انواع باتری های قابل شارژ و باتری های UPS را به عنوان باتری های محبوب بشناسید

در این مقاله انواع باتری های قابل شارژ و باتری یو پی اس ما هزینه پرداخت کرده ایم تا شما بتوانید برای خرید باتری مناسب نیاز خود انتخاب درستی انجام دهید.

باتری یو پی اس

بیشتر اوقات که صحبت از باتری می شود ، بلافاصله به یاد باتری های AAA و نیمه AAA یا دقیق تر اندازه های AA و AAA می افتید ، اما سه شکل وجود دارد: استوانه ای ، دکمه ای و کتاب یا بسته باتری. است.

باتری های دکمه ای به طور گسترده ای در دستگاه های کوچک مانند ساعت ، ماشین حساب جیبی و چراغ قوه های کوچک استفاده می شوند. باتری های اضافی (9 ولت) در تجهیزات از راه دور و کنترل از راه دور و برخی از برنامه های خاص و همچنین متداول ترین انواع سیلندرها در طیف وسیعی از تجهیزات الکتریکی از ساعت دیواری و چراغ قوه گرفته تا پخش کننده های صوتی و دوربین های دیجیتال و موارد دیگر استفاده می شوند.

انواع باتری یو پی اس از نظر فنی

از نظر فناوری مورد استفاده ، 4 نوع اصلی باتری قابل شارژ وجود دارد:

  1. باتری های لیتیوم یون (یون لیتیوم)
  2. باتری های لیتیوم پلیمر (Li-pol)
  3. باتری های نیکل-کادمیوم (Ni-cd)
  4. باتری های هیدرید فلز نیکل (Ni-mh)

باتری های نیکل-کادمیوم عمر آنها بیشتر از باتری های دیگر است ، اما به دلیل اثرات حافظه باید قبل از شارژ مجدد کاملاً تخلیه و سپس دوباره شارژ شوند.

باتری های هیدرید فلز نیکل بعلاوه ، مانند باتریهای نیکل-کادمیوم ، آنها باید قبل از شارژ شدن کاملاً تخلیه شوند و برای مدت طولانی خالی بمانند تا از استفاده از باتریها جلوگیری شود.

باتری های لیتیوم یون آنها باید با شارژرهای مخصوص شارژ شوند ، در غیر این صورت احتمال انفجار وجود دارد. همچنین ، این نوع باتری ها ، برخلاف باتری های نیکل-کادمیوم و فلزات نیکل ، نباید به طور کامل تخلیه شوند و برای ماندگاری بیشتر باتری ، آنها همیشه باید به طور کامل و نیمه در آن قرار گیرند.

باتری های لیتیوم پلیمر نوع بهینه شده آن یون لیتیوم است که هم در مورد مشکل انفجار و هم در اندازه ، وزن و جریان بهتر شده است ، مانند اکثر باتری های تلفن همراه. روش ذخیره سازی این نوع همان یون لیتیوم است.

باتری های لیتیوم پلیمر

نحوه استفاده از باتری های UPS

شارژ و دشارژ مناسب باتری ها بسیار مهم است. به عنوان مثال ، شارژ مجدد باتری ها (Ni-mh) می تواند صدمات جبران ناپذیری وارد کند. بنابراین از شارژر از آنهایی که مدار کنترل شارژ دارند استفاده کنید. مدل های پیشرفته به پردازنده کنترل مجهز هستند اما مدل های ساده تر دارای تایمر شارژ خودکار هستند. در حال حاضر مدل های شارژر (سریع یا فوق العاده سریع) در بازار وجود دارد ، اما فرمول بسیار ساده ای برای محاسبه زمان شارژ وجود دارد. فقط ظرفیت باتری را در MAh تقسیم کنید بر قدرت شارژر از همان دستگاه و 20٪ به نتیجه اضافه کنید تا در ساعت ها زمان شارژدهی بهینه را بدست آورید. به عنوان مثال ، مدت زمان مورد نیاز برای شارژ باتری 2000 آمپر AA با ظرفیت 200 آمپر برای همان اندازه باتری حدود 12 هکتار است.

با این حال ، باتری های تازه خریداری شده ، به دلیل زمان ذخیره سازی نسبتاً طولانی در شرایط ذخیره سازی ، معمولاً مدت زمان بیشتری طول می کشد تا شارژ شوند و تنها پس از دو یا سه بار شارژ و تخلیه به حداکثر توان خود برسند.

بسیاری از شارژرهای موجود در بازار دارای دو یا چهار کانال شارژ هستند که به شما امکان شارژ همزمان تعدادی باتری را می دهد و برای هر کانال یک کنترل کننده جداگانه وجود دارد. مدل های ارزان قیمت فقط یک کنترل کننده برای هر دو یا چهار کانال دارند که کاربر نمی تواند باتری را جداگانه شارژ کند.

انواع شارژر برای باتری های UPS:

یک شارژر کاملاً استاندارد باید باتری ها را تا 100٪ ظرفیت باتری اصلی شارژ کند. در حالت استاندارد برای باتری های 2000 میلی آمپری ، زمان حدود 10 ساعت ، در حالت شارژ سریع – حدود 5 ساعت و برای شارژر نوع سوم که 60 دقیقه طول می کشد.

که در شارژرهای نوع اول کدام ساده ترین و آسان ترین نوع شارژر موجود در بازار است باتری قابل شارژ باتری ها به منبع تغذیه متصل شده و جریان در باتری تولید می شود و زمان شارژ توسط کاربر و با قطع اتصال باتری از شارژر به صورت دستی تعیین می شود.

معایب استفاده از این نوع باتری ها:

جریان عبوری از باتری بسیار بیشتر از جریان مورد نیاز برای شارژ باتری در لحظات اولیه شارژ است و پس از مدت کوتاهی در هنگام شارژ جریان شارژ بسیار کمتر از جریان مورد نیاز برای شارژ باتری می شود. این نوع شارژر به طور قابل توجهی عمر باتری را کاهش می دهد و مدت زمان شارژ باتری بسیار طولانی است و همچنین نمی تواند بیش از 65 درصد از ظرفیت باتری را شارژ کند.

شارژرهای نوع دوم همچنین یک منبع تغذیه در بازار وجود دارد که جریان مستقیم را روی باتری اعمال می کند. سیستم سخت افزاری این نوع شارژرها بسیار ساده است و گاهی اوقات با ایجاد تایمر بر روی شارژر در یک نقطه خاص ، جریان را قطع کرده و با استفاده از یک دیود ساطع کننده نور ، پایان فرآیند شارژ را به کاربر اطلاع می دهد.

شارژرهای نوع دوم

معایب استفاده از این نوع باتری ها:

این نوع شارژر به دلیل استفاده از جریان مستقیم و ثابت نمی تواند با باتری های با ظرفیت های مختلف کار کند ، بنابراین گاهی اوقات زمان شارژ بیشتر می شود و گاهی اوقات باتری را با جریان بسیار بیشتر از حد مجاز شارژ می کند که باعث خرابی باتری می شود. مشکل دیگر استفاده ناخواسته از گرما و ایجاد دمای بالا و مضر باتری است که پس از شارژ 65٪ با شارژ باتری همچنان شارژ می شود ، که شارژ آن همچنان ادامه دارد ، انرژی اعمال شده به محیط زیست منتقل می شود گرما و عمر باتری را کاهش می دهد و باتری را از بین می برد.

منبع

دیدگاه‌ها

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *