بازاریابی عصبی چیست؟ مهمترین نکات بازاریابی عصبی در سال 2021

امروزه شرکت های دیگر نه تنها با افزایش تولید و محصولات ، فروش خود را افزایش می دهند ، بلکه کار کمی پیچیده تر شده است! آنها از تکنیک جدیدی به نام استفاده می کنند بازاریابی بیشتر یا بازاریابی عصبی ، آنها سعی می کنند مشتری را متقاعد به خرید و افزایش فروش کنند. ولی بازاریابی عصبی چیست؟

شاید فکر کنید این بازاریابی لمسی است! اما شما اشتباه می کنید. بازاریابی عصبی ترکیبی از علم پزشکی و تجربه بازاریابی و تجارت است. این روش تجزیه و تحلیل می کند که کدام قسمت از مغز کاربر و مشتری ابتدا باید تحریک شود. سپس نحوه انجام فعالیت های تبلیغاتی و بازاریابی را مورد بررسی قرار می دهد تا بتوانید از آن برای افزایش فروش استفاده کنید.

در این مقاله با من همراه باشید تا با این نوع بازاریابی آشنا شوید.

بازاریابی عصبی چیست؟

بازاریابی عصبی چیست؟

وقتی در مورد بازاریابی عصبی صحبت می کنیم ، در مورد بازاریابی صحبت می کنیم که از علوم عصبی استفاده می کند تا بیشترین تأثیر را بر مشتری از طریق فعالیت های خود داشته باشد. در بازاریابی عصبی ، از روش هایی استفاده می کنید که مخاطب را به خرید تحریک می کند. از همین رو بازاریابی عصبی این آسان نیست و نیاز به دانش و تجربه دارد.

با درک کامل اعصاب و مغز مشتری ، می توانید پیام و محتوایی ایجاد کنید که به او انگیزه دهد آنچه را که شما می خواهید انجام دهد. از آنجا که همه افراد متفاوت هستند و مغز همه در جهان متفاوت عمل می کند ، این روش نیاز به تحقیق و دانش بالایی از مشتریان و مخاطبان یک تجارت دارد.

به موسسه خیریه مرجع کمک کنید

در واقع شرکت ها و بنگاه های مختلف در این محیط تبلیغاتی اشباع شده باید پیام متفاوت و خاصی را برای مخاطبان خود ارسال کنند.

هدف اصلی بازاریابی عصبی بهبود فرایند بازاریابی است.

به همین دلیل برای ما بسیار مهم است که بدانیم مغز مشتریان و مخاطبان ما چگونه کار می کند و بدانیم که هنگام تماشای تبلیغات چه فرایندهایی در ذهن آنها اتفاق می افتد.

برنامه بازاریابی عصبی

با بازاریابی عصبی ، درک عمیق تری از مشتری و مخاطبان خود به دست می آورید ، بنابراین می توانید در استراتژی هایی که در زمینه های مختلف استفاده می کنید دقیق تر و سازگارتر باشید. معمولاً برای به دست آوردن بهترین نتایج از بازاریابی خود ، بهتر است از روش ها و تکنیک های مختلف استفاده کنید. در زیر کاربرد بازاریابی عصبی را در سایر روشهای بازاریابی توضیح می دهیم.

بازاریابی ایمیلی

امروزه بازاریابی ایمیلی یکی از موثرترین و کارآمدترین روشهای بازاریابی است. اما می توانید از بازاریابی عصبی برای افزایش اثربخشی آن استفاده کنید. بازاریابی عصبی به شما کمک می کند تا ایمیل هایی را که طراحی می کنید دقیق تر و متناسب با هدف و مشتری طراحی کنید. بازاریابی نورو می تواند در همه جنبه های طراحی ایمیل به شما کمک کند. از محتوا و لحن آن گرفته تا عناصر بصری که باید استفاده کنید ، و همچنین موضوع و طراحی آن.

قیف فروش و افزایش نرخ تبدیل

وقتی مخاطبان با نام تجاری شما آشنا شوند ، تا زمانی که بخواهند خدمات یا محصولات شما را بخرند ، فرایند خاصی را طی خواهند کرد. برای مشاهده بهتر این فرایند ، که به عنوان سفر مشتری نیز شناخته می شود ، از مدلی به نام قیف فروش استفاده می شود.

بازاریابان از قیف های فروش برای درک بهتر سفر مشتری و طراحی استراتژی های موثر برای افزایش نرخ تبدیل استفاده می کنند. استفاده از بازاریابی عصبی درک بهتری از مخاطب و مشتری ایجاد می کند و به بازاریابان اجازه می دهد که در هر مرحله از قیف فروش ، ترفندها و استراتژی های دقیق تری را برای مخاطب اعمال کنند و نرخ تبدیل را به میزان قابل توجهی افزایش دهند.

بازاریابی ویدئویی

امروزه تأثیر استفاده از ویدئو در بازاریابی بر هیچکس پوشیده نیست. به همین دلیل است که بسیاری از مارک ها از بازاریابی ویدیویی استفاده می کنند. برای اینکه این نوع بازاریابی بیشترین تأثیر را داشته باشد ، باید درک کاملی از تفکر و نگرش مخاطبان داشته باشید تا از موثرترین روش ها در ایجاد فیلم های خود استفاده کنید. بازاریابی عصبی به بازاریابان دید کاملی از مخاطبان و مقالاتی می دهد که بیشترین تأثیر را بر آنها خواهد داشت.

تکنیک های بازاریابی عصبی چیست و چگونه از آنها استفاده کنیم؟

تکنیک های بازاریابی عصبی چیست و چگونه از آنها استفاده کنیم؟

بازاریابی عصبی بر سه اصل استوار است: 1- جلب توجه 2- جلب احساسات 3- به خاطر سپردن. شما باید این 3 اصل را به بهترین شکل ممکن برای افزایش فروش محصولات خود رعایت کنید.

رنگ مناسب را انتخاب کنید

روانشناسی رنگ یک نکته بسیار مهم در بازاریابی عصبی است. باید بدانید چه زمانی از چه رنگی استفاده کنید و این رنگ چه تاثیری بر مغز مخاطب و مشتری دارد.

به عنوان مثال ، نارنجی هیجان ایجاد می کند ، سبز آرامش می دهد. شما باید بدانید که کی ، کجا و چگونه از رنگ ها استفاده کنید تا بهترین بازخورد را دریافت کنید.

به یاد داشته باشید که تنها با تغییر رنگ یک دکمه می توانید فروش خود را چند برابر کنید.

بسیاری از گزینه ها انتخابی ندارند

آیا تا به حال فکر کرده اید که مخاطبین و کاربران شما دقیقاً به محصولات یا خدمات شما به چه چیزی نیاز دارند و در عوض چه چیزی را ارائه می دهید؟

اگر به مصرف کننده و مخاطبان خود پیشنهادات ضعیفی ارائه دهید ، حتی اگر او بخواهد خرید کند ، ممکن است خرید را متوقف کند. به یاد داشته باشید که پیشنهادات بی فایده ، محصولات بد و عدم شناخت دقیق مخاطب باعث می شود فروش کمتری داشته باشید. بنابراین به مخاطبان خود نگاه کنید و به محصول خود نگاه کنید! آیا این واقعا نیاز به مخاطب دارد؟

کسری بودجه مردم را جذب می کند

این مثال یکی از بهترین ایده ها برای بازاریابی عصبی است. به تازگی ، بسیاری از سایت ها از این تکنیک استفاده می کنند که به عنوان مثال وقتی محصول را می بینید ، فقط 5 عدد باقی مانده است. این کمبود و ترس از خستگی عموم مردم را به خرید تشویق می کند.

زیرا وقتی مردم می بینند که این محصول به سرعت فروخته شده و تعداد کمی از آنها باقی مانده است ، شروع به خرید می کنند.

احساسات

جذب احساسات مخاطبان با محصول شما فروش را به طرز چشمگیری افزایش می دهد. یکی از تکنیک های جذب احساسات مخاطب ، قصه گویی است.

شما می توانید یک داستان احساسی در مورد محصول خود شروع کنید ، فقط مراقب باشید که دروغ نگویید! اگر دروغ بگویید و مخاطب متوجه شود ، نه تنها این محصول بلکه نام تجاری شما نیز مشکوک خواهد بود.

به مخاطب احترام بگذارید و از گرافیک استفاده کنید

یکی از م waysثرترین روش ها برای جذب مخاطب ، استفاده از گرافیک و تصاویر جذاب است.

آیا فکر می کنید محصول شما در صورت دارا بودن گرافیک و تصاویر قدیمی ، یا از گرافیک جذاب و تصاویر مدرن استفاده می کند ، فروش بیشتری را به همراه خواهد داشت؟

مخاطب به آنچه می بیند اعتقاد دارد

مردم برای خرید محصول شما یا استفاده از خدمات شما به اعتماد نیاز دارند. با استفاده از اعتماد مخاطبان می توانید شانس خود را برای فروش افزایش دهید.

به عنوان مثال ، ارائه یک گواهی معتبر از یک سازمان ، نمایش نظرات کاربران و خریداران قبلی. از انتقاد استفاده کنید و اجازه دهید دیگران از شما انتقاد کنند. از انتقادات مردم برای بهبود استفاده کنید.

اولین اطلاعاتی که مخاطبان شما دریافت می کنند چیست؟

اولین اطلاعاتی که مخاطبان شما دریافت می کنند چیست؟

به عنوان مثال ، وقتی شخصی وارد سایت و بخش محصول شما می شود ، اولین چیزی که می بیند چیست؟ می بینید چقدر جالب است؟ اگر اطلاعات بد ، بد و بی کیفیت را در بالا قرار دهید ، شانس خود را برای فروش این محصول کاهش می دهید. این اطلاعات هم در بازاریابی صفحه محصول و هم در سایر صفحات بسیار مهم است.

اولین اطلاعاتی که مخاطب از محصول شما دریافت می کند بسیار مهم است. شما باید به این امر توجه زیادی داشته باشید و دقیقاً بدانید که مخاطبان شما به دنبال چه چیزی هستند ، بنابراین شانس فروش شما افزایش می یابد.

نقش سرعت در بازاریابی عصبی چیست؟

باز هم فرض کنید شما یک وب سایت دارید. شما باید فرآیند دستیابی به یک محصول خاص و خرید آن را در اسرع وقت و در کوتاه ترین مراحل ممکن انجام دهید.

پس از فروش محصول ، تحویل محصول به مشتری بسیار مهم است. همه چیز باید برای کاربر راحت و دلپذیر باشد. در سریع ترین زمان و در راحت ترین حالت ممکن.

پاداش و مجازات

به دلیل نگه داشتن شما در سایت خود به افراد پاداش و مجازات دهید. به عنوان مثال ، اگر شخصی مقاله یا صفحه فرود شما را تا انتها بخواند ، می توانید کد تخفیف یا هر چیز دیگری را به او بدهید.

این باعث می شود که مخاطبان از سایت شما لذت ببرند و از اینکه شما را انتخاب کرده اند خوشحال شوند و به سایت شما بازگردند و مشتری دائمی شما شوند.

این تکنیک به طور گسترده ای در بازاریابی عصبی کمپین مورد استفاده قرار می گیرد. به عنوان مثال ، اگر محصولی را تا پایان امشب در این کمپین خریداری کنید ، محصول دیگری با تخفیف بیشتری در اختیار شما قرار می گیرد.

قیمت مناسب

چه قیمت شما خیلی بالا باشد یا خیلی پایین ، مخاطب فرار می کند. قیمت باید مناسب باشد ، در غیر این صورت اگر به جایی بروید ضرر خواهید کرد.

بسته بندی مناسب

بسیاری از مواقع شما محصولی را خریداری می کنید و مجذوب بسته بندی آن می شوید. بسیار مهم است که محصول خود را ارزیابی کرده و زمان زیادی را صرف طراحی بسته بندی آن کنید تا مخاطب را جذب کرده و تصویر مثبت تری از نام تجاری خود داشته باشید.

آیا استفاده از این روش اجباری است؟

آره! شما باید از بازاریابی عصبی استفاده کنید. فکر کنید وب سایت دارید. خوب ، اگر نمی دانید ، برای مثال ، رنگ مناسب برای “دکمه خرید” باید چقدر باشد ، فروش زیادی را از دست خواهید داد. اگر نمی دانید فونت متون مختلف در سایت شما چقدر باید بزرگ و کوچک باشد ، مخاطبان خود را از دست خواهید داد.

آیا مطمئن هستید که می دانید گرافیک مناسب برای کسب و کار شما باید چگونه باشد؟ خوب ، پاسخ معمولاً منفی است ، زیرا شما به احتمال زیاد صاحب یک کسب و کار یا طراح گرافیک وب هستید. در نتیجه باید به کوچکترین جزئیات توجه کنید تا بتوانید فروش خوبی داشته باشید و در تجارت خود موفق باشید.

نتیجه

در پاسخ به “بازاریابی عصبی چیست” ، باید گفت که این نوع بازاریابی ترکیبی از بازاریابی و علوم اعصاب است. بازاریابی عصبی از روش هایی استفاده می کند که می تواند بخشهای خاصی از مخاطبان و مغز مشتری را تحریک کند تا آنها را برای انجام کاری ترغیب کند. آشنایی با تکنیک های این نوع بازاریابی و نحوه اعمال صحیح هر یک از آنها می تواند در فروش شما تفاوت ایجاد کرده و منجر به برتری نسبت به رقبای شما شود.

سوالات متداول

  • چرا از بازاریابی عصبی استفاده کنیم؟

این نوع بازاریابی با تجزیه و تحلیل و شناخت ذهن مخاطبان ، سعی می کند آنها را متقاعد به خرید و استفاده از خدمات شما کند. بنابراین ، بازاریابی عصبی می تواند روشهای معمول بازاریابی را تکمیل کند و ایده واضح تری از بازخورد مشتریان به شما ارائه دهد.

  • آیا بازاریابی عصبی یک علم است؟

بازاریابی عصبی ترکیبی از علم عصب شناسی و بازاریابی است. بازاریابی عصبی مطالعه علمی در مورد نحوه واکنش مغز به مارک تجاری و تبلیغات است.

  • تبلیغات و بازاریابی چگونه بر مصرف کننده تأثیر می گذارد؟

برای اینکه بدانید تبلیغ شما روی کاربر تأثیر می گذارد یا خیر ، باید بدانید که کدام قسمت از تبلیغ ، کدام قسمت از مغز و احساسات مشتری را تحریک می کند. کاری که در بازاریابی عصبی انجام می شود تا فعالیت های بازاریابی بیشترین تأثیر را داشته باشد.

  • بازاریابی عصبی چیست و به چه معناست؟

بازاریابی عصبی به مطالعه و مطالعه سیگنال های ذهنی و عصبی مغز مصرف کننده به منظور دریافت تصویر کامل و کامل از انگیزه ها ، علایق و تصمیمات مشتریان اشاره دارد. این اطلاعات به بازاریابان کمک می کند تا تبلیغات ، قیمت مصرف کننده و سایر فعالیتهای بازاریابی خود را با مصرف کننده تنظیم کنند و از کار خود بیشترین بهره را ببرند.

  • استفاده از رنگ چه تاثیری بر بازاریابی محصولات دارد؟

رنگ ها می توانند احساسات مصرف کنندگان را برانگیزند. به همین دلیل است که در بازاریابی عصبی توجه ویژه ای به این حوزه می شود. نمونه های موفق استفاده صحیح از رنگ در بازاریابی ، کوکاکولا و رنگ قرمز معروف آن است.

وب سایت همکاری فروش دایان:

https://dayanaffiliate.com/

منبع

دیدگاه‌ها

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *