انسداد کرونر

انسداد-کرونر

بیماری حاد عروق کرونر یک مسئله جدی است و می تواند منجر به مرگ شود.

طبق معمول ، ما از روی تپانچه هایی عبور می کنیم که سال گذشته بیشتر مورد بررسی قرار گرفتند و در اینجا یکی از موارد مهم در مورد بیماری عروق کرونر وجود دارد. نقش عروق کرونر تغذیه عضله قلب است و با پایان یافتن آن ، سلولهای عضلانی می میرند و ناحیه مربوطه در عضله قلب به زخم تبدیل می شود. عدم حل شدن ترومبوس (متوقف کننده) اغلب می تواند از سکته قلبی قریب الوقوع جلوگیری کند. سپس ممکن است زمان برای انجام اقدامات دائمی وجود داشته باشد ، پیوند عروق کرونر یا جراحی قلب.

امروزه ، پیوند بای پس عروق کرونر معمولاً در صورت امکان در مورد بیماری حاد عروق کرونر مورد استفاده قرار می گیرد. بیماری عروق کرونر در بیشتر موارد پیش زمینه حمله قلبی است و به دلیل انسداد عروق کرونر است و در نتیجه بخشی از عضله قلب اکسیژن دریافت نمی کند. بیماری حاد عروق کرونر یکی از مهمترین دلایل مرگ و میر در ایسلند است ، مانند سایر کشورهای غربی.

پیش ساز و علت

معمولاً قبل از سالها بیماری آترواسکلروز پیش ساز بیماری عروق کرونر است که باعث ضخیم شدن دیواره عروق کرونر می شود و لکه های چربی ضخیمی به داخل رگهای خونی بیرون می زند. شایعترین علامت بیماری کرونر قلب درد قفسه سینه در هنگام ورزش یا احساسات است ، اما اولین علائم بیماری نیز می تواند به دلیل انسداد خود ایجاد شود.

علت انسداد معمولاً پارگی رگ خونی یا خونریزی در آن است. این امر باعث ایجاد لخته خون (لخته خون) در ناحیه ای می شود که می تواند رگ خونی را مسدود کند. وقتی عروق کرونر به طور ناگهانی بسته می شود ، انسداد حاد کرونر وجود دارد. جریان خون متوقف می شود ، عضله قلب از هیپوکسی رنج می برد و یک حمله قلبی وجود دارد که اگر کاری انجام نشود می تواند منجر به حمله قلبی یا مرگ شود.

پاسخ سریع اهمیت دارد

میزان مرگ و میر ناشی از بیماری عروق کرونر در اولین ساعات پس از انسداد بیشترین است ، اما پس از آن به سرعت کاهش می یابد. برخی از افراد قبل از بستری شدن در بیمارستان می میرند ، اما در بین بیمارانی که در بیمارستان بستری می شوند ، میزان مرگ و میر بیشتر است – 10٪ چند دهه پیش ، این تعداد 20 بود – 20)٪.

مهم است که بیماران مبتلا به بیماری عروق کرونر در اسرع وقت در بیمارستان بستری شوند ، زمان بسیار اساسی است.

علائم اصلی

مردان و زنان لزوما علائم یکسان بیماری عروق کرونر / حمله قلبی را تجربه نمی کنند.

علائم رایجی که معمولاً با بیماری عروق کرونر / حمله قلبی در ارتباط هستند عبارتند از: گرفتگی یا درد قفسه سینه اغلب با هدایت بازوها ، گردن ، فک یا بین تیغه های شانه. گاهی حالت تهوع و تعریق همراه است.

با این حال ، علائم زنان اغلب شبیه سوi هاضمه است و معمولاً احساس ضعف و خستگی ، حملات اضطرابی غیرطبیعی و سو ind هاضمه یا نفخ شکم دارند.

مصرف درد و علائم شدید از این نوع در صورتی که بیشتر از دقیقه.

بیماری عروق کرونر می تواند عوارض مختلفی ایجاد کند. شایعترین آنها آریتمی در انواع مختلف است که می تواند زندگی را تهدید کند.

سرانجام

انسداد حاد کرونر می تواند در بدترین موارد منجر به مرگ شود. اگر درد قفسه سینه دارید ، احساس ناراحتی می کنید و احساس خوبی ندارید ، بلافاصله با یک آمبولانس تماس بگیرید ONE (دو بلافاصله. .

به یاد داشته باشید که در فیس بوک به ما بپیوندید

دیدگاه‌ها

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *