روشهای تست لپ تاپ استوک و دست دوم

خرید لپ تاپ دست دوم یا لپ تاپ دست دوم یا دیگر سیستم های کامپیوتری دست دوم به دلیل عملکرد سیستم برای بررسی قسمت های مختلف سخت افزار آن بسیار مهم است.

برای اطمینان از سلامت و عملکرد لپ تاپ یا رایانه خود آزمایش کنید لپ تاپ استوک برای آزمایش قسمت های مختلف سیستم و اطمینان از عملکرد صحیح آنها و استفاده از محصولی که به تازگی خریداری کرده اید ، باید این کار را انجام دهید.

هر سیستم از اجزای سخت افزاری متفاوتی تشکیل شده است که وظایف خاص خود را دارند. مهمترین و اصلی ترین اجزای سیستم موارد زیر است که در زیر به توضیح آنها می پردازیم:

  1. تست هارد دیسک
  2. تست صفحه کلید
  3. آزمون رومی
  4. تست وب کم (روی لپ تاپ)
  5. تست CPU
  6. تست کارت گرافیک GPU
  7. پورت ها را بررسی کنید
  8. دی وی دی رایتر را بررسی کنید
  9. باتری و شارژر را بررسی کنید

به خرید لپ تاپ در انبار یک لپ تاپ دست دوم یا یک سیستم کامپیوتری دست دوم به دلیل عملکرد سیستم برای بررسی قسمت های مختلف سخت افزار آن بسیار مهم است.

تست هارد دیسک

هارد دیسک سخت افزاری است که وظیفه ذخیره و ذخیره داده ها را بر عهده دارد.برای دو نوع هارد دیسک ssd و hdd از دو برنامه مخصوص هر کدام استفاده می شود.

برای آزمایش هارد دیسک های معمولی ، می توانید از برنامه Hard Disk Sentinel و برای هارد دیسک های ssd ، از برنامه ssd life pro استفاده کنید.

تست صفحه کلید

صفحه کلید برای لپ تاپ ها اهمیت ویژه ای دارد و کلیدهای صفحه کلید باید آزمایش شوند تا ببینند آیا همه آنها کار می کنند یا خیر. صفحه کلید یکی از مهمترین مواردی است که با برنامه Keyboard.Test.Utility می توانید کلیدها را به راحتی پس از نصب روی صفحه کلید مشاهده کنید و با فشار دادن هر کلید ، می توانید از عملکرد مناسب آن اطمینان حاصل کنید.

آزمون رومی

بهترین راه برای تست RAM سیستم استفاده از ابزار Windows خود به نام Windows Memory Diagnostic است.

ابتدا کلیدهای Windows و R را همزمان فشار دهید.

سپس ، در پنجره باز شده ، دستور mdsched.exe را تایپ کرده و enter را فشار دهید.

پنجره زیر نمایش داده می شود:

روی Restart Now کلیک کنید و مشکلات را بررسی کنید (توصیه می شود

پس از انجام این کار ، سیستم راه اندازی مجدد می شود و عملیات تست RAM به طور خودکار انجام می شود. این ممکن است چند دقیقه طول بکشد ، بنابراین صبور باشید.

در پایان آزمایش ، سیستم به طور خودکار راه اندازی مجدد می شود و ویندوز ظاهر می شود و پنجره ای نمایش داده می شود که نتیجه آزمایش را نشان می دهد.

اگر نتیجه به طور خودکار به دست نیامد ، روش زیر را انجام دهید

Event Viewer را باز کرده و به Windows Logs رفته و روی System کلیک کنید. در پنل Find ، MemoryDiagnostic را برای دسترسی به نتایج آزمایش پیدا کنید.

در آزمایش لپ تاپ استوک ، صفحه نمایش یکی از قابل توجه ترین ها است.

تست وب کم (روی لپ تاپ)

برای بررسی وب کم در لپ تاپ هایی که دارای وب کم هستند ، اگر Windows شما Windows 10 یا 8 هستند ، در قسمت شروع یک برنامه وب کم ویندوز وجود دارد که می تواند برای بررسی عملکرد وب کم از آن استفاده کند ، اما مراقب باشید که درایور وب کم است روشن است اگر ویندوز را نصب ندارید ، وب کم شما روشن نمی شود. بنابراین ابتدا باید درایور وب کم را نصب کنید.

تست CPU و GPU (پردازنده و گرافیک)

برای آزمایش گرافیک و اطلاعات دقیق کارت گرافیک خود مانند میزان حافظه و نوع RAM و مشاهده جزئیات کامل گرافیک ، برنامه gpu z را نصب کنید. در این برنامه بخشی به نام سنسور وجود دارد که در آن می توانید دما و سرعت فن گرافیکی را نیز مشاهده کنید.

تست CPU یا CPU نیز بسیار آسان است و می توانید با نصب برنامه cpu z آن را بررسی کنید.

پورت ها را بررسی کنید

هر سیستم دارای پورت های متفاوتی است: پورت های USB ، HDMI ، VGA ، AUDIO ، LAN ، DISPLAY و سایر پورت ها که برای هر سیستم متفاوت است. برای آزمایش همه ، باید کارهای همه را آزمایش کنید.

دی وی دی رایتر را بررسی کنید

اگرچه رایانه های دی وی دی در لپ تاپ های جدیدتر و نازک منسوخ شده اند ، اما بسیاری از سیستم ها هنوز دارای رایتر DVD هستند. اگر سیستم شما دارای رایتر است ، آن را با سی دی بدون خط و خش تست کنید.

باتری و شارژر را بررسی کنید

در لپ تاپ ها از باتری و شارژر استفاده می شود که پس از مدتی باید تعویض شوند. باتری های لپ تاپ اگر اصلاً مورد استفاده قرار نگیرند و دیگر نمی توانند به درستی شارژ یا شارژ شوند ، به خواب می روند ، بنابراین اینطور نیست که اگر از باتری استفاده نشود ، خوب باشد ، برعکس ، مشکلاتی به وجود می آید.

باتری های دست دوم لپ تاپ باید 100٪ برای آزمایش شارژ شوند ، و سپس پخش فیلم و نگه داشتن زمان در صورت بیشتر از 50 دقیقه زمان برای شارژ راحت است.

شارژر همچنین از دو قسمت تشکیل شده است: سیم برق و خود شارژر قطعات جداگانه ای هستند. قسمت کابل برق معمولاً جدا شده و از شارژر جدا می شود. در بسیاری از موارد ، قسمتی از سیم برق که می توان به راحتی آن را تعویض کرد ، معیوب است.

فروشگاه واردات لپ تاپ Afra Stoke استوک تمام آزمایشات لازم را برای لپ تاپ مشتریان خود انجام می دهد و سپس آنها را ارسال می کند. همچنین مشتریان این فروشگاه برای آزمایش مجدد مهلت دارند تا بتوانند تمام آزمایشات را خود انجام دهند. و مطمئن شویدafrastok.ir)

منبع

دیدگاه‌ها

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *