درجه های روشن

درجه-های-روشن

Bjargráður یک اسم ایسلندی برای یک وسیله پزشکی است که در زبان انگلیسی به آن ICD گفته می شود (Implantable Cardioverter Defibrillator). نجات ها برای معالجه سریعتر و آریتمی های خطرناک برای زندگی طراحی شده اند.

کلیه نجاتگران همچنین دارای فناوری ضربان ساز هستند که اگر ضربان قلب خیلی آهسته شود ، در عملکرد قلب مداخله می کند.

Bjargráður دارای یک کامپیوتر داخلی است که به طور مداوم ضربان قلب شما را کنترل می کند. دستگاه روی ستون فقرات ، معمولاً در سمت چپ سوار می شود. میزان نجات تقریبی است. 8 سانتی متر طول و 7 سانتی متر عرض و وزن آن گرم.
Bjargráður برای اولین بار در سال در یک بیمار 25 در بالتیمور در ایالات متحده کاشته شد. در ایسلند ، اولین نجات در سال در یک بیمار کاشته شد 25 و اکنون حدود – – 20 افرادی که هر سال چنین دستگاهی را دریافت می کنند.

لوله ای از لوله نجات به رگ مستقر در بطن راست وارد می شود. لوله ها بسته به نیاز فرد می توانند یک ، دو یا سه باشند.

نجات چه کاری انجام می دهد؟

ضربان ساز برنامه ریزی شده است که وقتی ضربان قلب از کنترل خارج می شود ، با تحریک سریع یا شوک مداخله کند. درجه نجات در حد بالا و پایین نبض تنظیم می شود. مردم اغلب برای نگه داشتن ضربان قلب سریع و معقول ، دارو مصرف می کنند.

اگر سکته قلبی دارید ، برنامه نجات شامل تمام اطلاعات ، در مورد ضربان قلب و نحوه پاسخ نجات است. این اطلاعات را می توان با کمک تجهیزات رایانه ای ویژه خواند.

اگر نگهبان احساس کند که ضربان قلب شما به طور غیر طبیعی سریع می شود ، مداخله می کند و باعث می شود قلب دوباره به طور عادی ضرب شود.

در تاکی کاردی بطنی (به واژگان زیر مراجعه کنید) ، هنگامی که ضربان قلب به بالا است 20 – 25 در دقیقه ، نجات می تواند یک تحریک الکتریکی سریع را منتشر کند که اغلب کافی است برای جلوگیری از تاکی کاردی بطنی. اما گاهی اوقات ، شکستن تاکی کاردی بطن از این طریق ممکن نیست. سپس نجات دهنده یک شوک الکتریکی ساطع می کند که باعث می شود قلب دوباره به طور طبیعی ضرب شود.

اگر ضربان قلب خیلی کند شود ، ضربان ساز قلب را به عنوان یک ریتم عادی تحریک کرده و ضربان قلب طبیعی را حفظ می کند. هم برنامه نویسی دستگاه نجات و هم خواندن به گونه ای انجام می شود که یک سنسور کوچک ، که به یک کامپیوتر متصل است ، بر روی دستگاه نجات در قسمت بیرونی پوست قرار گیرد.

چه مشکلی ممکن است هنگام نصب ایجاد شود؟

در موارد استثنایی ، نقص در سیم کشی ممکن است باعث برق گرفتگی برق شود حتی اگر ضربان قلب طبیعی باشد. همچنین ، انواع دیگر آریتمی ها ، مانند فیبریلاسیون دهلیزی (در زیر واژه نامه را مشاهده کنید) ، گاهی اوقات می تواند باعث ایجاد شوک الکتریکی شود

.

این عمل شامل ریسک کم است. بلافاصله بعد از عمل ، خطر مشخصی از خونریزی در ناحیه برش وجود دارد و همچنین خطر ناچیزی از پنوموتوراکس وجود دارد که معمولاً به راحتی قابل استفاده است.

از چه چیزی باید مراقب باشم؟

لازم نیست شیوه زندگی خود را تغییر دهید ، اما مواردی وجود دارد که باید مراقب آن باشید:

  • تنها بودن در شنا یا اسکی ، بالا رفتن از پله های بلند یا داربست. به عبارت دیگر ، اگر شروع به احساس سرگیجه کردید ، باید از موقعیت هایی که در معرض خطر هستید جلوگیری کنید. شما از ورزش کردن استقبال می کنید ، اما این یک ایده قلبی است که متخصص قلب بتواند کدام ورزش را انجام دهد ارزیابی کند.
  • در نزدیکی با میدان های مغناطیسی قدرتمند که ممکن است با عملیات نجات تداخل داشته یا موقتاً به حالت تعلیق درآیند. چنین میدان های مغناطیسی را می توان در جایی که رادارها ، فرستنده های رادیویی و مانند آنها وجود دارد ، یافت. بلندگوهای بزرگ تغذیه شده با شیر مادر همین اثر را دارند.
  • هنگامی که از میدان مغناطیسی این دستگاه ها خارج شوید ، عملکرد نجات شما دوباره به حالت عادی انجام می شود.
  • تحت هیچ شرایطی نباید تصویربرداری رزونانس مغناطیسی را انجام دهید زیرا یک میدان مغناطیسی بسیار قوی وجود دارد ، مگر اینکه دستگاه با این ویژگی مجهز باشد. مداحان دیگر مشکلی ایجاد نمی کنند.
  • برخی از اقدامات اضطراری از محافظت از تلفن همراه برخوردار هستند و از این رو استفاده از تلفن های همراه به روش عادی ایمن است. از جنبه های دیگر ، اگر نزدیک به 7 سانتی متر از محل نجات فاصله داشته باشد ، ممکن است تلفن همراه در حال کار قطع شود.

تأثیر دستگاههای دیگر

C CT

مشکلی نیست

پوشش نجات

مشکلی نیست

مشکلی نیست

در صورت استفاده از جریان استفاده نکنید

مشکلی نیست

مشکلی نیست

اشعه X معمولی و اشعه ایکس خوب هستند

پرتو درمانی
I-pod (بار صدا)
درمان با لیزر
سوزن سوزن
برق
راه آهن برقی
ایکس
تصویربرداری رزونانس مغناطیسی

تحت هیچ شرایطی غار جوش القایی

مشکلی نیست ایستگاه ها

مشکلی نیست رایانه

مشکلی نیست TNS درد

اصلاً ممکن است نباشد آشکارسازهای سلاح در فرودگاهها

راهنمای پیشنهادی مایکروویو

مشکلی نیست ضد سرقت در فروشگاه ها

مشکلی نیست

منبع: از وب سایت Landspítali Háskólasjúkrahús.

1992 به یاد داشته باشید که در فیس بوک به ما بپیوندید 174162109295515

دیدگاه‌ها

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *