ایست قلبی همیشه بدون هشدار نیست

ایست-قلبی-همیشه-بدون-هشدار-نیست
پیش ماده ایست قلبی اغلب از کار افتادن سیستم الکتریکی قلب است ، ضربان قلب گیج می شود و افراد از هوش می روند. فقط حدود 35٪ آنها که در خارج از بیمارستان دچار ایست قلبی می شوند ، از آن جان سالم به در می برند.

ایست قلبی نیست همیشه به همان اندازه اعلام نشده و ناگهانی که بسیاری از افراد فکر می کنند و به نظر می رسد بیش از نیمی از کسانی که ایست قلبی دارند ، اگر نتایج تحقیقات مشخص شود ، حداکثر یک ماه قبل سیگنال هشدار دریافت کرده اند.

مطالعات نشان داده است که بیش از نیمی از آنها علائم هشدار دهنده را تا یک ماه قبل از قطع ناگهانی قلبشان دریافت کرده بودند.

ایست قلبی هنگامی اتفاق می افتد که ضربان قلب متوقف شود ، این معمولاً به دلیل نقص در سیستم الکتریکی آن است. در این کشور اعتقاد بر این است که در مورد 53٪ کسانی که در خارج از بیمارستان دچار ایست قلبی می شوند ، در صورت دریافت سریع کمک های اولیه (سکته قلبی) زنده می مانند و بلافاصله پس از شوک از دستگاه دفیبریلاتور استفاده می شود تا قلب به ریتم طبیعی برسد.

در اینجا در ایسلند در نظر گرفته شده است که بین 80 و 392 ایست قلبی سالانه در خارج از بیمارستان و بر اساس این ارقام ، احتمالاً سالانه دهها زن و مرد در اینجا می میرند.

مطالعه Cedars-Sinai

Eloi Marijon ، MD ، نویسنده اصلی مطالعه قبلی که در Cedars – Sinai Heart Institute در لس آنجلس انجام شد ، گفت: “وقتی امدادگران می رسند ، اغلب اوقات خیلی دیر است.”

مطالعه مورد نظر بخشی از 13 یک تحقیق قدیمی در اورگان در مورد مرگ غیر منتظره ، که در آن 1 میلیون مرد در مرکز پورتلند مورد مطالعه قرار گرفتند. محققان اطلاعات مربوط به علائم و سابقه سلامتی مردان در سنین پیری را جمع آوری کردند. – سال) که دریافت کرده بود ایست قلبی در خارج از بیمارستان طی سالهای گذشته .

در میان 696 مردانی که در خارج از آن ایست قلبی داشتند بيمارستان ها . (از بین کسانی که علائمی پیدا کرده بودند ، 80) درد قفسه سینه ، 11 تنگی نفس و 4٪ سرگیجه ، غش یا تپش قلب داشته اند.

تقریبا 80 درصد علائم بین چهار هفته تا یک ساعت قبل از ایست قلبی رخ داده است.

اکثر مردان به بیماری کرونر قلب مبتلا بودند اما فقط نیمی از آنها قبل از ایست قلبی با این بیماری تشخیص داده شده بودند.

“سومیت چوگ” ، متخصص تبارشناسی و مدیر متخصص قلب و عروق Cedars-Sinai ، گفت: “درسی که می توان از این مورد آموخت این است که اگر این نوع علائم را دارید ، آنها را نادیده نگیرید.” “بلافاصله به اورژانس بروید و از دست ندهید”.

مطالعه کلینیک مایو

در مطالعه دیگری که در وب سایت کلینیک مایو مورد بحث قرار گرفت ، شرکت کنندگان 839 مردان و زنانی که نسبت مشابه مطالعه قبلی علائم مشابهی را تجربه کرده اند و هیچ تفاوتی بین دو جنس وجود ندارد. ناراحت کننده است که در بیشتر موارد این علائم نادیده گرفته می شوند.

دکتر. شارون هیز از کلینیک قلب زنان در کلینیک مایو می گوید این مطالعه نشان می دهد حدود نیمی از بیماران علائم را تا چهار هفته قبل از ایست قلبی تجربه می کنند. و مانند مطالعه قبلی ، برخی از افراد علائم 1 تا 35 گاهی قبل از رویداد.

این مطالعه همچنین نشان می دهد کسانی که علائم را تجربه کرده اند و با خط اضطراری تماس گرفته اند 267) پنج برابر بیشتر از کسانی که موفق به جستجوی کمک نشده بودند ، زنده ماندند.

بنابراین این یک یادآوری لازم برای کمک به پزشکی در صورت بروز علائم است.

علائم هشدار دهنده ترجیحاً این موارد هستند