جراحی چاقی توسط دکتر سلیمی

جراحی چاقی راه حلی است که مردم را از مشکل چاقی نجات داده است. همه ما می دانیم که مشارکت در این مشکل دغدغه همه افراد جامعه امروز است و افراد به روش های مختلف تلاش می کنند تا به بدن مورد نظر خود برسند. برخی از افراد متوجه می شوند که بسیار مستعد چاقی هستند و نوشیدن آب می تواند وزن آنها را افزایش دهد.

دکتر سلیمی ، جراح چاقی می گوید: “این افراد امید خود را از دست داده اند و معتقدند که نمی توانند با رژیم غذایی دیگری برای کاهش وزن ، کاهش وزن را تجربه کنند.”

نکته مهم برای این افراد این است که روش های مختلفی برای انجام جراحی چاقی وجود دارد ، به طوری که افسردگی افراد پشت چاقی را می توان با این روش برطرف کرد و دیگر نگران بدن خود نباشند. در واقع جراحی چاقی امید را به زندگی افراد چاق وارد کرده و بیماری های خطرناکی را که بر اثر چاقی در بدن آنها ایجاد می شود از بین برد. اکنون ، برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد شرایط جراحی چاقی ، می توانید این موضوع را ادامه دهید.

مطالب زیر عبارتند از:

  1. جراحی چاقی چیست؟
  2. چرا از جراحی چاقی استفاده می شود؟
  3. انواع جراحی چاقی چیست؟
  4. چه کسانی می توانند از جراحی چاقی سود ببرند؟
  5. جراحی چاقی چه مزایایی دارد؟
  6. آخرین کلمه

جراحی چاقی چیست؟

به موسسه خیریه مرجع کمک کنید

وظیفه اصلی جراحی چاقی که برخی افراد آن را جراحی کاهش وزن می دانند ، تغییر سیستم گوارش انسان برای کاهش وزن و کاهش وزن است. به طور کلی ، جراحی چاقی شرایط را برای کاهش چشمگیر میزان کالری مصرفی به دلیل تغییرات در سیستم گوارش فراهم می کند و کاهش جذب مواد مغذی در بدن باعث کاهش وزن افراد می شود. اغلب مشاهده می شود که برخی از افراد نمی توانند با رژیم ها و ورزش های مختلف کاهش وزن ، وزن خود را کاهش دهند. نظریه پزشکان این است که از جراحی چاقی برای مقابله و شکست بیماری هایی که به دلیل وزن زیاد بر آنها تأثیر می گذارد ، استفاده کنند. به طور کلی می توان گفت که گزینه ایده آل برای افراد چاق جراحی چاقی است که برگشت ناپذیر است.

چرا از جراحی چاقی استفاده می شود؟

بهبود کیفیت زندگی افراد بستگی به استفاده از جراحی چاقی دارد. همچنین ، بعد از جراحی چاقی ، سلامت جسمی و روحی رخ می دهد و این امر باعث می شود بیمار با افزایش عزت نفس زندگی بهتری داشته باشد. اما علاوه بر این ، بیماریهای موجود که به دلیل چاقی در بدن شکل می گیرد ، دلیل اصلی انجام جراحی چاقی برای از بین بردن خطر وجود آنها است. این بیماریها عبارتند از:

  • دیابت نوع 2
  • فوت کردن، دمیدن
  • فشار خون بالا
  • بیماری قلبی
  • آپنه خواب شدید
  • رفلکس معده

جراحی چاقی اغلب زمانی مورد استفاده قرار می گیرد که بیمار نتواند از طریق استراتژی های اساسی که همه ما می دانیم ، مانند ورزش و رژیم غذایی ، وزن خود را کاهش دهد ، و اینها قسمت های ایده آل بدن برای فرد نیستند. بنابراین ، پزشک استفاده از جراحی برای کاهش وزن یا چاقی را برای رسیدن به هدف سلامتی توصیه می کند.

جراحی چاقی

انواع جراحی چاقی چیست؟

آخرین روش که امروزه به عنوان بهترین و رایج ترین روش برای انجام عمل جراحی چاقی شناخته می شود ، روش لاپاراسکوپی است. برخلاف جراحی های باز انجام شده در گذشته ، این جراحی دوره بهبودی بسیار کوتاه تری دارد و بخیه ای از جراحی چاقی بر روی بدن مشاهده نمی شود. در اکثر موارد امروزه ، اکثر پزشکان از این روش برای بیماران استفاده می کنند. اما اگر بخواهیم در مورد رایج ترین انواع جراحی چاقی صحبت کنیم تا هنگام مواجهه با آنها بتوانیم آنها را درک کنیم ، می توان گفت یکی از مهمترین آنها جراحی معدهجراحی بای پس معده ، جراحی حلقه معده قابل تنظیم ، بای پس دوازدهه را نام ببرید. البته هر یک از این عمل ها معایب و مزایای متعددی دارد که با توجه به شرایط بیمار می توان از آنها استفاده کرد.

چه کسانی می توانند از جراحی چاقی سود ببرند؟

هرگز نباید در آب بپرید. شما باید با یک پزشک واجد شرایط مشورت کنید تا مشخص شود آیا شما فرد مناسب برای جراحی چاقی هستید یا خیر. البته بسیاری از موارد می توانند تعیین کنند که آیا شما فرد مناسب جراحی چاقی هستید یا خیر ، که در ادامه این مقاله به آنها خواهیم پرداخت.

  • یک فرد بالغ که نگران افزایش وزن است ممکن است از جراحی چاقی استفاده کند.
  • اگر فرد اطلاعات دقیقی از ویژگی های عمل برای چاقی داشته باشد ، این عمل برای او مناسب است.
  • اگر فردی با رژیم غذایی و ورزش وزن کم نکرده باشد ، ممکن است تحت عمل جراحی چاقی قرار گیرد.
  • اگر شاخص توده بدنی فرد بیشتر از 35 باشد ، مستعد جراحی چاقی است.
  • اگر بیمار در کنار چاقی از بیماری های خطرناک دیگری نیز رنج می برد ، کاندید مناسبی برای جراحی چاقی است.
  • افرادی که دچار آپنه خواب یا تنگی نفس می شوند باید تحت عمل جراحی چاقی قرار گیرند.
  • اگر شاخص توده بدنی فرد بالاتر از 35 باشد و بیماری های دیگری نیز وجود داشته باشد ، باید از جراحی چاقی استفاده کند.
  • در صورتی که سلامت افراد به اضافه وزن و چاقی بستگی دارد ، باید از جراحی چاقی استفاده کرد.

جراحی چاقی چه مزایایی دارد؟

به طور کلی ، وظیفه اصلی جراحی چاقی کمک به افراد برای کاهش وزن است و به از بین بردن خطر مشکلات خطرناک و تهدیدآمیز که مستقیماً با چاقی و بیماریهایی مانند ناباروری ، بیماریهای قلبی ، دیابت نوع 2 ، سکته مغزی ، تنگی نفس ارتباط دارند ، کمک می کند. و فشار خون بالا بهبود می یابد. به طور کلی ، هنگامی که پزشک فردا جراحی چاقی را توصیه می کند ، تلاش مداوم افراد برای کاهش وزن از طریق راهکارهای دیگر ناموفق است و فرد با تغییر شیوه زندگی خود و بیماری هایی که پس از جراحی چاقی از بین می روند ، در رسیدن به هدف خود ناکام است.

جراحی چاقی

آخرین کلمه

اکثر افراد به دلیل کارشان معتقدند که جراحی چاقی به دوره نقاهت بسیار طولانی نیاز دارد و نمی توانند از این نوع جراحی برای رسیدن به وزن ایده آل خود استفاده کنند. با این حال ، دوره درمان این نوع جراحی کمتر از دو هفته است ، پس از این مدت فرد می تواند بلافاصله به سر کار بازگردد و رژیم های تجویز شده توسط پزشک در این مدت به راحتی قابل پیگیری است. البته بهتر است بدانید که در این مدت هیچ فعالیت سنگین و غیر اداری نباید انجام شود. مزایای استفاده از جراحی چاقی باعث ایجاد انگیزه در افراد برای داشتن بدن مناسب می شود ، بنابراین می توانید با تحقیقات زیادی در این زمینه از این راه حل اساسی استفاده کنید.

منبع: https://drsalimiclinic.com

منبع

دیدگاه‌ها

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *