Hjartaáfall
حمله قلبی

در طی ربع قرن گذشته ، شیوع و مرگ و میر بیماری عروق کرونر به شدت در ایسلند کاهش یافته است و می تواند باشد. مثلا، تا حدودی از این کاهش در پیشگیری و پیشرفتهای چشمگیر در درمان این بیماریها سپاسگزارم. این همچنین بدان معنی است که تعداد بیشتری از افراد به مدت چندین دهه با این بیماری زندگی می کنند.

مراقبت خوب از بدن و روح شما بدون شک بهترین پیشگیری از بیماری های قلبی عروقی است. عوامل خطر زیادی وجود دارد ، اما اکثر متخصصان در مورد موارد اصلی اتفاق نظر دارند: به نظر می رسد سیگار کشیدن ، رژیم غذایی ضعیف ، عدم تحرک ، استرس و التهاب تأثیر عمده ای بر عوامل خطر و… دارد. تاریخچه خانواده نیز حرفهای زیادی برای گفتن دارد و از همین رو لازم است که از تاریخچه خانواده خود مطلع شوید. بیشتر این عوامل خطر بدون علامت هستند و بنابراین لازم است ارزیابی منظم برای تشخیص به طور مرتب انجام شود.

    عوامل خطر به دو دسته تقسیم می شوند

      در وب سایت اداره کل بهداشت ، عوامل خطر به دو دسته تقسیم می شوند ، مواردی که از یک طرف قابل تغییر هستند و عواملی که افراد از طرف دیگر نمی توانند آن را کنترل کنند. دسته اول موارد زیر را شامل می شود: سیگار کشیدن ، فشار خون بالا ، کلسترول بالا ، چاقی ، عدم تحرک ، استرس و مصرف زیاد الکل. جنسیت ، وراثت و سن متعلق به گروه دوم است.

      سلامت اندازه گیری

      مهم است که در مورد تمام عواملی که می توانند روی ما تأثیر بگذارد ، با دقت فکر کنیم. مثلا، خوب است که از کودکی رژیم سالم و ورزش منظم را مرتب کنید. چاقی و عدم تحرک نه تنها تأثیر مستقیمی بر بیماری های قلبی عروقی می گذارد بلکه می تواند عوامل خطر دیگری را نیز تقویت کند ، به عنوان مثال فشار خون بالا و کلسترول. فشار خون و کلسترول را می توان با یک پزشک عمومی اندازه گیری کرد ، اما برخی از داروخانه ها نیز چنین آزمایش هایی را به مشتریان ارائه داده اند. مناسب است که هر دو عامل به طور منظم اندازه گیری شود و بیشتر اوقات نکات اول مربوط به رژیم غذایی و بهبود ورزش است ، اما به احتمال زیاد استرس یک عامل خطر دست کم ارزیابی شده است.

      سیگار کشیدن

      استعمال سیگار یکی از مهمترین عوامل خطر بیماری قلبی عروقی محسوب می شود. آنها نه تنها باعث آترواسکلروز بلکه سلامت عمومی ، بیماری ریه و سرطان می شوند. بهترین و ارزانترین پیشگیری برای افراد سیگاری در برابر این بیماری ها ، قطع مصرف سیگار است.

      جنبش

      با توجه به ورزش ، تحقیقات نشان می دهد که همه ورزش ها دارای اهمیت هستند. بنابراین ، همه باید در نظر بگیرند که چگونه می توانند ورزش روزانه را افزایش دهند ، به عنوان مثال با راه رفتن به محل کار ، استفاده از پله ها به جای آسانسور ، شنا و غیره توصیه می شود که برای یک.m.mk ورزش کنید. 3-4 بار در هفته.

      رژیم غذایی

      یک رژیم غذایی سالم در پیشگیری از بیماری های قلبی عروقی بسیار مهم است و بهتر است ضمن کاهش مصرف چربی ، افزایش مصرف سبزیجات و میوه ها توصیه شود ، اگرچه این موضوع بحث برانگیز است و بسیاری معتقدند اینکه چربی آفتی نیست که بسیاری از افراد بخواهند ادعا کنند ، دیگر این که درست است چربی هایی را که مصرف می کنید انتخاب کنید و همین مسئله راجع به کربوهیدرات ها می توان گفت ، کیفیت آنها بسیار مهم است. یکی از عواملی که بسیاری از افراد آن را اثر بسیار بدی می دانند و بسیار کم آن را کم ارزیابی می کنند قند است. همچنین خوردن رژیم غذایی پر فیبر و همچنین کاهش مصرف اسیدهای چرب ترانس نیز مفید است. در سال های اخیر ، بحث های قابل توجهی در مورد رژیم غذایی التهابی و مضر بودن آن مطرح شده است. واضح است که این موضوع بسیار مهم است و بیداری بزرگی در رابطه با این موضوع به وجود آمده است.

      فیبر باعث کاهش جذب کربوهیدرات ها به جریان خون می شود و بنابراین در تنظیم قند خون تأثیر خوبی دارد و همچنین می تواند کلسترول خون را کاهش دهد. مصرف فیبر همچنین می تواند برای مدیریت وزن مفید باشد زیرا جایگزین غذاهای پر انرژی بیشتر می شود.

      اسیدهای چرب ترانس وقتی تشکیل می شوند که روغن مایع تا حدی سخت شود ، اما این کار برای افزایش عمر مفید مواد غذایی انجام می شود. تحقیقات در سالهای اخیر نشان داده است که اسیدهای چرب ترانس اثرات مضر بر روی سیستم قلبی عروقی دارند و همچنین گمان می رود که مصرف زیاد این اسیدهای چرب ممکن است به بروز دیابت نوع 2 کمک کند.

      چه کاری می توانیم انجام دهیم؟

        بیشتر مردم استرس ناشی از سرعت جامعه مدرن را می شناسند و تجربه می کنند. استرس همراه با مثال انزوای اجتماعی می تواند خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را تحت تأثیر قرار دهد. معمول است که چاقی و عدم تحرک دست به دست هم دهند. هنگامی که همه این عوامل خطر اصلی با علائم استرس همراه هستند ، خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی به میزان قابل توجهی افزایش می یابد.

        به منظور کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی یا زندگی با آن ، لازم است به بدن و روح توجه زیادی شود. راه های اصلی برای بهتر شدن این است که:

      • برای پیاده روی های منظم

  • سیگار کشیدن را ترک کن
  • فشار خون خود را کنترل کنید.
  • سطح کلسترول خود را کنترل کنید
  • رژیم غذایی متنوع و سالم بخورید ، مصرف قند و نمک را کاهش دهید.
  • در مقابل استرس با آرامش کار کنید
  • با هم مهربان باشید
  • همانطور که قبلاً گفته شد ، عوامل خطر مانند سن نمی توانند تحت تأثیر قرار گیرند. ، جنس و وراثت. با این حال ، با کمک به خنثی کردن سایر عوامل خطر و همچنین نظارت منظم ، به عنوان مثال می توان خطر را به حداقل رساند.

    مردان درباره سن و خانمها توسط یائسگی باید فشار خون ، چربی خون و قند خون شما را به طور مرتب اندازه گیری کند. در اینجا بسیار مهم است که افرادی که چاق هستند ، سابقه خانوادگی بیماری عروق کرونر قلب ، آترواسکلروز یا مرگ ناگهانی دارند ، به طور مرتب مورد بررسی قرار گیرند. کارشناسان همچنین توصیه می کنند که زنان بدون علامت ( سال)) و مسن تر ، هر پنج سال یکبار تشخیص داده شوند و به زنان بدون علامت (کمتر از سن) که سابقه خانوادگی بیماری قلبی عروقی و / یا خانوادگی دارند اختلال چربی ، به طور مرتب تحت ارزیابی خطر قرار می گیرد.

    174162109295515 آن را فراموش نکن در فیس بوک به ما بپیوندید