آموزش رایانش ابری از صفر تا صد و بررسی مزایا و معایب آن

در این مقاله قصد داریم شما را به طور کامل با رایانش ابری آشنا کنیم آموزش رایانش ابری اجازه بدهید پیشنهاد کنم

فناوری رایانش ابری به کاربران اجازه می دهد تا از طریق دستگاه های متصل به اینترنت خود که در شمال رایانه ها، تلفن های هوشمند، تبلت ها و پوشیدنی ها قرار دارند، به ذخیره سازی، فایل ها، نرم افزارها و سرورها دسترسی داشته باشند. ارائه دهندگان رایانش ابری داده ها را در مکانی جدا از حافظه دستگاه کاربر نهایی ذخیره و پردازش می کنند.

به طور کلی، رایانش ابری به معنای توانایی ذخیره و دسترسی به داده ها و برنامه های کاربردی از طریق اینترنت به جای هارد دیسک است. این بدان معناست که شرکت‌ها در هر اندازه می‌توانند از نرم‌افزارهای قدرتمند و زیرساخت‌های فناوری اطلاعات برای بزرگ‌تر شدن، کوچک‌تر شدن و انعطاف‌پذیر شدن استفاده کنند و همچنین بتوانند با شرکت‌های بسیار بزرگ‌تر رقابت کنند.

برخلاف سخت‌افزار و نرم‌افزار سنتی، رایانش ابری به کسب‌وکارها کمک می‌کند بدون نیاز به سرمایه‌گذاری هنگفت در خرید، نگهداری و نگهداری تجهیزات، در خط مقدم فناوری باقی بمانند. فقط برای استفاده از این ویژگی ها، نحوه کار رایانش ابری را یاد بگیرید و داده ها و پایگاه های داده را بشناسید. اگر می خواهید بهترین نتیجه را از این فناوری بگیرید، پیشنهاد می کنیم آموزش های مربوط به سایت فرادرس را ببینید.

انواع رایانش ابری

به آموزش رایانش ابری ابتدا باید انواع آن را بشناسید که در زیر به طور کامل توضیح داده ایم.

4 نوع اصلی رایانش ابری وجود دارد: ابر خصوصی، ابر عمومی، ابر ترکیبی و چند ابری. همچنین سه نوع اصلی از خدمات رایانش ابری وجود دارد: زیرساخت به عنوان یک سرویس (IaaS)، پلت فرم به عنوان یک سرویس (PaaS) و نرم افزار به عنوان یک سرویس (SaaS).

شباهت های رایانش ابری چیست؟

انتخاب نوع سرویس ابری یا ابری یک راه حل منحصر به فرد است. هیچ دو ابری یکسان نیستند (حتی اگر از یک نوع باشند) و از دو سرویس ابری برای حل یک مشکل خاص استفاده نمی شود. اما با درک شباهت‌ها، می‌توانید در مورد اینکه چگونه هشدارها برای هر نوع رایانش ابری و سرویس ابری می‌توانند بر کسب‌وکار شما تأثیر بگذارند، اطلاعات بیشتری کسب کنید.

آموزش رایانش ابری

هر ابری منابع محاسباتی مقیاس پذیر را در یک شبکه تجمیع، کامپایل و به اشتراک می گذارد. به هرگونه محاسبات ابری که عملکرد بارهای کاری در این سیستم را نشان می دهد اجازه می دهد. و هر ابر با استفاده از ترکیبی منحصر به فرد از فناوری ها ایجاد می شود که تقریباً همیشه شامل یک سیستم عامل، یک پلت فرم مدیریت و رابط های برنامه نویسی برنامه (API) است. نرم افزار مجازی سازی و اتوماسیون را نیز می توان به هر نوع ابری برای بهبود عملکرد یا عملکرد اضافه کرد.

تفاوت بین محاسبات ابری چیست؟

تفاوت بین ابرهای عمومی، ابرهای خصوصی، ابرهای ترکیبی و ابرهای چندگانه به راحتی بر اساس مکان و مالکیت مشخص می شود. اما گونه های دیگر چندان ساده نیستند. بنابراین باید گونه های آنها را بهتر بشناسید آموزش رایانش ابری موفق تر باشید.

ابرهای عمومی

ابرهای عمومی محیط های ابری هستند که معمولاً توسط یک زیرساخت فناوری اطلاعات که به کاربر نهایی تعلق ندارد ایجاد می شوند. برخی از بزرگترین ارائه دهندگان خدمات ابر عمومی عبارتند از Alibaba Cloud، Amazon Web Services (AWS)، Google Cloud، IBM Cloud و Microsoft Azure.

ابرهای عمومی سنتی همیشه خارج از محل کار کار می کردند، اما ارائه دهندگان ابر عمومی امروزی شروع به ارائه خدمات ابری در مراکز داده مشتری محور کرده اند. این باعث شد که تمایز بین مکان و ملک منسوخ شود.

همه ابرها زمانی به ابرهای عمومی تبدیل می شوند که محیط ها بین چندین مستأجر (کسانی که این ابرها را استخدام می کنند) تقسیم و توزیع شود. ساختار هزینه دیگر یک ویژگی ضروری ابرهای عمومی نیست، زیرا برخی از ارائه دهندگان ابر (مانند ماساچوست Open Cloud) به مستاجران اجازه می دهند تا از ابر به صورت رایگان استفاده کنند.

ابرهای خصوصی

ابرهای خصوصی در آموزش رایانش ابری آنها نقش بسیار مؤثری دارند و به عنوان محیط های ابری که فقط به یک کاربر نهایی یا گروه اختصاص داده شده اند، تعریف ضعیفی دارند، جایی که محیط معمولاً در پشت دیوار آتش آن کاربر یا گروه کار می کند. هنگامی که زیرساخت فناوری اطلاعات به مشتری با دسترسی کاملاً ایزوله اختصاص داده می شود، همه ابرها به ابرهای خصوصی تبدیل می شوند.

آموزش رایانش ابری

اما دیگر نیازی نیست که ابرهای خصوصی توسط زیرساخت های اولیه فناوری اطلاعات ارائه شوند. سازمان‌ها اکنون در حال ساخت ابرهای خصوصی در مراکز داده اجاره‌ای خارج از سایت و مراکز داده خودشان هستند و همه قوانین مکان یا مالکیت را لغو می‌کنند. این همچنین منجر به ایجاد تعدادی زیرگروه ابر خصوصی از جمله:

ابرهای خصوصی مدیریت شده

مشتریان یک ابر خصوصی ایجاد و استفاده می کنند که توسط یک ارائه دهنده شخص ثالث مستقر، پیکربندی و مدیریت می شود. ابرهای خصوصی مدیریت شده یک گزینه تحویل ابری است که به شرکت هایی با تیم های کم یا ماهر IT کمک می کند تا خدمات و زیرساخت های ابر خصوصی بهتری ارائه دهند.

ابرهای خاص

به عبارت دیگر، فضای ابری در یک ابر دیگر که در آن می توانید یک ابر خاص در یک ابر عمومی یا در یک ابر خصوصی داشته باشید. به عنوان مثال، یک بخش حسابداری ممکن است ابر خود را در ابر شبکه خصوصی داشته باشد.

ابرهای ترکیبی

ابر ترکیبی یک محیط فناوری اطلاعات به ظاهر یکپارچه است که توسط چندین محیط به هم پیوسته از طریق LAN، WAN، VPN یا API ایجاد شده است.

خواص ابرهای هیبریدی پیچیده است و بسته به نیازها می تواند متفاوت باشد.

چند ابر

چند ابری یک رویکرد ابری است که شامل بیش از 1 سرویس ابری یا بیش از 1 ارائه دهنده ابر – عمومی یا خصوصی است. همه ابرهای ابری چند ابری هستند، اما همه ابرهای ابری ابر نیستند. هنگامی که چندین ابر با ترکیبی یا هماهنگی به هم متصل می شوند، چندین ابر به ابرهای ترکیبی تبدیل می شوند.

در صورت تمایل به آشنایی بیشتر با گونه، مطلب زیر از سایت فرادرس به طور کامل توضیح داده شده است و می توانید از آن استفاده کنید.

استفاده از رایانش ابری

احتمالاً در حال حاضر از محاسبات ابری استفاده می کنید، حتی اگر متوجه آن نباشید. اگر از یک سرویس آنلاین برای ارسال ایمیل، ویرایش اسناد، تماشای فیلم یا برنامه های تلویزیونی، گوش دادن به موسیقی، بازی کردن، یا ذخیره عکس و فایل های دیگر استفاده می کنید، محاسبات ابری احتمالاً همه اینها را پشت سر می گذارد.

در اینجا چند نمونه از آنچه امروزه با خدمات ابری از یک ارائه دهنده ابر امکان پذیر است آورده شده است:

  • ایجاد اپلیکیشن های ابری
  • تحلیل داده ها
  • ذخیره سازی، آرشیو و بازیابی داده ها
  • پخش صدا و تصویر
    و…

9 مزیت اصلی رایانش ابری

آموزش رایانش ابری

مزایای رایانش ابری در حال تغییر چشم انداز کسب و کار است. در دنیایی که مشتریان خواهان بازاریابی شخصی و خدمات فوری و بی عیب و نقص هستند، این به سرعت نه تنها بهترین راه برای مدیریت یک کسب و کار موفق و نوآورانه، بلکه تنها راه است. به همین دلیل است که برای رشد تجارت Word شما به آموزش رایانش ابری نیاز خواهد بود.

1. در زمان صرفه جویی کنید

با رایانش ابری، زمان لازم برای راه اندازی سیستم به حداقل می رسد. تجهیزات تنظیم و تجهیزات نگهداری وجود ندارد. فروشندگان ابر از اجزای فیزیکی و همچنین به روز رسانی های امنیتی و نرم افزار پشتیبانی می کنند.

2. دسترسی فوری به داده های مهم

یکی از زمان‌برترین چالش‌های تجاری امروزه دسترسی به داده‌های مهم و مفید است. با آموزش رایانش ابری، همه افراد شرکت شما می توانند به دستگاه هایی که استفاده کرده اند در هر کجا که نیاز داشته باشند دسترسی داشته باشند. تیم شما همیشه به روز است، که همکاری سریعتر را تضمین می کند.

3. سرمایه گذاری اولیه کم با یا بدون سرمایه اولیه

بدون نیاز به خرید سخت افزار یا نصب نرم افزار و هزینه مجوز

4. بهبودی سریعتر

ارائه‌دهندگان محاسبات ابری فضای ذخیره‌سازی اضافی (معمولاً در چندین مرکز داده)، افزایش امنیت و زمان بازیابی سریع‌تر را ارائه می‌دهند.

5. مقیاس پذیری ساده

شما فقط برای آنچه نیاز دارید پرداخت می کنید. می توانید ابزارها و منابعی را به تیم در حال رشد خود اضافه کنید یا در صورت لزوم آنها را کاهش دهید.

6. ارتباطات داخلی را بهبود بخشید

اهداف شرکت را با منابع پیام رسانی در چندین پلتفرم تجاری هماهنگ کنید.

7. سود خود را افزایش دهید

در حالی که صرفه جویی در زمان بهره وری و سود شما را افزایش می دهد، محاسبات ابری مزایای مالی مستقیم بیشتری دارد.

8. امنیت داده ها

با رایانش ابری، ISP شما امنیت آنلاین و فیزیکی را در مراکز داده خود تضمین می کند.

با این حال، استفاده از رایانش ابری به تنهایی امنیت کاملی برای داده های شما ایجاد نمی کند و باید در این زمینه آموزش های بیشتری را پشت سر بگذارید. برای بالا بردن سطح آگاهی خود از امنیت شبکه می توانید از آموزش زیر استفاده کنید.

9. ذخیره سازی پشتیبان

ارائه دهندگان محاسبات ابری گزینه های ذخیره سازی پشتیبان را ارائه می دهند که به طور قابل توجهی خطر از دست رفتن داده ها را کاهش می دهد. تمام داده ها و خدمات در چندین سرور ذخیره می شوند. اگر مشکلی در سرور پیش بیاید، سرور آماده به کار فورا بررسی می شود تا وب سایت یا زیرساخت فناوری اطلاعات شما خرابی را مشاهده نکند.

منبع

دیدگاه‌ها

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *