راهنمای مبتدی برای یک فنجان قهوه

آیا در مورد فنجان قهوه چیزی شنیده اید؟ اگر در حال خواندن این مطلب هستید، احتمالاً آن را انجام داده اید و کنجکاو هستید که بیشتر بدانید. در اینجا یک توضیح کوچک برای شما وجود دارد.

در دنیای قهوه، دو سرآشپز این محصول منحصر به فرد را به نام قهوه تعریف می کنند: The Roaster و The Professional Barista.

با آتش ، بو دادن دانه های خشک قهوه را به چیزی کاملاً متفاوت تبدیل می کند.

باریستا با دانش و تجربه خود لوبیا برشته شده را «پخت»، عطرها را استخراج می کند و نوشیدنی درست می کند.

اما چه کسی ارزش چیزی را که سرآشپز ارائه می دهد تعیین می کند؟ البته مشتری نهایی.

حتی قبل از مشتری یک مزه دار وجود دارد. او تجربه زیادی و تحصیلات خاص برای درک طعم و احساسات دارد.

این موضوع امروز ما خواهد بود. چه چیزی Taster را بسیار متفاوت می کند؟ دانش او چگونه می تواند به ما در درک جهان چشیدن قهوه کمک کند؟ اجازه بدید ببینم.

اول از همه ، هر کس می تواند طعم دهنده خوبی شود. دوم، ابزار عالی برای بهبود کارت طعم قهوه ما چیزی به نام فنجان است. من مطمئن هستم که بسیاری از مردم درباره چشیدن شراب یا چای شنیده اند ، اما امروز ما در مورد چشیدن قهوه صحبت خواهیم کرد.

فنجان قهوه (5)

فنجان قهوه چیست؟

کشت یک فعالیت جداگانه است که در سراسر جهان برای ارزیابی کیفیت دانه های قهوه انجام می شود. مانند چشیدن شراب، لیوان نیز در مورد ارزیابی قهوه از دیدگاه های مختلف است: تجزیه و تحلیل بصری، بو، حس لامسه و طعم.

همچنین ، این روش ارزیابی قهوه به برخی از ابزارها مانند چندین نمونه برای نمونه های برشته ، آسیاب ، فنجان مخصوص ، آسپیداری ، کتری برقی ، لیوان آب ، قاشق برای مزه مزه عمیق ، حتی گاهی اوقات یک رنگ سنج برای تعیین سطح برشته شدن نیاز دارد.

به طور خلاصه، داک کردن راهی برای کشف یک قهوه خاص واقعی است. در نهایت شما این قهوه را از دانه ها تا یک فنجان دم کرده احساس می کنید و درک می کنید.

به عنوان یک طرفدار قهوه باریستا یا مشتاق ، این یک تجربه قابل توجه است و می توان برای مدت طولانی در مورد آن صحبت کرد.

اتصال چگونه به شما کمک می کند؟

چشیدن قهوه بهتر یا چشیدن طعم بهتر می تواند به ما در درک آنچه ما هر روز مصرف می کنیم کمک کند.

به طور کلی ، این روش ارزیابی قهوه که حجامت نامیده می شود ، توسط کباب ها برای تعیین کیفیت دانه ها و توسط کافه داران یکی از بهترین دانه ها را انتخاب می کند. و البته ، از باریستا برای احساس بهتر قهوه و بهبود طعم آن.

برای شما، این می تواند یک راه منحصر به فرد برای یافتن دانش خود در مورد مزه و قهوه باشد. همچنین ، این یک راه ایده آل برای انتخاب لوبیا مورد علاقه شما است.

اما ابتدا بیایید ببینیم پروتکل حجامت چیست و سپس چگونه با مزه کردن طعم خود را بهتر کنیم.

پس چگونه قهوه می نوشید؟

همانطور که قبلاً گفتم، این نیاز به ابزارهایی دارد. لازم نیست همه آنها را داشته باشید. به همین دلیل من آن را ساده می کنم ، به همین دلیل است که من تنها اساسی ترین ابزار مورد نیاز را در اختیار شما قرار می دهم.

فنجان قهوه (2)

نکته سریع: برای ارزیابی یک فنجان به حداقل 3 قهوه مختلف یا همان قهوه بو داده شده به حداقل 3 روش مختلف نیاز دارید.

تجهیزات جام:

  • لیوان برای عینک یا فنجان هابه توصیه می شود ظروف شیشه ای یا سرامیکی باشند. آنها باید بین 207-266 میلی لیتر / 7-9 اونس با درپوش مناسب باشند.
  • قهوه زمینبه این باید کمی درشتتر از آنچه معمولاً برای ساختن فیلتر کاغذی قطره ای استفاده می شود باشد. تمام قهوه هایی که استفاده می کنید باید به همان اندازه آسیاب شوند.
  • اب در 93 درجه سانتی گراد / 200 درجه فارنهایت از آب شفاف و بدون بو استفاده کنید اما تقطیر یا نرم نشده باشد. TDS ایده آل (مجموع جامدات محلول) 125-175 ppm است ، اما نباید از 100 ppm یا بیشتر از 250 ppm باشد.
  • تایمربه بسیار مهم است که پایه را بیش از 5 دقیقه نجوشانید.
  • قاشقبه چند قاشق عمیق کافی است.
  • لیوان آب گرمبه این واقعاً مهم است. بعد از هر جرعه لازم است قاشق را قبل از جرعه بعدی تمیز کنید.
  • فنجان برای پوستهبه پس از دم کشیدن قهوه در فنجان، پوسته ای روی آن ظاهر می شود. شما باید این پوسته را پشت سر بگذارید ، همزمان آن را بو کنید (این اولین اثر با قهوه خواهد بود) و سطح قهوه را تمیز کنید تا از نوشیدن قهوه آسیاب شده اجتناب کنید. تمام این پوسته در این فنجان ها به پایان می رسد.
  • درپوشبه هر فنجان به یک درپوش احتیاج دارد. می توانید از بشقاب کوچک استفاده کنید.

آماده کردن کاسه

فنجان های قهوه آسیاب شده را پشت سر هم روی میز مورد علاقه خود قرار دهید. حتماً جلوی هر فنجان یک یادداشت بگذارید که در آن از قهوه ای که استفاده می کنید برای درک بهتر طعم و مزه خود استفاده کنید.

سپس فنجان ها را با آب تمیز کننده داغ و فنجان های مخصوص کراست قرار دهید. قاشق و تایمر را آماده کنید.

قهوه آسیاب شده خود را به فنجان ها اضافه کنید. آب را با دقت ریخته و تایمر را برای پخت روی 4 دقیقه تنظیم کنید. درب هر فنجان را بگذارید.

بعد از 4 دقیقه ، پوسته را بشکنید و قسمت بالای قهوه را بو کنید. سعی کنید برای قضاوت در مورد قهوه این بو را به خاطر بسپارید. هر بار که متوجه چیزی شدید، آن را یادداشت کنید.

سیب زمینی را پوست گرفته و در فنجان مخصوص بریزید. حالا می توانید با بخش سرگرم کننده ، مزه کردن شروع کنید. خوش اخلاقی در اینجا مهم نیست.

یک قاشق تمیز بردارید. یک قاشق بردارید و امتحان کنید. برای به دست آوردن بهترین تجربه ، باید مقداری هوا در دهان خود ، روی زبان خود بمالید ، در حالی که قهوه روی زبان شما است. به نوعی از قهوه یادداشت برداری می کنید.

این قوی است، بله، اما بهترین راه برای درک نت ها است.

برای تجزیه و تحلیل واقعاً عمیق ، باید قهوه را روی آن (حدود 5 دقیقه) امتحان کنید ، اما در 10 و 15 دقیقه نیز ببینید چگونه خراب می شود و چگونه یادداشت ها تغییر می کنند.

به یاد داشته باشید که از هر لیوان یادداشت بردارید و دهان خود را با آب شیرین سرد بین هر لیوان بشویید تا کام شما تمیز بماند.

فنجان قهوه (1)

چگونه نت های قهوه را بچشیم

معیارهایی برای ارزیابی قهوه وجود دارد. من بخشی از آن را به شما نشان می دهم.

اول از همه، تنوع و روش پردازش کلیدی است: تفاوت زیادی در طعم بین قهوه شسته شده و فرآوری شده طبیعی وجود دارد.

اکنون بیایید برخی از معیارهای اساسی و روش صحیح توصیف آنها را ببینیم.

  1. چشیدنبه برای فعال کردن طعم اصلی استفاده می شود که توسط زبان قابل توجه است. می توان آن را شیرین ، شور ، تند ، آجیل ، روغنی ، تند ، چوبی ، میوه ای ، شرابی ، قابض ، عسل ، مالت ، مخملی و غیره تعریف کرد.
  2. بدن بر اساس حس لامسه در دهان قضاوت می شود. می توان آن را بدن ضعیف ، آبکی ، غنی ، بدن کامل و غیره توصیف کرد.
  3. اسیدیته هدف آن توصیف اثر اسیدهای میوه در طول چشیدن است. آنها با نشاط و انعطاف پذیری مشخص می شوند. می تواند ترش، میوه ای، لیمو و غیره باشد.
  4. چشیدن طیف عطرها و تعامل موزون آنها را ارزیابی می کند. این کار با بینی انجام می شود، به همین دلیل است که قهوه در طول یک فنجان بو می کند و در دهان پخش می شود. می توان آن را نرم، قوی، رنگارنگ، پوسیده، پخته، صاف، خامه ای، تیز، خاکستری، دودی، شفابخش، تنباکو مانند، تازه زنده و غیره توصیف کرد.
  5. طعم اطلاعاتی در مورد مدت زمان ماندگاری عطر قهوه در دهان و خوشایند بودن طعم آن می دهد.
  6. تعادل تعامل بین همه معیارها را تعیین می کند.

این معیار ارزیابی در طول فنجان برای توصیف هر جرعه قهوه استفاده می شود. حالا بیایید ببینیم در یک لیوان به دنبال چه چیزی هستید.

رایج ترین یادداشت های جستجو

همه می توانند نتیجه بگیرند چه چیزی خوب است و چه چیزی رضایت بخش نیست. اما در یک فنجان قهوه به دنبال چه هستیم؟ البته طعم و عطر تازه.

نت های پایه و رایج در فنجان: شیرین ، گردو ، شکلات ، میوه ای ، غلیظ ، تازه ، صاف و همه چیزهای خوب. در کل هر فنجان قهوه باید خوب باشد.

و در عین حال اشتباهاتی رخ می دهد. به همین دلیل است که در وهله اول داکینگ انجام می شود. مطمئن شوید که قهوه مزه و نت های بدی ندارد.

فنجان قهوه (3)

نکاتی که باید اجتناب شود

یک چرخ آسیاب قهوه توسط SCAA ایجاد شده است که ظاهر مناسب نت ها را به شما می دهد.

به عنوان مثال، اگر در مورد طعم ترش صحبت کنیم، ترش کردن روش های مختلفی مانند ترش شراب یا به شدت ترش یا تند ترش وجود دارد. شراب ترش می تواند نشانه خوبی در یک فنجان قهوه باشد ، در حالی که شراب ترش تند اینطور نیست.

مثال خوب دیگر طعم شیرین است. چندین راه برای دیدن این یکی وجود دارد. می تواند مربا نرم ، مربا شیرین ، شکر شیرین و غیره باشد. البته مربا شیرین در یک لیوان نشانه خوبی نیست ، در حالی که شیرین با شکر این است.

از نظر عطر (که توسط بینی قابل درک است) روش های زیادی برای تعیین یک فنجان قهوه وجود دارد. این می تواند آنزیمی باشد ، از جمله نت هایی مانند گل ، میوه ، عطر گیاهی یا تقطیر خشک ، از جمله نت هایی مانند تند ، رزین ، کربن.

البته اگر یک فنجان قهوه بوی گل بدهد، نشانه خوبی است، در حالی که بوی زغال این گونه نیست.

در نتیجه ، وقتی کسی یک فنجان قهوه درست می کند ، یافتن قهوه خوب آسان است. از یادداشت هایی مانند فلفل، تارتان، تنباکو پیپ، تند اجتناب شود.

در عین حال نت هایی مانند وانیل ، گردو ، زردآلو ، گل رز چای ، رنگ قهوه باید نشانه خوبی باشد. فقط قهوه خوب می تواند چنین نت هایی را حمل کند.

امیدوارم این راهنما برای شما مفید بوده باشد و بتوانید قهوه خود را اکنون در آسایش خانه خود امتحان کنید. حتی اگر تجربه ای باشد که به اندازه یک کلاس مجاز نمی تواند به شما ارائه دهد ، شما از قبل اصول اولیه را می دانید.

اگر می‌خواهید درباره قهوه یا چای بیشتر بدانید، می‌توانید مقالات مرتبط زیر را بررسی کنید. چه کسی می داند چه چیز دیگری می توانید پیدا کنید؟

دیدگاه‌ها

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *