آیا افسردگی به دنبال حمله قلبی / بیماری قلبی نگران کننده است؟

آیا-افسردگی-به-دنبال-حمله-قلبی-/-بیماری-قلبی-نگران-کننده-است؟
احساس افسردگی پس از یک بیماری جدی غیر طبیعی نیست.

وقتی به عوامل خطر برای بیماری قلبی ، افسردگی اولین چیزی نیست که به ذهن خطور می کند. از طرف دیگر ، این یک عامل خطر عمده است و کمتر از فشار خون بالا ، چاقی یا کلسترول بالا عامل خطر نیست.

افسردگی همچنین می تواند روند بهبودی در افراد مبتلا به بیماری های قلبی عروقی را تحت تأثیر قرار دهد و خطر مشکلات قلبی بیشتر را افزایش دهد [1].

سه برابر بیشتر پس از حملات قلبی

افسردگی در افراد پس از حمله قلبی 3 برابر بیشتر از دیگران است. هوم 31٪ til 77٪ پس از حمله قلبی به معیارهای تشخیصی افسردگی اساسی می رسند و حتی بیشتر تجربه علائم افسردگی را تجربه می کنند [2]. Colguhoun و همکارانش (2011) می گویند مقاله وی از نظر سنجی توسط متخصصان استرالیایی به نمایندگی از انجمن بین المللی قلب در استرالیا در سال جاری انجام شده است 2007 در این مطالعه نتیجه گیری شد که افسردگی یک عامل خطر مهم برای اولین و همچنین وقایع مکرر مربوط به قلب است. آنها همچنین گزارش مطالعه دیگری را گزارش می دهند که در آن 23٪ از کسانی که دچار سکته قلبی شده اند (e. انفارکتوس) یا پیوند بای پس عروق کرونر با افسردگی اساسی تشخیص داده شد. اگر افسردگی خفیف تری در نظر گرفته شود ، گزارشات تحقیق تا ٪ شیوع افسردگی [3]. افسردگی همچنین با سایر عوامل خطر مانند سیگار کشیدن در ارتباط است ؛ افرادی که از افسردگی رنج می برند ، بیشتر سیگار می کشند. افسردگی همچنین بر روند بهبودی تأثیر می گذارد و ممکن است خطر ابتلا به این بیماری را افزایش دهد. حمله قلبی یا مرگ دیگری در پی حمله قلبی [4].

افسردگی یک بیماری است

افسردگی فقط افسردگی نیست. افسردگی بیماری است که هم از نظر جسمی و هم از نظر روحی افراد را درگیر می کند و بر زندگی روزمره اثر ناتوان کننده ای دارد. برای دستیابی به معیارهای تشخیصی افسردگی ، افسردگی و بی حوصلگی یا بی علاقگی و عدم رضایت از آنچه قبلاً لذت می داد ، باید حداقل برای یک دوره دو هفته ای وجود داشته باشد. علائم دیگر نیز باید وجود داشته باشد ، اما تظاهرات افراد ممکن است متفاوت باشد. همه افسردگی را تجربه نمی کنند زیرا می تواند به صورت انواع علائم بروز کند. علائم ممکن است تغییر در الگوی خواب و اشتها ، دشواری خواب ، کمبود انرژی ، خستگی ، مشکل در تمرکز ، فکر و تصمیم گیری ، احساس ناامیدی ، احساس گناه ، یک نخ کوتاه ، احساس بی ارزشی و حتی افکار مرگ باشد. عدم ابتکار عمل و همچنین انزوای اجتماعی امری عادی است ، فرد ممکن است از آنچه قبلاً لذت می برد متوقف شود و ناامیدی زیادی را تجربه کند .

ضربه روحی

واقعاً عجیب نیست که افرادی که دچار حمله قلبی شده یا از بیماری های قلبی عروقی رنج می برند علائم افسردگی را تجربه کنند. حوادثی که تأثیر عمیقی روی فرد دارند و حتی زندگی او را تهدید می کنند می توانند پیش درآمد افسردگی باشند. ممکن است فرد مجبور باشد با تغییرات مختلف روبرو شود ، حتی ممکن است نتواند بسیاری از کارهایی را که قبلاً توانسته انجام دهد انجام دهد و باید با سبک زندگی جدید سازگار شود. افسردگی می تواند در این شرایط ایجاد شود ، اما این بدان معنا نیست که این یک نتیجه طبیعی از حمله قلبی و چیزی است که باید پذیرفته شود و با آن زندگی شود. دور از آن. مداخله در اسرع وقت مهم است زیرا افسردگی نه تنها رنج فرد را افزایش می دهد بلکه می تواند روند بهبودی را تحت تأثیر قرار دهد و همچنین احتمال حمله قلبی یا حتی مرگ دیگر را افزایش دهد ، همانطور که قبلا ذکر شد [2]. )

افسردگی ارزش پیش بینی دارد

افسردگی دارای ارزش پیش بینی کننده بالایی برای نتایج آرام در توانبخشی در افراد مبتلا به بیماری های قلبی عروقی است. افراد مبتلا به بیماری قلبی که از افسردگی رنج می برند سه برابر بیشتر از کسانی که با افسردگی دست و پنجه نرم نمی کنند ، دارو مصرف نمی کنند [6]. ایجاد تغییراتی در سبک زندگی خاص در هنگام تشخیص بیماری قلبی عروقی در فرد برای کاهش خطر وقوع رویداد مرتبط با قلب و افزایش کیفیت زندگی بسیار مهم است. افراد مبتلا به افسردگی ممکن است در ایجاد این تغییرات سبک زندگی مشکل داشته باشند. مانند ترک سیگار ، پیروی از دارو ، شرکت در توانبخشی ، ورزش و تغذیه سالم [3].

متخصصان بهداشت چشمهای خود را باز نگه می دارند

بنابراین برای متخصصان مراقبت های بهداشتی ارزیابی وجود علائم افسردگی پس از حوادث قلبی برای ارزیابی ضرورت ارزیابی یا درمان بیشتر مهم است [2] . متخصصان بهداشت باید به خاطر داشته باشند که تشخیص افسردگی در افراد مبتلا به بیماری های قلبی عروقی دشوار است زیرا ممکن است برخی علائم مانند کمبود انرژی و خستگی مفرط یکسان باشد. اینها ممکن است عوارض جانبی داروهایی باشند که برای درمان بیماریهای قلبی عروقی استفاده می شوند [3]. فرد و نزدیکان نیز باید چند هفته / ماه پس از یک واقعه مرتبط با قلب ، چشم خود را برای علائم باز نگه دارند. اگر سو of ظن به افسردگی وجود دارد ، بسیار مهم است که در اسرع وقت کمک بگیرید.

مشکلات روحی رایج

مشکلات روحی بسیار شایع است و برای مقابله با آنها کارهای زیادی می توان انجام داد. درمان افسردگی ممکن است زمان بر باشد ، اما احتمال موفقیت آمیز بودن این درمان بسیار زیاد است. درمان هایی که می توانند در این شرایط استفاده شوند شامل روان درمانی و همچنین دارو هستند. نشان داده شده است که درمان شناختی-رفتاری در مقابله با افسردگی مثر است ، اما به افراد می آموزد که افکار و احساسات را از یک کانال منفی به یک کانال واقع بینانه هدایت کنند و همچنین رفتاری را که باعث پایداری آنها می شود ، انجام دهند. اگر افسردگی شدید باشد ، ممکن است ضد افسردگی لازم باشد ، اما روان درمانی و ضد افسردگی اغلب بهترین مقایسه را دارند. در بیشتر مواقع ، داروها به تدریج از بین می روند. داروهای ضد افسردگی SSRI در افسردگی م effectiveثر در نظر گرفته می شوند و برای افرادی که از بیماری های قلبی عروقی رنج می برند نسبتاً بی خطر محسوب می شوند [2]. از مصرف داروهای ضد افسردگی سه حلقه ای باید اجتناب شود زیرا مطالعات نشان داده است که ارتباطی بین آنها و افزایش میزان مرگ و میر در مبتلایان به بیماری قلبی عروقی وجود دارد [7]. باید در نظر داشت که اثر داروهای ضد افسردگی ممکن است چندین هفته طول بکشد. همچنین ، همه به درمان پاسخ نمی دهند زیرا مهم است که بررسی کنید آیا نوعی از درمان م workingثر است یا اینکه دیگر روش ها باید آزمایش شوند

.

تحقیقات

تحقیقات نتایج متفاوتی را در مورد فواید سلامت قلب در درمان افسردگی پس از حمله قلبی یا بیماری های قلبی عروقی نشان داده است. یک مطالعه ایسلندی اثرات توان بخشی قلب بر افسردگی را بررسی کرد ، اما مطالعه شیوع افسردگی و اضطراب ، هنگام ورود و عزیمت ، در 483 اشخاص حقیقی (> زنان) که از اول آوریل برای توانبخشی قلب در ریکالوندور آمده بودند تا قبل 93) . مریخ 845. طبق مقیاس مصوبیت اضطراب و افسردگی ، شیوع افسردگی در بدو ورود 9.5٪ بود اما در هنگام عزیمت به 3.1٪ کاهش یافت. شیوع اضطراب 15 ، 6٪ هنگام ورود اما به 2.5٪ کاهش جرم. به گفته محققان ، این شیوع افسردگی تا حدی کمتر از سایر مطالعات در بین بیماران قلبی است. اما توانبخشی قلبی ، که شامل آموزش با انواع پشتیبانی و روان درمانی تخصصی بود ، به طور قابل توجهی علائم افسردگی و اضطراب را کاهش داد [9]. با این حال ، دشوار است ادعا شود که درمان افسردگی باعث کاهش مرگ و میر یا افزایش پیش آگهی بیماری های قلبی عروقی می شود. از طرف دیگر ، مسلم است که باعث کاهش درد و رنج فرد در اثر افسردگی و بهبود فعالیت در زندگی روزمره و همچنین افزایش کیفیت زندگی می شود [2].

بنابراین بسیار مهم است که به دنبال رفاه ، تغییرات رفتاری و چشم خود را برای علائم پس از حمله قلبی یا بیماری قلبی باز نگه دارید. در صورت مشکوک بودن به افسردگی ، با یک متخصص مشورت کنید.

هانا ماریا گوبارتسدوتیر ، روانشناس.

منابع

1 فراتر از آبی (2006)). افسردگی ، اضطراب و بیماری کرونر قلب. برداشته شده 58 ماه مه 2014) توسط http://www.heartfoundation.org.au/SiteCollectionDocuments/Beyondblue_depression_CHD.pdf

2 ویلیامز ، آر. بی. (2007)). افسردگی پس از حمله قلبی: خجالتی آیا باید نگران افسردگی پس از حمله قلبی باشم؟ جریان، 151 ، e 708 – e 708 doi: . 738100801 ) 3 Colquhoun، D.M.، Bunker، S.J.، Clarke، D.M.، Glozier، N.، Hare، D.L.، Hickie، I.B.،… Branagan، M.G. (2013)). غربالگری ، ارجاع و درمان افسردگی در بیماران مبتلا به بیماری کرونر قلب. مجله پزشکی استرالیا ، 484 (9) ، 484 – 640). doi: / mja 40. 151)

4 Frasure-Smith، N.، Lespérance، F. and Talajic.، M. (1370)). افسردگی و 40 – پیش بینی ماه بعد از سکته قلبی. جریان، 110 (7) ، 841). برداشته شده 58 ماه مه 2014) توسط http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/ 7531624 1161)

5 انجمن روانپزشکی آمریکا (2011) راهنمای تشخیصی و آماری اختلالات روانی (چاپ چهارم). واشنگتن: نویسنده.

6 DiMatteo، R.M، Lepper، H.S. و کروگان ، T.W. (2000 ) افسردگی یک عامل خطر برای عدم مطابقت با درمان پزشکی است. بایگانی های پزشکی داخلی ، 400 ، 2107 – 5694 . برداشته شده 58 ماه مه 2017) توسط https://stressandimmunity.osu.edu/Img/Pubs/ . pdf 2011 7 Witchel، H.J.، Hancox، J.C. و Nutt ، D.J. (2005)) . داروهای روانگردان ، آریتمی قلبی و مرگ ناگهانی. مجله روانپزشکی بالینی ، (1) ، 123 – 123 برداشته شده 58 ماه مه 2017) توسط پرونده): /// C: /Users/DELL/Downloads/Phichotropic_Meds__Arhythmhythmia_and_Sen_Death.pdf

8 موسسه ملی بهداشت روان. (2011)). افسردگی و بیماری های قلبی. برداشته شده 58 ماه مه 2014) توسط http://ftp.nimh.nih.gov/health/publications/ افسردگی-و-قلب-بیماری / اندکس. shtml 2013

9 کارل کریستینسون ، شورون گوموندسدوتیر و مگنوس آر جوناسون. (2006)). شیوع ، تشخیص و درمان افسردگی و اضطراب در بیمارانی که تحت توانبخشی قلب هستند. Læknablaðið ، 160) (31) ، 1998 – 1998 برداشته شده 58 ماه مه 2014) توسط http://www.laeknabladid.is/media/tolublod/

7531624

دیدگاه‌ها

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *