انواع معمول قلب

انواع-معمول-قلب
کاتتریزاسیون قلب در Landspítali

اقدامات قلبی بسته به شدت و نوع بیماری قلبی یا نقص قلب بسیار متفاوت است. در زیر اطلاعات مربوط به رایج ترین عمل های جراحی قلب در ایسلند آورده شده است.

، لازم به ذکر است که این یک لیست جامع نیست و لازم است توجه را به این نکته جلب کنیم که بسیاری از عملیات های بزرگتر و پیچیده تر می توانند در خارج از کشور انجام شوند.

کاتتریزاسیون قلب / آنژیوپلاستی کرونر

پیوند بای پس عروق کرونر آزمایشی است که برای بررسی وضعیت عروق کرونر انجام می شود. از مچ دست یا کشاله ران عبور کرده و به سمت قلب بکشید. پس از آن ، یک ماده حاجب پمپ می شود و اشعه ایکس برای بررسی احتقان یا انسداد عروق کرونر گرفته می شود. به این موضوع نخ چپ گفته می شود. از نتایج مطالعه برای تعیین اینکه آیا به چه درمانی نیاز است استفاده می شود. اگر امکان گشاد شدن رگ خونی در محل تنگی وجود داشته باشد ، معمولاً در همان عمل انجام می شود تا نیازی به عمل دیگری نباشد. در بعضی موارد این امکان وجود ندارد و ممکن است نیاز به جراحی بای پس باشد.

لوله گذاری راست هنگامی است که ورید از ورید از بطن راست به شریان ریوی منتقل می شود. با شریان های مناسب ، فشار خون ، میزان اشباع اکسیژن و میزان خون پمپاژ قلب در دقیقه اندازه گیری می شود.

در آنژیوپلاستی عروق کرونر ، لوله ای به پایین رگ نخ می شود تا گشاد شود. در انتهای شلنگ یک سوراخ کوچک وجود دارد و در بیشترین محل ازدحام قرار می گیرد. سپس مثانه پر از مایع شده و سپس چربی و کلسیم رگ را باریک می کند و به دیواره رگ خارج می کند.

نتایج پیوند بای پس عروق کرونر در ایسلند بسیار خوب است و تحقیقات نشان می دهد که میزان مرگ و میر در بیماران مبتلا به سکته قلبی تشخیص داده می شود و در داخل می میرند یکی از کمترین روزها در جهان است. می توان اضافه کرد که وقتی شیفت 24 ساعته در تجهیزات کاتتریزاسیون قلب LSH ایجاد شد ، تحولی در کیفیت خدمات ارائه شده در Landspítali ایجاد شد و بدون شک به نتایج خوبی که بدست آمده است کمک می کند.

ضربان ساز

اگر ریتم مادرزادی قلب یا سیستم هدایت از کار بیفتد ، ممکن است برای اطمینان از ضربان قلب طبیعی ، گاهی اوقات نیاز به نصب یک ضربان ساز جدید باشد. ساختار ضربان ساز به گونه ای است که هر یک یا دو لوله از طریق رگ از باتری آن عبور می کند ، به دهلیز راست می رسد و به پایین در بطن راست ادامه می یابد. اگر ضربان قلب غیر طبیعی باشد ، ضربان ساز مداخله می کند ، سیگنال های الکتریکی را به قلب می فرستد و از سرگیجه و غش جلوگیری می کند. ضربان ساز نوعی ساعت الکترونیکی است که زمان را اندازه گیری می کند و می تواند عملکرد اتاق های قلب را هماهنگ کرده و ضربان قلب را بر اساس نیاز تنظیم کند.

قرار دادن ضربان ساز با بی حسی موضعی انجام می شود و حدود یک ساعت طول می کشد. یک برش کوچک در زیر استخوان ایجاد می شود و پروتز در نوعی جیب در زیر پوست قرار می گیرد. برش معمولاً با درز از بین رفته بسته می شود. این عمل معمولاً بدون درد است.

باتری های درجه شارژ معمولاً 5 – 10 سال به نوع و هنگامی که باتری ها شروع به بیرون دادن می کنند ، فرد احساس می کند ضربان قلب کند می شود. همچنین ممکن است فرد احساس سرگیجه کند ، بنابراین نظارت منظم مهم است. تعویض باتری یک عمل کوتاه مدت است و بیمار معمولاً مجبور نیست بیش از یک روز در بیمارستان بماند. تعویض باتری در بی حسی موضعی یک نوع و با همان آماده سازی نصب ضربان ساز اصلی است.

Bjargráður

Bjargráður نام ایسلندی یک وسیله پزشکی است که به انگلیسی ICD (Implantable Cardioverter Defibrillator) نامیده می شود. Bjargráðnum برای درمان آریتمی های خیلی سریع و تهدید کننده زندگی در نظر گرفته شده است. همه نجات ها همچنین دارای فناوری ضربان ساز هستند که در صورت کند شدن ضربان قلب ، عملکرد قلب دخالت می کند. Bjargráður یک رایانه داخلی دارد که به طور مداوم ضربان قلب شما را کنترل می کند. دستگاه در کنار ستون فقرات ، معمولاً در سمت چپ قرار می گیرد.

ضربان ساز قلب طوری برنامه ریزی شده است که وقتی ضربان قلب از کنترل خارج می شود ، با تحریک سریع یا شوک مداخله کند. درجه نجات در حد بالا و پایین نبض تنظیم شده است.

اگر حمله قلبی داشته باشید ، کیت نجات کلیه اطلاعات را ، هم در مورد ضربان قلب و هم در مورد نحوه پاسخگویی تیم نجات ، ذخیره می کند. سپس می توان این اطلاعات را با کمک تجهیزات ویژه رایانه ای خواند. اگر ناجی نجات احساس کند که ضربان قلب شما به طور غیر عادی سریع می شود ، مداخله می کند و باعث می شود قلب دوباره به طور طبیعی ضرب و شتم کند.

در تاکی کاردیای بطنی ، وقتی ضربان قلب تا 300 – 400 ضربان در دقیقه ، نجات می تواند یک تحریک الکتریکی سریع منتشر کند که اغلب برای تاکی کاردی بطنی را متوقف کنید. اما گاهی اوقات شکستن تاکی کاردی بطنی به این روش امکان پذیر نیست. سپس امدادگر شوک الکتریکی ایجاد می کند که باعث ضربان قلب مجدد قلب می شود.

اگر ضربان قلب بیش از حد کند شود ، ضربان ساز قلب را مانند یک ضربان ساز طبیعی تحریک می کند و یک ضربان قلب طبیعی را حفظ می کند. برنامه نویسی نجات و خواندن به گونه ای انجام می شود که یک سنسور کوچک ، که به رایانه متصل است ، بر روی محل نجات در خارج از پوست قرار می گیرد.

از بین بردن فاصله بین دهلیزها

این عمل برای جلوگیری از جریان خون بین دهلیزها و در نتیجه جلوگیری از ایجاد ناهماهنگی لخته های خون در قدرت پمپاژ قلب انجام می شود. همزمان ، برداشت مری هم برای کنترل محل قرارگیری و هم برای اندازه گیری اندازه دهانه انجام می شود. یک لوله پلاستیکی باریک از کشاله ران راست به قلب وارد رگ می شود و بدین ترتیب دکمه قرار می گیرد. این عمل تحت بیهوشی انجام می شود و 1-2 ساعت طول می کشد.

عمل دریچه قلب

وقتی دریچه های قلب ضعیف کار می کنند ، گفته می شود که فرد به بیماری دریچه قلب مبتلا است. سوپاپ ها ممکن است به اندازه کافی خوب باز نشوند یا بد بسته شوند. در نتیجه ، خون به طور طبیعی به بطن ها جریان ندارد. این می تواند به معنای فشار بیشتر بر قلب باشد و یا اینکه خون می تواند در ریه ها / بدن جمع شود زیرا آنطور که باید از قلب جریان ندارد. اقدامات برای ترمیم یا تعویض دریچه های قلب ضعیف معمول است.

ترمیم دریچه قلب شامل دوخت حلقه در اطراف دهانه دریچه برای سفت شدن آن است. سپس می توان قسمت هایی از شیر را برش ، کوتاه یا جدا کرد تا به سوپاپ باز و بسته شود. در صورت نیاز به تعویض دریچه قلب ، بین دریچه فولادی (دریچه مکانیکی) یا دریچه آلی (معمولاً شیر خوک) انتخاب وجود دارد. استفاده از دریچه استیل به رقیق کننده خون مادام العمر نیاز دارد که در مورد دریچه آلی نیازی به آن نیست. دلیل این امر آنست که دریچه های استیل خطر لخته شدن خون را افزایش می دهند.

قلب نباید در حین عمل دریچه قلب بتپد. بنابراین ، جریان خون در اطراف بدن با دستگاه قلب و ریه حفظ می شود ، که خون را با اکسیژن تأمین کرده و به بدن پمپ می کند. هنگامی که ترمیم یا تعویض دریچه قلب به پایان رسید ، قلب در جای خود قرار می گیرد تا به طور ارادی تپ شود.

عمل جراحی بای پس

بیماران مبتلا به تنگی بطن چپ نشان داده شده است که عمل جراحی بای پس بهتر از شیمی درمانی انجام می دهند. در این عمل ، تنگی عروق کرونر ، هم با استفاده از پیوند از وریدهای اندام و هم توسط شریان داخل دیواره قفسه ، دور زده می شود. عملیات بای پس از سال 1986 در این کشور با نتایج خوب انجام شده است.

هنگامی که شریان استفاده می شود ، فراتر از تنگ شدن رگ خونی به شریان کرونر متصل می شود ، بنابراین جریان خون در عضله قلب را تضمین می کند. گرافت های وریدی همان نقش را دارند ، اما معمولاً از سه یا بیشتر استفاده می شود ، این بستگی به تعداد رگ های خونی دارد. سپس یک انتهای پیوند به آئورت بخیه زده می شود و سر دیگر آن فراتر از تنگی عروق کرونر بخیه می شود.

رگهای واریسی

آنوریسم آئورت هنگامی است که برآمدگی یا حفره ای در آئورت ، شریان اصلی بدن ایجاد می شود. غدد می توانند در هر نقطه از آئورت تشکیل شوند ، اما بیشتر در ناحیه شکم دیده می شوند.

با افزایش فشار و انبساط ، احتمال ترکیدن گلو افزایش می یابد. اگر آنوریسم بزرگ باشد ، باعث ایجاد علائم یا بزرگ شدن سریع شود ، احتمال پارگی رگ های خونی وجود دارد. اگر پارگی آئورت پاره شود ، خونریزی شدید می تواند منجر به مرگ ناگهانی شود ، اما میزان مرگ و میر از پارگی رگ های خونی تا 80٪.

در بعضی موارد ، پزشک توصیه می کند بیمار با آنژیوگرام تحت عمل جراحی قرار گیرد. در مردان ، در صورت بروز علائم و یا قطر حنجره 5.5 سانتی متر یا بزرگتر ، معمولاً جراحی توصیه می شود. در زنان ، حتی اگر حفره کوچک باشد ، جراحی اغلب توصیه می شود. جراحی برای آنژیوگرام با ایجاد برشی در شکم یا قفسه سینه ، سپس برداشتن روده و ترمیم قسمت آسیب دیده آئورت با پیوند انجام می شود.

جراحی قلب بر روی کودکان

سالانه در محدوده مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرد 75 – 75 کودکان مبتلا به بیماری قلبی یا نقص در ایسلند . از آنجا که جامعه کوچک است ، انجام همه جراحی های قلب در این کشور امکان پذیر نبوده است. r árunum 1986 – 2000 همه کودکان کودکان زیر 150 جراحی اما کودکان همیشه برای جراحی قلب به خارج از کشور فرستاده شده اند ، اگرچه بسیاری از آنها .

اقدامات انجام شده در اینجا را می توان به دو دسته تقسیم کرد. از یک طرف عمل هایی که از ماشین قلب و ریه استفاده می شود (عمل باز) و از طرف دیگر عمل هایی که از چنین دستگاهی استفاده نمی شود (عمل بسته).

نقص قلب متنوع است اما از آنها 75 عملیاتی که در این کشور انجام شده است ، بیشتر کودکان دهانه هایی بین پورتال داشته اند یا 28 تالین ها. چهارده کودک از تنگی آئورت رنج می بردند و دوازده نفر تحت عمل جراحی بای پس قرار گرفتند.

در وب سایت ها www.doktor.is www.neistinn.is و www.hjartagattin.neistinn.is می توانید اطلاعات بیشتری در مورد عمل های قلب بر روی کودکان بخوانید.

منابع: www.hjartaheill.is ، www.doktor.is ، www.americanheart.org ، www.cts.usc.edu ،

www.webmd.com

دیدگاه‌ها

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *