مراحل گام به گام برای ترخیص کالا از گمرک

در این مقاله ، ما می خواهیم به موضوع مهم مراحل ترخیص کالا از گمرک بپردازیم و اطلاعاتی در مورد اهمیت و نحوه پیشروی مراحل ترخیص کالا از گمرک ارائه دهیم. در حالی که در فرآیند ترخیص ، تعیین ارزش همه کالاهای گمرکی ضروری است ، بنابراین این موضوع از اهمیت بالایی برخوردار است و باید مورد توجه قرار گیرد.

ترخیص کالا از گمرک چه اهمیتی دارد؟

در این بخش می خواهیم در مورد اهمیت صحبت کنیم ترخیص کالا از گمرک ارائه اطلاعات. یکی از موارد ضروری که در مراحل ترخیص کالا از گمرک باید در نظر داشته باشید ، تعیین و محاسبه ارزش همه کالاهای گمرکی است که یک معامله گر باتجربه باید به آن توجه زیادی داشته باشد و به آن توجه کند. با توجه به اینکه قیمتهای متفاوتی برای ارزش کالا در داخل کشور تعیین شده است ، ارزیابی هر محصول در سیستم tsc باید مورد بررسی قرار گیرد.

آموزش ترخیص کالا از گمرک

در این قسمت قصد داریم آموزش مراحل ترخیص از گمرک را به شما ارائه دهیم. در مرحله اول ، ما باید مراحل اظهارنامه را تکمیل کنیم ، یعنی اسناد کاغذی را در یک سیستم الکترونیکی ارائه کرده و به گمرک منتقل کنیم که شامل چهار مرحله است.

به خیریه های معیار کمک مالی کنید

اولین مرحله در روند ترخیص کالا از گمرک تکمیل اظهارنامه است. مرحله ثبت نام در سیستم گمرک الکترونیکی است که به صورت آنلاین و آنلاین انجام می شود. در این مرحله شما باید مدل ، نام تجاری ، مقدار ، نوع محصول ، ارزش و وزن را در این سیستم الکترونیکی ثبت کنید.

سپس این اطلاعات مورد بررسی قرار می گیرد و در صورت عدم وجود خطا در ذکر این اطلاعات ، شماره اعلان تحویل به شما داده می شود. هنگامی که کالا و کالا به بندر می رسند ، اجازه کار اظهارنامه را به سیستم گمرک الکترونیکی ارسال می کند و سپس به این اظهارنامه شماره ای به نام ویلا اختصاص می یابد.

گام دوم بررسی اظهارنامه و تأیید آن و پرداخت الکترونیکی ظرف چند ثانیه در طول اعتبارسنجی است و مرحله سوم پرداخت عوارض و مالیات های مورد نیاز و رسید بانکی برای پرداخت آن است. آن را بصورت الکترونیکی وارد سیستم کنید. تا کنون شما سه مرحله ترخیص کالا از گمرک را طی کرده اید.

علاوه بر اطلاعات و فیش ، شما باید برخی از اسناد را به همراه سایر اطلاعات در گمرک ارائه دهید. یکی از این اسناد گواهی سلامت است که برای ترخیص غذا از گمرک نیاز دارید. شما همچنین باید یک گواهی بهداشتی برای محصولات بهداشتی و زیبایی ارائه دهید. ارائه لیست بسته بندی و ارائه بارنامه و ارائه مانیفست نیز از جمله اسنادی است که باید به گمرک ارائه شود. تا کنون شما چهار مرحله ترخیص کالا از گمرک را انجام داده اید و در آخرین مرحله ، گمرک باید ارزش گذاری کلیه اسناد و مدارک دریافتی از تجار و متقاضیان را تعیین کرده و سپس با همه مدارک دریافتی کالا را کنترل کند. فاکتور به بخش حسابداری

مراحل گام به گام برای ترخیص کالا از گمرک

قانون ترخیص کالا از گمرک چیست؟

برای خروج کالا و کالا از گمرک ، لازم است که کالا از رژیم قاچاق خارج شود و جنبه قانونی جنبه کالا را داشته باشد. به همین دلیل لازم است قانون ترخیص کالا از گمرک به طور کامل اجرا شود. در این فرایند ، شما چندین مرحله مانند تهیه یا ثبت اسناد یا ثبت صادرات کالا به صورت فیزیکی از طریق سیستم الکترونیکی را انجام می دهید و در نظر داشته باشید که در اکثر کشورها ، دلالان یا دلالان گمرک باید زیر نظر حمل و نقل کار کنند. هم واردکنندگان و صادرکنندگان و هم معامله گران در همه کشورها از جمله ایران باید از خط واردکنندگان تجار مستقل ، عمدتا کارفرمایان و مقامات گمرک پیروی کنند.

مراحل گام به گام برای ترخیص کالا از گمرک

این مراحل را در نظر بگیرید ترخیص کالا از گمرک برای انجام گام به گام و دقیق ، لازم است مجوزهای لازم و همچنین کارت مجوز کار از سازمان گمرک ایران صادر شود. در مرحله اول ، برای موفقیت فرآیند ترخیص از گمرک ، باید اسناد را به طور کامل پر کنید ، و در مرحله بعد این اطلاعات را از طریق سیستم الکترونیکی epl ثبت کرده و اظهارنامه را با خود چاپ کنید.

در مرحله بعد کد ویلا را گرفته و مسیر را مشخص کنید. هنگام تعیین این مسیر ، سه مسیر پیش رو دارید ، مسیر سبز منتهی به جعبه ، و مسیر زرد مسیری که اصل بررسی سند در آن انجام می شود و مجوزهای لازم اخذ می شود ، و در مسیر قرمز مجوزهای لازم عبارتند از: توسط متخصص به دست آمده و ارزیابی انجام می شود. در مرحله بعد کالا مورد ارزیابی قرار می گیرد و مجوزهای لازم اخذ می شود و بار خطوط خارجی دریافت می شود و پس از اتمام کار شما در صندوق ، به انبار می روید و کالاهای خود را بیرون می آورید.

هزینه ترخیص کالا از گمرک

هزینه تکمیل مراحل ترخیص کالا از گمرک این بستگی به هزینه های حمل و نقل ، تخلیه ، ذخیره سازی ، تعرفه آزمایشگاه ، اسکورت کالا ، بارگیری و بررسی کالا دارد که صاحب کالا یا نماینده کالا موظف است در هنگام رهاسازی و رهاسازی آن را بپردازد. کالا عوارض گمرکی باید جدا از عوارض واردات اخذ شود و عوارض واردات برای ترخیص کالا به همراه سود تجاری باید 5 درصد ارزش گمرکی باشد که سازمان گمرک در ایران مسئول جمع آوری آن است.

مراحل گام به گام برای ترخیص کالا از گمرک

مدارک لازم جهت تسریع روند ترخیص کالا از گمرک

در نهایت ، شما باید بدانید مدارک لازم برای فرآیند ترخیص کالا از گمرک چیست و باید همه مجوزها یا گواهینامه های لازم در این زمینه را بدانید. اسناد بانکی اسنادی هستند که از طریق سیستم بانکی وارد می شوند و گواهی مبدا و سایر اسناد مورد نیاز گمرک برای اجرای قوانین باید موجود باشد و در نظر داشته باشید که سند ترخیص کالا از گمرک برای کالاهای وارداتی الزامی است. شما نیازی به داشتن رسید انبار ندارید و اگر در دسترس شما نباشد ، مشکلی ایجاد نمی کند.

نکته دیگر این است که در این زمینه نظری وجود دارد و آن این است که در برخی موارد به یک یا چند سند ، مانند قرارداد بانکی یا اسنادی که نشان می دهد کالا از طریق سیستم بانکی وارد شده است یا خیر ، مورد نیاز نیست.

منبع

دیدگاه‌ها

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *