نارسایی قلبی چیست؟ – Hjartalif.is است

پیگیری در صورت نارسایی قلبی مهم است.

نارسایی قلبی بیماری است که در آن به دلایلی ظرفیت قلب محدود می شود. این اغلب بعد از بیماری حاد شریان کرونر / حمله قلبی رخ می دهد ، اما علاوه بر این عوامل زیادی مانند بیماری یا کهولت سن می توانند بر نارسایی قلبی تأثیر بگذارند یا ایجاد کنند.

– تبلیغات-

فردی که به بیماری قلبی متولد شده ، بیماری عروقی دارد یا دچار حمله قلبی شده است ، نباید نارسایی قلبی داشته باشد مگر اینکه یکی از این مشکلات مانع از پمپاژ خون کافی از قلب توسط قلب شود.

نارسایی قلبی بیماری است که معمولاً بهبود نمی یابد ، اما با گذشت زمان به تدریج بدتر می شود. با این حال ، اینکه فردی به سرعت و یا بدتر می شود و اینکه آیا داروها می توانند تأثیر خوبی داشته باشند و حتی علائم را برای مدت طولانی به حداقل برسانند ، بسیار شخصی است.

علائم چیست؟

معمولاً علائم مرتبط با نارسایی قلبی عبارتند از: تنگی نفس ، خستگی در حالت استراحت ، به ویژه در حین ارتوپنه به دلیل التهاب و احتباس مایعات در ریه ها و خستگی عمومی. کسانی که مدت زیادی با نارسایی قلبی زندگی می کنند ، می دانند که علائم به صورت موجی ادامه دارد و پس از آن زمان می تواند تأثیر قابل توجهی بگذارد.

پیشرفت در پزشکی به حدی بوده است که آزمایش های مختلف در نارسایی قلبی موفقیت آمیز بوده است. اینها شامل عمل ، ضربان سازهای ضربان قلب / احیای انواع مختلف است و در آخرین مراحل نارسایی قلبی ، پیوند قلب در موارد انتخاب شده که شرایط چنین مداخله ای وجود دارد ، انجام می شود. همچنین لازم به ذکر است که به نظر می رسد در طی چند سال درمان سلول های بنیادی در حال انجام است ، که می تواند انقلابی را در درمان نارسایی قلبی تغییر دهد.

طبقه بندی نارسایی قلبی

– تبلیغات –

طبق وب سایت اداره بهداشت ، نارسایی قلبی را می توان به چهار دسته تقسیم کرد:

  • دسته من هیچ گونه خدشه ای در استقامت وجود ندارد. ورزش طبیعی منجر به خستگی غیرمعمول ، تنگی نفس یا تپش قلب نمی شود.
  • دسته دوم اختلال اندکی در استقامت ؛ در حالت استراحت هیچ علامتی وجود ندارد ، اما ورزش منظم باعث خستگی ، تنگی نفس یا تپش قلب می شود.
  • رده III آسیب شدید استقامت ؛ هیچ علائمی در حالت استراحت وجود ندارد ، اما با کمترین تلاش ظاهر می شوند.
  • رده چهارم بیمار بدون ایجاد علائم نمی تواند کاری انجام دهد. آنها غالباً در حالت استراحت حضور دارند و با حداقل تلاش افزایش می یابند.

طبق طبقه بندی فوق ، نارسایی قلبی برای همه یکسان نیست و هر بیمار بسته به اینکه روز خوب یا بدی دارد می تواند بین گروه ها جابجا شود. اما به طور کلی ، بسیاری از افراد مبتلا به نارسایی قلبی می توانند یک زندگی نسبتاً طبیعی را در محدوده معقول داشته باشند ، در حالی که دیگران نیاز به انجام کارهای روزانه زیادی دارند و با کیفیت زندگی قابل ملاحظه یا به شدت کاهش یافته زندگی می کنند. البته باید توجه داشت که با پیشرفت دارو ، تعداد بازماندگان سکته قلبی و تعداد افرادی که با نارسایی مزمن قلب زندگی می کنند ، در حال افزایش است.

سرانجام

اگرچه ممکن است اطلاعات مربوط به پیشرفت و روند نارسایی قلبی دلگرم کننده نباشد ، اما تعداد زیادی از افراد مبتلا به نارسایی قلبی می توانند زندگی طولانی و معنا داری داشته باشند. البته ممکن است مواردی وجود داشته باشد که بیماری فضای زیادی را در زندگی مبتلایان به آن اشغال می کند و گاهی اوقات مقابله با نارسایی قلبی بسیار دشوار است. ذکر این نکته مهم است که Landspítali دارای یک بخش سرپایی قدرتمند برای افراد مبتلا به نارسایی قلبی است و می خواهم بگویم که فعالیت های این بخش وضعیت بسیاری از افراد مبتلا به این بیماری را کاملاً تغییر داده است.

در اینجا پیوندی به بخش سرپایی برای نارسایی قلبی وجود دارد.

بیورن فاگ

فراموش نکنید که در فیس بوک به ما بپیوندید

تبلیغات

دیدگاه‌ها

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *