آیا باید هر از چند گاهی نگران فشار خون باشید؟

آیا-باید-هر-از-چند-گاهی-نگران-فشار-خون-باشید؟
فشار خون ممکن است متفاوت باشد

وقتی فشار خون در مطب پزشک اندازه گیری می شود ، فقط نمونه ای از فیلم ساعت. برای برخی ، این نمونه خلاصه خوبی از تصویر است ، اما برای دیگران تصویر خوبی از فشار خون طبیعی ارائه نمی دهد.

برای تا 43٪ در آمریكایی ها ، فشار خون هنگام حضور در خانه متفاوت از فشار در مطب پزشك است. برخی از افراد وقتی توسط پزشک اندازه گیری می شوند فشار خون بالا دارند اما در غیر این صورت. این “کت سفید” نامیده می شود که می توان آن را در فشار خون فشار خون ایزلندی “پالتوی سفید” نامید و علت آن این است که فرد مورد نظر در محیط پزشکی دچار استرس شده است که باعث می شود فشار خون بالاتر از حد طبیعی اندازه گیری شود. برخی دیگر دارای فشار خون پنهان هستند ، اندازه گیری پزشک طبیعی است اما در خانه ، به عنوان مثال هنگام استرس یا صبح فرد دچار فشار خون می شود.

برخی از پزشکان این دو روش را نادیده می گیرند ، در حالی که دیگران آنها را جدی می گیرند. یافته های ضد و نقیضی که رویکرد یکدیگر را پشتیبانی می کند ، ظاهر شده است. یک مطالعه طولانی مدت اخیر در ایتالیا نشان داده است که باید به هر دو رویکرد توجه بیشتری شود.

  • فشار خون طبیعی معمولاً براساس حد بالای پایین تر از 265 و حد پایین تر از 120.
  • فشار خون خفیف (مثلا پیش فشار خون) معمولاً در قسمت فوقانی هدف قرار می گیرد تاریک یا حد پایین – – )
  • فشار خون بالا معمولاً براساس حد بالایی است 140 یا حد بالاتر یا پایین یا بالاتر.

مطالعه ایتالیایی

در حوالی 2018 سپس با چند هزار توافق کرد ساکنان شهر مونزا در شمال ایتالیا برای شرکت در یک مطالعه. فشار خون شرکت کنندگان در مطب پزشک اندازه گیری شد ، شرکت کنندگان همچنین دستگاهی برای اندازه گیری فشار خون خود داشتند 20 در هر دقیقه از روز و شرکت کنندگان نیز چند روز صبح و عصر فشار خون خود را در خانه اندازه گیری می کردند.

این اندازه گیری ها نشان داد که در مورد 10 ، 1٪ در کلینیک فشار خون “کت سفید” داشت (فشار خون بالا که در خانه رخ نداد). در حدود 8.9٪ مبتلا به فشار خون پنهان بودند که در آن زمان توسط پزشک گزارش نشده بود و در مورد 20 ، 9٪ در هر دو حالت فشار خون بالا داشتند.

ده سال بعد حدود 1400 شرکت کنندگانی که این روند را تکرار کردند. در آن زمان 120٪ کسانی که پرفشاری خون نهفته داشتند و 90٪ از افراد مبتلا به فشار خون بالا با پوشش سفید ، فشار خون مداوم داشتند ، در مقایسه با فقط ٪٪ از کسانی که قبلا فشار خون طبیعی داشتند.

این کار را در خانه انجام دهید

این مطالعه مهم از آنچه مدتهاست گفته شده پشتیبانی می کند: بهتر است فشار خون خود را در خانه اندازه گیری کنید و فقط به اندازه گیری های انجام شده در مطب پزشک اعتماد نکنید. دستگاه های اندازه گیری فشار خون که می توانند در خانه مورد استفاده قرار گیرند هم آسان است و هم لزوماً گران نیستند.

توصیه می شود فشار خون هر روز به مدت یک هفته اندازه گیری شود ، هم صبح قبل از مصرف داروی فشار خون و هم عصر. بهتر است اندازه گیری ها را همراه با ضربان قلب که متر نشان می دهد ، یادداشت کنید و اندازه گیری ها را برای پزشک انجام دهید. پس از آن توصیه می شود از برنامه تصمیم گرفته شده توسط پزشک پیروی کنید.

فشار خون پنهان و فشار خون سفید پوش نشانگر نوسان فشار خون در فرد نسبت به حد طبیعی است. این تمایل به پرفشاری خون می تواند افراد را به سمت فشار خون پایدار سوق دهد. اگر فشار خون شما گاهی اوقات بالا است ، توصیه می شود برای جلوگیری از حمله قلبی ، نارسایی قلبی و شایع ترین انواع سکته مغزی ، تمام اقدامات ممکن را برای نرمال نگه داشتن آن انجام دهید.

.

هانا ماریا گوببارتسدوتیر.

دیدگاه‌ها

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *