راه حل اصلی این است که کنترل پنل را در ویندوز 10 باز نکنید

در این مقاله قصد داریم 7 راه حل اساسی برای باز کردن کنترل پنل در ویندوز 10 را به صورت کامل و بصری توضیح دهیم.

کنترل پنل بخشی جدایی ناپذیر از ویندوز است زیرا بیشتر تنظیمات را در ویندوز انجام می دهد. اما وقتی با باز نشدن کنترل پنل مواجه می شوید چه اتفاقی می افتد؟

راه های زیادی وجود دارد که می تواند به حل مشکل باز کردن کنترل پنل ویندوز کمک کند. سعی کنید موارد را به ترتیب بررسی کنید. زیرا ما به ترتیب محتمل ترین مشکلات و ساده ترین روش ها را از یک تا هفت برای شما آماده کرده ایم.

برای حل مشکل باز کردن کنترل پنل ، ویندوز را به روز کنید

قبل از بررسی راه حل های دیگر در این لیست ، باید مطمئن شوید که ویندوز شما به روز است. به احتمال زیاد ، نصب در حال حاضر منتظر بروزرسانی است که این مشکل خاص را حل کند.

برای بررسی بروزرسانی های Windows 10 ، کلید Windows + I را فشار دهید تا تنظیمات شروع شوند. به قسمت Update & Security> Windows Update بروید و روی دکمه Check for Updates در سمت راست کلیک کنید.

به موسسه خیریه مرجع کمک کنید

برای حل مشکل باز کردن کنترل پنل ، ویندوز را به روز کنید

پس از اتمام به روزرسانی ، رایانه خود را مجدداً راه اندازی کنید تا ببینید آیا کنترل پنل در حال حاضر به درستی کار می کند یا خیر.

اسکن SFC را اجرا کنید

فایل های سیستمی خراب در رایانه شما می توانند مشکلات مختلفی را ایجاد کنند ، مانند جلوگیری از باز شدن صفحه کنترل. خوشبختانه ویندوز دارای SFC (System File Checker) است که می تواند فایل های خراب را در عرض چند دقیقه پیدا و تعمیر کند. در اینجا نحوه استفاده از آن آمده است.

مرحله 1: منوی Start را باز کرده و cmd را تایپ کنید تا خط فرمان باز شود. “Run as administrator” را انتخاب کنید تا با دسترسی مدیر باز شود.

CMD را باز کنید

مرحله 2: دستور زیر را وارد کرده و Enter را فشار دهید.

SFC / scannow

اسکن SFC را اجرا کنید

پس از اتمام اسکن ، کامپیوتر را مجدداً راه اندازی کنید. حالا سعی کنید کنترل پنل را باز کنید تا ببینید آیا مشکل در حال حاضر برطرف شده است یا خیر.

با برنامه آنتی ویروس بدافزار را بررسی کنید

بدافزارها و ویروس ها ، و همچنین فایل های سیستم آسیب دیده در رایانه شما ، می توانند فرآیندهای رایانه شما را مختل کنند. بنابراین می توانید یک اسکن سریع انجام دهید تا مطمئن شوید کامپیوتر شما به بدافزار آلوده نشده است.

بنابراین ، اگر قبلاً آنتی ویروس نصب کرده اید ، از آن استفاده کنید. یا می توانید از Windows Defender داخلی برای اسکن سریع استفاده کنید.

برای شروع اسکن سریع با Windows Defender ، به تنظیمات> Update & Security> Windows Security بروید.

Windows Defender

به برگه “حفاظت از ویروس و تهدید” بروید و روی دکمه “اسکن سریع” در سمت راست کلیک کنید تا اسکن شروع شود.

محافظت در برابر ویروس ها و تهدیدها

پس از اتمام کار ، کامپیوتر خود را مجدداً راه اندازی کنید تا ببینید مشکل برطرف شده است یا خیر.

اندازه صفحه را تغییر دهید

نکته عجیب این است که وقتی نسبت صفحه کامپیوتر روی بیش از 100 مجموعه تنظیم می شود ، به نظر نمی رسد که کنترل پنل کار می کند. بنابراین می توانید مقیاس صفحه نمایش را روی 100 اینچ تنظیم کنید تا ببینید آیا کمک می کند. این است.

مرحله 1: Windows + I را فشار دهید تا تنظیمات باز شوند و به سیستم بروید.

اندازه صفحه را تغییر دهید
مرحله 2: در بخش “نمایش” ، در بخش “مقیاس و طرح” ، از منوی کشویی برای انتخاب 100٪ لیست استفاده کنید.

اندازه صفحه را تغییر دهید

حالا بروید و دوباره کنترل پنل را باز کنید.

سرویس گزارش خطای Windows را غیرفعال کنید

همانطور که از نامش پیداست ، گزارش خطای Windows برای هشدار به مایکروسافت در صورت بروز مشکل در رایانه شما طراحی شده است. گاهی اوقات این سرویس در تنظیمات کنترل پنل نیز تداخل ایجاد می کند. بنابراین می توانید سرویس را برای لحظه ای خاموش کنید تا ببینید آیا کمکی می کند یا خیر.

مرحله 1: کلید Windows + R را فشار دهید تا قسمت Run شروع شود. msconfig را در آن تایپ کرده و Enter را فشار دهید.

سرویس گزارش خطا در ویندوز

مرحله 2: در پنجره System Configuration ، به برگه Services بروید. برای یافتن و پاک کردن کادر تأیید خطای Windows Service Report ، به پایین بروید و سپس روی Apply کلیک کنید.

سرویس گزارش خطا در ویندوز

اکنون رایانه خود را مجدداً راه اندازی کنید تا تغییرات اعمال شوند و ببینید آیا می توانید اکنون کنترل پنل را باز کنید.

دیسک رجیستری ویندوز

برخی از کاربران همچنین گزارش می دهند که با حذف برخی از فایل های رجیستری از رایانه خود ، مشکلات کنترل پنل را حل کرده اند.

هشدار منصفانه تغییر یا حذف پرونده های رجیستری از رایانه ها می تواند مشکلات عمده ای ایجاد کند. بنابراین ، حتماً از فایل های رجیستری خود از قبل نسخه پشتیبان تهیه کنید.

مرحله 1: منوی Start را باز کنید ، Registry Editor را تایپ کرده و Enter را فشار دهید.

دیسک رجیستری ویندوز

مرحله 2: از نوار آدرس در بالا برای رفتن به کلید بعدی استفاده کنید.

کامپیوتر HKEY_CURRENT_USER Software Classes LocalSettings Software Microsoft Windows Shell

مرحله 3: کلید Shell را باز کنید و زیر کلیدهای agMRU و ags را حذف کنید.

دیسک رجیستری ویندوز

حالا رایانه خود را مجدداً راه اندازی کنید و ببینید آیا می توانید اکنون کنترل پنل را باز کنید.

از System Restore استفاده کنید

اگر اخیراً با مشکلاتی در کنترل پنل روبرو شده اید ، از System Restore در ویندوز 10 استفاده کنید. این به شما امکان می دهد قبل از بروز اولین مشکل ، کامپیوتر خود را بازیابی کنید.

به خاطر داشته باشید که بازیابی سیستم کاملاً ایمن است زیرا هیچ داده ای از بین نمی رود. با این حال ، هرگونه تغییر در سیستم یا تنظیمات از بین می رود.

در حالی که مایکروسافت به تدریج کنترل پنل ویندوز را با تنظیمات جایگزین می کند ، انتقال هنوز کامل نشده است. تا آن زمان ، کنترل پنل اساس همه تنظیمات اساسی در Windows باقی می ماند. امیدواریم راه حل های فوق ترفند خوبی داشته باشند و همه چیز برای شما به حالت عادی بازگردد.

منبع

دیدگاه‌ها

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *