رژیم غذایی می تواند نتایج سلامتی ما را تعیین کند.

بیدارشدگی زیادی در مورد رژیم و اهمیت آن در زمینه سلامت وجود داشته است. مبحث این ستون عالی در مورد رابطه رژیم با التهاب مزمن است. اسلحه از متخصص قلب و عروق Axel F. Sigurðsson است که وب سایت ها mataraedi.is و

را اداره می کند. docsopinion.com.

اکثر مردم می دانند که شیوه زندگی ما می تواند در هنگام سلامتی و بیماری تغییر ایجاد کند. با این حال ، این دانش تاکنون کافی نبوده است ، زیرا شیوع چاقی و بیماری های منتسب به سبک های ناسالم در حال افزایش است. چاقی ،

اختلالات متابولیک ، و دیابت نوع 2 عمده مشکلات بهداشت عمومی در سراسر جهان و ایسلند در آنجا است مستثنا نیست. با این حال ، روشن است که افزایش آگاهی از اهمیت شیوه زندگی سالم ، تغذیه سالم و ورزش منظم ممکن است کلید معکوس این روند باشد.

بسیاری از متخصصان معتقدند رژیم غذایی حاوی مقدار کمی چربی ، کلید اصلی سلامت بهتر است. این براساس این تئوری استوار است که مصرف زیاد چربی ، به ویژه مصرف چربی اشباع شده ، می تواند تأثیر منفی بر روی چربی خون بگذارد و متعاقباً می تواند خطر ابتلا به بیماری عروق مانند بیماری حاد عروق کرونر و سکته مغزی را افزایش دهد. با این حال ، متخصصان دیگر معتقدند که در مورد اثرات لیپیدها بیش از حد انجام شده است و مطالعات نشان داده اند که اثرات رژیم غذایی بر سلامتی ما با بسیاری از فرآیندهای بیولوژیکی دیگر مرتبط است. بنابراین ، عوامل مهمی مانند تأثیر اکسیداسیون ، التهاب مزمن ، حساسیت به انسولین ، اختلال عملکرد اندوتلیوم عروقی و ترومبوز غیر طبیعی در سایه قرار گرفته است زیرا کلسترول همیشه هدف قرار گرفته است.

اخیراً ، بسیاری از مردم به نقش التهاب مزمن در بیماریهای مختلفی که در جامعه مدرن شایع است توجه کرده اند. بیماری قلبی عروقی ، دیابت نوع 2 ، بیماری آلزایمر و انواع مختلف سرطان می تواند باشد. احتمالاً تا حد زیادی به دلیل فعالیت التهابی مزمن آهسته در بافتهای بدن.

التهاب چیست؟

به خاطر داشته باشید که التهاب همیشه بد نیست. التهاب بخشی از پاسخ طبیعی سیستم ایمنی بدن برای محافظت از ما در برابر عفونت ها و سرطان ها است. با این حال ، هیچ پاسخی رضایت بخش غیر طبیعی است و می تواند به بیماری کمک کند. چنین التهابی می تواند در بافت های بدن بخصوص رگ های خونی گسترده باشد.

التهاب حاد معمولاً زودگذر است. اگر انگشتان خود را برش دهیم و ناحیه اطراف لگن را قرمز کنیم ، معمولاً می توان به یک پاسخ التهابی حاد نسبت داد. پاسخ التهابی بخشی از روند بهبود است. تفاوت زیادی بین این و التهاب مزمن و تدریجی وجود دارد که در آن پاسخ سیستم ایمنی پایدار است اگرچه پاسخ التهابی خاصی وجود ندارد. در این شرایط ، التهاب به خودی خود مشکل ایجاد می کند

رژیم و التهاب

رژیم غذایی احتمالاً بخشی از سبک زندگی ما است که بیشترین تأثیر را بر سلامتی می گذارد ، اگرچه ما اغلب از آن بی خبر هستیم. رژیم غذایی مناسب می تواند خطر ابتلا به بیماری های مختلف را کاهش دهد. اخیراً بحث های زیادی در مورد تمایل اقلام مختلف مواد غذایی و داروهای درمانی برای ایجاد یا کاهش التهاب مطرح شده است. این نکته را باید در نظر داشته باشید که در بسیاری از موارد ، این بحث به خوبی پایه گذاری نشده است و اغلب می توان آن را به فروشنده ناعادلانه نسبت داد. با وجود تحقیقات گسترده ، دانش ما درباره اثرات رژیم غذایی بر التهاب مزمن هنوز محدود است. برای درک بهتر این رابطه تحقیقات بیشتری لازم است.

برای اینکه بتوانیم بگوییم غذای خاصی باعث التهاب می شود یا التهاب را کاهش می دهد ، لازم است که بتوانید فعالیت التهابی در بدن را اندازه گیری کنید. این معمولاً با اندازه گیری برخی مواد در خون انجام می شود که هنگام حضور التهاب افزایش می یابد. آزمایش خون معمولی می تواند پاسخ دهد که آیا فعالیت التهابی افزایش یافته است یا خیر. مطالعات بیشماری در مورد اثرات رژیم غذایی بر پاسخ التهابی ، بر اساس اندازه گیری خون ماده ای به نام CRP (پروتئین واکنشی C) انجام شده است. نمونه هایی از سایر مواد استفاده شده عبارتند از: TNF-alpha (فاکتور نکروز تومور آلفا) ، IL-1 (Interleukin 1) و IL-6 (Interleukin-6).

قبل از رفتن بیشتر ، لازم به ذکر است که همه موارد غذایی که باعث افزایش پاسخ التهابی می شوند باعث بیماری نمی شوند. همچنین اثبات نشده است که کلیه مواد غذایی که باعث کاهش پاسخ التهابی می شوند احتمال ابتلا به بیماری را کاهش می دهند.

در زیر ده موضوع وجود دارد که مربوط به رابطه رژیم غذایی با التهاب مزمن است. این بررسی براساس نتایج تحقیق منتشر شده در مجلات علمی شناخته شده است.

1. چاقی منجر به افزایش فعالیت التهابی می شود

افزایش فعالیت التهابی در وجود دارد. ) افراد مبتلا به اختلالات متابولیک یا دیابت نوع 2 این دو مشکل بیشتر با چاقی همراه است. به طور کلی ، فعالیت التهابی در بین افراد دارای اضافه وزن نسبت به افرادی که وزن دارند بیشتر است. با این حال ، همپوشانی زیادی بین آنها وجود دارد.

مطالعات نشان داده اند كه بافت چربی مواد التهابی به نام سیتوكین ها تولید می كند. افزایش تولید این مواد باعث التهاب مزمن ، مقاومت به انسولین می شود و احتمالاً خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را افزایش می دهد.

محل بافت چربی مهم است. چربی واقع در قسمت جلوی قفسه سینه و شکم ، به اصطلاح چربی مرکزی ، خطر دیابت و قلب – و رگ های خونی را افزایش می دهد. با این حال ، به نظر می رسد که چربی واقع در بدن ، معمولاً روی باسن و ران ها ، خطر ابتلا به چنین بیماری هایی را کاهش می دهد. به نظر می رسد ارتباطات شدیدی بین چربی شکم و افزایش فعالیت التهابی وجود دارد.

مطالعات متعدد نشان می دهد که کاهش وزن باعث کاهش فعالیت التهابی می شود. با این حال ، اغلب گفتن اینكه آیا این به دلیل كاهش وزن است یا غذایی كه برای از دست دادن وزن مصرف می شود ، دشوار است.

پیام اصلی: پاسخ التهابی مزمن با چاقی ، سندرم متابولیک و دیابت نوع همراه است 2. اگر چربی روی شکم و سینه قرار داشته باشد چاقی و پاسخ التهابی بسیار قوی تر از آن است که در باسن و ران ها قرار داشته باشد. کاهش وزن فعالیت التهابی را کاهش می دهد.

2. نوع کربوهیدرات بر پاسخ التهابی تأثیر می گذارد

با غذای زیاد GI

با افزایش فعالیت التهابی در یک گروه بزرگ همراه بود زنان در یک مطالعه با عنوان مطالعه سلامت زنان هاروارد. بسیاری از مطالعات دیگر این موضوع را تأیید کرده اند ، اگرچه رابطه به نظر مشکوک است. بنابراین ، اگر می خواهید فعالیت التهابی را کاهش دهید ، از مصرف قند خودداری کنید.

چرا کربوهیدرات های کربوهیدرات زیاد احتمالاً باعث افزایش فعالیت التهابی می شوند ، کاملاً مشخص نیست. برخی از مطالعات ، با این حال ، نشان می دهد که نوسانات در قند خون که به عنوان مثال خواهد بود مصرف قند می تواند باعث افزایش تولید التهاب در بدن و در نتیجه التهاب شود.

مطالعات نشان می دهد که مصرف فراوان فیبر اراده از فعالیت التهابی.

فعالیت التهابی به طور کلی در مصرف کل غلات نسبت به مصرف غلات فرآوری شده کمتر است. غلات سبوس دار حاوی فیبر ، مواد معدنی و ویتامین های بیشتری نسبت به غلات فرآوری شده هستند. بنابراین ، اگر می خواهید از التهاب جلوگیری کنید ، غلات سبوس دار ، برنج کامل و ماکارونی غلات را کامل بخورید.

پیام اصلی: اگر می خواهید فعالیت التهابی را کاهش دهید ، کربوهیدرات ها را با ضریب قند کم مصرف فیبر مثبت است. به جای غلات فرآوری شده ، غلات کامل بخورید. از شکر خودداری کنید.

3. مصرف میوه و سبزیجات پاسخ التهابی را کاهش می دهد

تحقیقات بیشماری نشان داده اند که مصرف میوه و سبزیجات باعث کاهش فعالیت التهابی می شود. شما شما به تحقیقات اشاره می کنید گیاهخواران نسبت به افرادی که انواع دیگر مواد غذایی مصرف می کنند فعالیت التهابی کمتری دارند.

پیام اصلی: مصرف روزانه میوه و سبزیجات فعالیت التهابی را کاهش می دهد.

4. چربی های ترانس باعث افزایش فعالیت التهابی در بدن می شوند

مصرف چربی ترانس باعث افزایش فعالیت التهابی می شود. در یک مطالعه بزرگ درباره زنان ، به اصطلاح مطالعه بهداشت پرستاران هاروارد افزایش فعالیت التهابی در بین افراد دارای بالاترین چربی ترانس. این بیشتر در زنانی که اضافه وزن داشتند بیان شد

5. چربیهای اشباع بیش از اسیدهای چرب اشباع نشده باعث افزایش فعالیت التهابی می شوند

چند آزمایش نشان می دهد که مصرف چربی های اشباع باعث افزایش فعالیت التهابی می شود. مطالعه هند در مورد نوجوانان نشان داد که افرادی که بیشترین اشباع چربی را خورده اند فعالیت التهابی را افزایش داده اند. اما ، یک مطالعه سوئدی را نشان داد در افراد مسن هیچ ارتباطی بین میزان مصرف چربی اشباع و افزایش فعالیت التهابی وجود ندارد.

یک مطالعه كودكانی كه اضافه وزن داشتند ، نشان داد كه بین میزان چربی اشباع شده در خون و فعالیت التهابی رابطه وجود دارد. در یک مطالعه دیگر ، چنین رابطه ای در افرادی که اضافه وزن دارند اما در افراد دارای وزن طبیعی وجود ندارد.

توجه به این نکته ضروری است که میزان چربی اشباع شده در خون صرفاً با مقدار چربی اشباع مصرفی تعیین نمی شود. تحقیقات افراد مبتلا به سندرم متابولیک نشان داده اند که رژیم های کم کربوهیدرات و چربی زیاد باعث کاهش سطح چربی اشباع در خون می شوند

بنابراین مطالعات در مورد تأثیر چربی اشباع بر فعالیت التهابی تا حدودی متناقض هستند. مطالعه اخیر پیشنهاد می کند که مصرف اسیدهای چرب اشباع نشده به جای اشباع منجر به فعالیت التهابی کمتری شود.

پیام اصلی: کاملاً مشخص نیست که آیا مصرف چربی های اشباع باعث افزایش مصرف آن شده است یا خیر. واکنش التهابی. مصرف اسیدهای چرب اشباع نشده به احتمال زیاد منجر به فعالیت التهابی کمتری نسبت به دریافت چربی اشباع خواهد شد.

6. مصرف اسیدهای چرب امگا 3 باعث کاهش فعالیت التهابی می شود

نشان داده است که مصرف اسیدهای چرب امگا 3 باعث کاهش فعالیت التهابی می شود. با این حال ، مطالعات تأثیر مصرف اسیدهای چرب امگا 6 بر پاسخ التهابی نشان داده است نتایج کمی متفاوت . برخی تحقیقات نشان می دهد که مصرف زیاد امگا 6 ممکن است اثرات محافظتی امگا 3 را کاهش دهد. این نشان می دهد که نسبت امگا 6 / امگا 3 در رژیم غذایی ما ممکن است برای فعالیت التهابی مهم باشد.

رژیم غذایی غربی ها حاوی مقدار نسبتاً کمی امگا 3 در مقایسه با امگا 6 است. بسیاری از افراد تصور می کنند که نسبت کمتری از امگا 6 / امگا 3 مطلوب است. در مطالعه ATTICA یونانی فعالیت التهابی را افزایش داد زیرا نسبت امگا 6 / امگا 3 در رژیم غذایی بالاتر بود.

با این حال ، یک مطالعه نشان داده است که مصرف زیاد امگا 3 و امگا 6 منجر به فعالیت التهابی کم است. مطالعه دیگری نشان داد كه مصرف فراوان امگا 3 و امگا 6 با خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی كمتر از مصرف غنی هر یك همراه است. سپس مطالعات تصادفی که باعث افزایش مصرف امگا 6 می شود منجر به افزایش قابل توجهی در فعالیت التهابی نمی شود.

اگرچه بسیاری از مردم بر این باورند که مصرف اسیدهای چرب امگا 6 باعث افزایش فعالیت التهابی می شود ، اما مطالعات به طور قطعی نشان نداده اند که این مورد است. علاوه بر این ، نسبت به امگا 6 / امگا 3 ثابت نشده است که هنگام فعالیت التهابی بسیار مهم باشد.

پیام اصلی: غذایی که حاوی مقدار زیادی اسید چرب امگا 3 است (احتمال دارد که فعالیت التهابی را کاهش دهد.

7. اسیدهای چرب اشباع نشده باعث کاهش فعالیت التهابی می شوند

برخی تحقیقات نشان می دهد که مصرف اسیدهای چرب اشباع نشده به ویژه اسید اولئیک باعث کاهش فعالیت التهابی می شود. روغن زیتون حاوی مقدار زیادی از این اسید چرب است. روغن کلزا ، روغن کلزا و روغن دانه انگور نیز حاوی مقدار زیادی اسید اولئیک هستند. بسیاری از آجیل ها و دانه ها حاوی اسید اولئیک هستند. این ماده همچنین در گوشت مرغ به ویژه مرغ و بوقلمون یافت می شود.

باید در نظر داشت که روغن زیتون حاوی بسیاری از ترکیبات فنولیک است که فعالیت آنتی اکسیدانی مهمی دارند. در صورت فرآوری روغن زیتون ، اثر این مواد کاهش می یابد و حتی از بین می رود. این ممکن است هنگام کاهش التهاب مهم باشد. تحقیقات نشان داده است که روغن زیتون باکره باعث کاهش مؤثر التهاب نسبت به روغن زیتون فرآوری شده می شود.

8. رژیم مدیترانه ای فعالیت التهابی را کاهش می دهد

رژیم غذایی مدیترانه ای به عادت های غذایی گفته می شود که مدت زیادی است که در کشورهایی که در مرزهای مدیترانه هستند ، خصوصاً در یونان ، جنوب ایتالیا و اسپانیا رواج دارد. این رژیم حاوی میوه و سبزیجات زیادی ، غلات کامل ، لوبیا ، آجیل ، ماهی و لبنیات کم چرب است. نوشیدنی های معتدل شراب بخشی از رژیم مدیترانه ای است. بیشتر چربی مصرف شده از روغن زیتون حاصل می شود.

مطالعات اپیدمیولوژیک فعالیت التهابی کمتری را در بین افراد ساکن رژیم غذایی مدیترانه ای نشان داده است. چندین مطالعه مداخله ای نیز انجام شده است و به شدت نشان می دهد که رژیم های مدیترانه ای فعالیت التهابی را کاهش داده و خطر ابتلا به آن را کاهش می دهند > بیماری قلب و عروقی .

پیام اصلی: رژیم مدیترانه ای مثال خوبی از یک رژیم غذایی است که باعث کاهش فعالیت التهابی می شود و خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را کاهش می دهد

9. کاروتن و فلاوانوئیدها فعالیت التهابی را کاهش می دهند

کاروتن گروهی بیش از مواد طبیعی که عمدتا در پادشاهی گیاه رخ می دهد. این ماده رنگارنگ به بسیاری از محصولات گیاهی ، زرد ، نارنجی یا قرمز قرض می دهد. میوه ها و سبزیجات منبع اصلی کاروتن در مواد غذایی هستند.

فلاوانوئیدها را می توان در میوه ها ، سبزیجات و محصولات مختلف دیگر یافت. آنها اثرات مختلف بیولوژیکی مفیدی دارند ، از جمله اثرات آنتی اکسیدانی که برای سلامتی ما مهم تلقی می شوند.

مصرف کاروتن و فلاوانوئیدها فعالیت التهابی را کاهش می دهد.

0021. منیزیم فعالیت التهابی را کاهش می دهد

مطالعات نشان می دهد که مصرف غنی منیزیم فعالیت التهابی را کاهش می دهد.

غلات کامل احتمالاً مهمترین منبع منیزیم در رژیم غذایی ما هستند. با این حال ، منیزیم را می توان در سبزیجات برگ سبز ، آجیل و لوبیا نیز یافت.

به یاد داشته باشید که در فیس بوک به ما بپیوندید 173751181320928216