فرد نیست.

به هر حال ، این اولین جایی بود که قهوه وحشی پیدا شد: زیر سایه درختان دیگر. بیایید نگاه دقیق تری داشته باشیم.

قهوه سایه دار

قهوه سایه چیست؟

قهوه ای که در سایه کشت می شود در واقع مزارعی از درختان قهوه است که در زیر سایه درختان دیگر رشد می کنند.

این به این دلیل است که درخت قهوه گیاهی است که به سایه زیادی احتیاج دارد. قهوه وحشی به این دلیل به طور طبیعی رشد می کند زیرا بسیار حساس است و نمی تواند با هیچ گونه افراط و تفریط کنار بیاید.

در این راستا ، همه مزارع قهوه در سایه رشد کردند. گفت “بود” زیرا امروزه قهوه آفتابی استاندارد صنعت است. تقریباً 60 درصد از مزارع قهوه از سال 1972 در زیر نور خورشید رشد کرده اند.

از طرف دیگر، مزارع قهوه معمولی (بخوانید: در آفتاب) می توانند برای بازدهی بالا سودآور باشند، زیرا درخت تحت تنش بیشتری قرار می گیرد، که باعث می شود گل و در نتیجه گیلاس بیشتری تولید کند.

این روش باعث تخلیه بیش از حد خاک می شود و استفاده از کودهای گران قیمت و آفت کش ها را مجبور می کند.

به همین دلیل ، کشاورزی مختلط سایه ایجاد می کند ، به پرندگان فضای لانه می دهد و نیاز به آفت کش ها ، کودها و علف کش ها را کاهش می دهد.

ویژگی های اصلی قهوه که در سایه رشد می کند

اول از همه ، برای کشاورزان دو دلیل پایدارتر است: نیازی به استفاده از کودهای گران قیمت و سموم دفع آفات برای تولید آن نیست و درختان سایه دار می توانند منبع غذایی باشند.

کشورهایی هستند که درختان سایه دار پاپایا، پرتقال، انبه، موز و آووکادو هستند.

دوم ، این روش رشد درختان قهوه تنوع زیستی را افزایش می دهد. گفته می شود 52 درصد از تنوع زیستی جهان در حال انقراض است ، اما مزارع قهوه این قدرت را دارند که این روند را کند کنند. همچنین ، درختان یک فیلتر طبیعی برای CO2 هستند.

بنابراین اگر قهوه در سایه پرورش داده شود ، وضعیت همه ما بهتر است.

قهوه سایه دار (1)

برخی از مزارع قهوه سایه دار هستند که زیستگاه مناسبی را برای صدها گونه سوسک ، زنبور ، مورچه ، بیش از 20 گونه پروانه و حتی میمون های کوچک فراهم می کنند.

و پس از همه، همه ما می دانیم که درختان بیشتر به معنای اکسیژن بیشتر برای سیاره است. بنابراین شما برای همه برنده می شوید.

متأسفانه ، تنها مزارع کوچک با فناوری پایین ، که معمولاً برای تهیه مواد شیمیایی ضعیف هستند ، درختان خود را در سایه نگه داشته اند.

و چرا این مزارع در این وضعیت قرار دارند؟ زیرا قهوه ای که در سایه رشد می کند ، عملکرد بسیار کمتری دارد.

تا حدی که سود هر مزرعه به میزان قابل توجهی کاهش می یابد و اگر هر مزرعه قهوه فقط قهوه سایه دار تولید کند ، تقاضای جهانی قهوه به سادگی برآورده نمی شود.

فقط کافی نیست قهوه برای همه کافی باشد.

از کجا آمده است؟

این یک ایده شناخته شده است که درخت قهوه بومی اتیوپی است. داستانها و افسانه های مختلف زیادی در تاریخ وجود دارد ، اما یک واقعیت مهم این است که درخت قهوه در طبیعت در میان سایر درختان رشد می کند.

این روش اولیه ای است که طبیعت برای رشد این گیاه انتخاب می کند ، که امروزه میلیون ها لیوان نوشیدنی ارائه می دهد.

اما امروزه شرکت های بزرگ با مزارع بزرگ به راهی برای رشد سریع قهوه در مقیاس بزرگ نیاز دارند.

از سوی دیگر ، مصرف کنندگان بیشتر و بیشتر متوجه تأثیر مزارع قهوه بر روی کره زمین می شوند و در تلاش برای کمک به انتخاب قهوه سایه دار می پردازند.

قهوه سایه ای بهتر است؟

با مقایسه این دو روش کاشت درخت قهوه ، یک چیز بدیهی است. مزایای تنوع زیستی و کشاورزان. اما طعمش چطوره؟ آیا بهتر است؟

مانند بسیاری از گیاهان دیگر، رشد بدون آفت کش ها، کودها و علف کش ها یک چیز عالی است. امروزه به آن قهوه ارگانیک یا قهوه مخصوص می گویند.

اما وقتی صحبت از مزه به میان می آید ، تفاوت زیادی بین آنها وجود دارد. قهوه مخصوص یا قهوه ارگانیک از محیط طبیعی لذت می برد و این طعم آن خواهد بود. تازه، طبیعی، پر از عطر با نکاتی از هر چیزی که در نزدیکی قهوه رشد می کند.

به عنوان مثال ، اگر یک درخت قهوه در نزدیکی یک درخت پاپایا رشد کند ، در آخرین قهوه نت هایی از پاپایا تولید می شود. با فرض اینکه فرآوری و پخت به خوبی انجام شده باشد.

و این یک کشف بزرگ در دنیای قهوه است. چشیدن قهوه با عطر واقعی و عالی بسیار ارزشمند است.

از طرف دیگر ، رشد قهوه بدون سایه و تحمیل روند طبیعی بر طعم آن تأثیر می گذارد. این نوع قهوه تلخ تر، خام تر است، اما همیشه عطر و بوی مشابهی خواهد داشت، زیرا هیچ چیز دیگری در نزدیکی درخت رشد نمی کند.

کافه سایه (2)

آیا قهوه سایه گران تر است؟

تولید قهوه سایه ای نیاز به انرژی و مراقبت زیادی دارد. کشاورزان برای حفظ کیفیت خوب و سلامت کافی گیاه سخت کار می کنند. حتی اگر توانایی استفاده از کودها، علف کش ها یا آفت کش های گران قیمت را نداشته باشند، با کار سخت جبران می کنند.

این یکی از دلایل گران شدن قهوه است.

دلیل دیگر این است که قهوه از کیفیت بالاتری برخوردار است ، این تجارت عادلانه است. پرداخت کمی بیشتر برای قهوه خوب به این معنی است که شما برای محیط طبیعی که قهوه در آن رشد می کند و همچنین هزینه نیروی کار صرف شده برای آن قهوه پرداخت می کنید.

متوجه خواهید شد که قهوه شما در سایه است اگر

این دارد برچسب روی آن که ادعا می شود در سایه رشد کرده استبه شرکت ها نمی توانند در مورد منشا یا وسایل تولید قهوه خود دروغ بگویند ، اما به آنها اجازه داده می شود که حتی یک کلمه در مورد آن نگویند.

با مشاهده این که چگونه قهوه سایه دار تبدیل به یک گرایش مصرفی شده است ، شرکت هایی که قهوه خود را از این طریق پرورش می دهند ، مشاهده آن را بسیار آسان می کند.

یکی دیگر از برچسب های جستجو برچسبی است که می گوید مزرعه قهوه است برای پرندگان مطلوب است، یا اکوسیستم را حفظ می کند، یا مسئولانه بزرگ می شودبه

اینها مارک های معمولی قهوه هستند که در سایه رشد می کنند و فقط می توانید آنها را روی برچسب پیدا کنید. اغلب این برچسب ها می توانند در مجاورت یک برچسب ارگانیک یا تجارت منصفانه باشند.

در نهایت، شما می توانید کشور مبدا را بررسی کنیدبه به یاد داشته باشید که شرکت ها نمی توانند در مورد خرید مبدا دروغ بگویند، آنها می توانند در مورد آن سکوت کنند.

اگر قهوه شما از جنوب مکزیک ، السالوادور ، پرو ، پاناما ، نیکاراگوئه و گواتمالا می آید ، به احتمال زیاد در سایه کاشته می شود. این مزارع کوچکتر هستند و از حمایت شما سود زیادی خواهند برد.

همچنین می توانید به دنبال قهوه از سوماترا، تیمور، گینه نو و اتیوپی باشید. البته برخی استثنائات نیز وجود دارد ، زیرا هر مزرعه ای در این کشورها در سایه کشت نمی شود. برچسب را با دقت بخوانید.

در مقایسه ، اگر قهوه ای از کلمبیا ، برزیل و کاستاریکا (که متداول ترین آنها هستند) پیدا کردید ، مطمئناً در معرض نور خورشید قرار می گیرد. برخی از کشاورزان سایه وجود دارند ، اما آنها در اقلیت هستند.

به یاد داشته باشید که این سه کشور به همراه اندونزی و ویتنام از جمله بزرگترین صادرکنندگان قهوه هستند.

اگر نام تجاری قهوه مورد علاقه شما اشاره نمی کند که قهوه از کجا می آید یا چگونه تهیه می شود (برخی حتی نمی گویند که عربیکا است یا روبوستا) ، پس شرط می بندد که قهوه سایه دار نیست.

امیدوارم این مقاله موارد را برای شما روشن کرده باشد. قهوه سایه دار هر لحظه به موضوعی فزاینده تبدیل می شود زیرا تأثیر کشاورزی بر اکوسیستم را آشکار می کند.

نه تنها خوشمزه تر است، بلکه برای جانوران محلی نیز بسیار دوستانه تر است. یکی دو پنی اضافی قطعاً ارزشش را دارد.

اگر می‌خواهید درباره قهوه یا چای بیشتر بدانید، می‌توانید مقالات مرتبط زیر را بررسی کنید. چه کسی می داند چه چیز دیگری می توانید پیدا کنید؟

دیدگاه‌ها

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *