انسداد کرونر ، علل و علائم (ویدئو)

علل و پیامدهای بیماری عروق کرونر موضوع بحث برای پروفسور گودموندور جورجیرسون در این ویدئو ، تولید شده توسط ایسلندی ژنتیک است. این فیلم کوتاه به خوبی موضوع را پوشش می دهد و توصیه می شود افراد به تماشای آن بنشینند.

https://www.youtube.com/watch؟v=lHXOet3WuvQ

بیماری های قلبی عروقی حدود نیمی از مرگ و میرها را ایجاد می کند و انسداد عروق کرونر / سکته قلبی شدید است.

عوامل خطر

– تبلیغات-

عوامل خطر زیادی وجود دارد. این موارد شامل چربی خون بالا ، فشار خون بالا ، سیگار کشیدن ، چاقی ، کم تحرکی و استرس است. با افزایش سن ، خطر افزایش می یابد و مردان بیشتر از زنان بیمار می شوند.

در سال های اخیر مرگ و میر ناشی از بیماری های قلبی عروقی کاهش یافته است. این می تواند به یک سبک زندگی سالم ، مانند مصرف سیگار کمتر ، و داروهای بهتر که وزن برخی از عوامل خطر مانند چربی خون و فشار خون بالا را کاهش می دهد ، نسبت داده شود. با این حال ، اهمیت سایر عوامل مانند چاقی و استرس افزایش یافته است.

عروق کرونر قلب را تغذیه می کنند

عروق کرونر عروق موجود در خود عضله قلب هستند که خون غنی از اکسیژن و مواد مغذی را در آن تأمین می کنند. اگر یکی از عروق کرونر مسدود شده باشد ، به عنوان مثال به دلیل لخته شدن خون (لخته خون) ، اکسیژن کافی به بخشی از عضله قلب که تغذیه می کند ، می رود. بنابراین ، سلولهای عضلانی قلب در این ناحیه می توانند آسیب ببینند و در عوض زخم ایجاد کنند (سکته قلبی).

اگرچه بیماری عروق کرونر غالباً غیر منتظره است ، اما سابقه طولانی دارد زیرا تصلب شرایین در عروق کرونر آتروما ایجاد کرده است. در صورت پاره شدن ، به طور ناگهانی لخته خون در شریان کرونر ایجاد می شود و جریان طبیعی خون به بخشی از قلب را مسدود می کند.

فراموش نکنید که در فیس بوک به ما بپیوندید

بیورن فاگ

تبلیغات

دیدگاه‌ها

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *