آزمایشات قلبی رایج

آزمایشات-قلبی-رایج
کاتتریزاسیون قلبی در LSH. عکس / LSH

مطالعات مختلفی وجود دارد که می تواند سرنخ برای مثال وضعیت قلب و بعضی از آنها به راحتی انجام آزمایش خون است. وقتی کوچکترین سوء ظن به وجود می آید که همه چیز در مورد قلب درست نیست ، بهتر است برای تحقیقات بیشتر از کمتر پیش بروید. این مساله به همان اندازه در مورد افرادی که هنوز تشخیص داده نشده اند یا کسانی که مبتلا به بیماری قلبی عروقی هستند ، اعمال می شود ، نظارت خوب مهم است.

نمونه هایی از افراد وجود دارد که فکر می کنند یک “چک” را پشت سر گذاشته اند ، دچار مشکل شده اند و حتی مدت کوتاهی بعد از آن شوک داشتند. به عنوان مثال ، این مورد درمورد بیماری قلبی تشخیصی نشده قلب ، که می تواند تشخیص آن دشوار باشد ، همانطور که نمونه ها نشان می دهد ، علاوه بر این بیماری قلبی عروقی تشخیص داده نشده می تواند منجر به حمله قلبی یا شوک های دیگری شود. بار دیگر ، نظارت متخصص مهم است.

همچنین لازم به ذکر است که یک سوم از بیماران مبتلا به بیماری حاد عروق کرونر یا حمله قلبی درد معمولی در قفسه سینه ندارند ، بنابراین هرگز خیلی دقیق نیست.

آزمایش خون قلب

آنزیم های قلبی: موادی که به دلیل محرومیت اکسیژن از سلول های میوکارد آزاد می شوند ، مانند بیماری عروق کرونر. بیشتر اوقات ، سه آنزیم اندازه گیری می شود ، یعنی. CK و CKMB ، همچنین TROPONINE.

چربی خون: مقدار کلسترول اندازه گیری می شود ، همچنین بخشی از آن به نام “کلسترول خوب” ، “یا کلسترول HDL و” کلسترول بد “یا LDL. تری گلیسیریدها اغلب اندازه گیری می شوند ، اما این چربی خون اغلب با چاقی و دیابت همراه است.

ضد انعقاد: هنگام تجویز داروهای ضد انعقادی ، به عنوان مثال در ضمن ، نظارت بر سطح رقیق شدن خون (INR) بسیار مهم است. آزمایش خون باید بطور منظم انجام شود و متعاقباً باید مقدار مناسب ضد انعقاد خون داده شود.

هورمون قلب (GNP): اغلب در مورد نارسایی قلبی اندازه گیری می شود و در ارتباط بررسی می شود با علائم و بروز بیماری.

تحقیقات دیگر

ECG (ECG): در بیماری های مختلف قلبی ، تغییرات معمولی در نمودار ایجاد می شود ، مانند بیماری عروق کرونر و فشارخون مزمن ، آریتمی نیز در صورت وجود تشخیص می یابد.

سونوگرافی قلب: با امواج صوتی می توان تصویری از قلب تهیه کرد و از این طریق ارزیابی کرد اندازه اتاق قلب ، ضخامت میوکارد و انقباض. همچنین می توانید دریچه ها را مشاهده کنید و با فن آوری ویژه ارزیابی کنید که آیا آنها نشتی دارند یا احتمال احتقان (داپلر) وجود دارد یا خیر. سونوگرافی مری را می توان انجام داد تا اطلاعات بهتری در مورد عملکرد قلب ارائه شود.

هولتر : این مطالعه شامل یک اسکن قلبی است که معمولاً 24 ساعت شبانه روز انجام می شود و سپس بیمار پیاده می شود. با یک ضبط کننده کوچک روی آن این مطالعه هنگام جستجوی آریتمی انجام می شود.

توموگرافی کامپیوتری عروق کرونر: این تکنیک در موارد منتخب هنگامی که مشکوک به بیماری عروق کرونر قلب است استفاده می شود. با توجه به نتایج ، متخصص قلب و عروق می توانند نیاز به تحقیق / درمان بیشتر را ارزیابی کنند. تصویربرداری با تشدید مغناطیسی: در برخی موارد ، این روش برای ارزیابی اندازه و محل انفارکتوس میوکارد استفاده می شود. این روش همچنین به طور فزاینده ای در تشخیص نقایص مادرزادی قلب ، برای ترومبوز و غیره مورد استفاده قرار می گیرد.

اندازه گیری ضربان ساز: در فواصل منظم ، كسانی كه دارای ضربان ساز و / یا مادام العمر هستند باید وارد شوند نظارت بر عملکرد دستگاههایی که به عنوان مثال عمر باتری اندازه گیری شده و خواندن از قلب و کامپیوتر دستگاه ها است.

تست ورزش / تست استقامتی: بیمار به شما اجازه داده می شود روی تردمیل قدم بزند یا دوچرخه سوار کند. برای تغییرات ECG بررسی می شود و آیا بیمار علائمی را ایجاد می کند که ممکن است نشان دهنده بیماری عروق کرونر قلب باشد.

کاتتریزاسیون قلبی: آنژیوگرافی عروق کرونر انجام می شود به طوری که یک لوله باریک در شریان کشاله ران یا مچ دست وارد می شود. ادامه دهید تا به قلب (موضوع سمت چپ). با تزریق محیط کنتراست از طریق لوله ، می توان یک فیلم اشعه ایکس از عروق کرونر و بطن چپ بدست آورد. اگر باریک شدن عروق کرونر وجود داشته باشد ، معمولاً بسیار مشهود است و می توان تخمین زد که چقدر بزرگ هستند. اگر پیوند بای پس عروق کرونر ضروری باشد ، سعی می شود به محض انجام آنژیوگرافی عروق کرونر این عمل انجام شود تا سایر بستری ها غیر ضروری باشند. هنگامی که یک ورید کشیده می شود ، از بطن راست و داخل شریان ریوی عبور می کند. به آن خونریزی راست گفته می شود و فشار خون را در جریان خون ، اشباع اکسیژن اندازه گیری می کند و همچنین می توان اندازه گیری کرد که قلب در هر دقیقه چقدر خون پمپ می کند.

همچنین لازم به ذکر است که می توان از طریق مچ دست نخورد همچنین کاتتریزاسیون قلبی از طریق رگ های خونی در گردن امکان پذیر است.

منابع موجود در این ستون از منابع مختلفی آمده است ، اما بیشتر از طریق وب سایتهای علمی ، landlækni.is ، hjartaheill.is و hjarta.is

174162109295515 به یاد داشته باشید که در فیس بوک به ما بپیوندید

دیدگاه‌ها

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *