اگر هدف بهبود کیفیت زندگی و کاهش خطر مرگ زودرس است ، انتخاب یک گزینه سالم
مهم است

هنگامی که رژیم کم کربوهیدرات یا کم چربی (LCD یا LFD) دارید انتخاب گزینه های سالم نکته اصلی است طبق مطالعه ای که اخیراً توسط دانشمندان هاروارد TH انجام شده است ، خطر مرگ زودرس را کاهش می دهد دانشکده بهداشت عمومی چان.

افرادی که ترجیح دادند نسخه های سالم تری از رژیم غذایی خود را بخورند – بشقاب های خود را با غلات کامل ، سبزیجات ، میوه های کامل و مغزها پر کنند – در مقایسه با افرادی که هیچ یک از رژیم های غذایی را دنبال نمی کردند ، در معرض خطر مرگ زودرس قرار داشتند. از طرف دیگر ، افرادی که غذاهای کم کربوهیدرات (LCD) یا کم چربی (LFD) مصرف می کنند – از جمله کربوهیدرات کم / کربوهیدرات کم ، پروتئین حیوانی و چربی های اشباع شده – در مقایسه با گروه دیگر در معرض خطر مرگ زودرس قرار دارند.

“ژیلئی شان” ، محقق در بخش تغذیه مدرسه ، گفت: “نتایج ما به وضوح نشان می دهد كه کیفیت به جای مقدار مواد مغذی ضروری در رژیم غذایی تأثیر قابل توجهی بر سلامتی ما دارد.” “بحث درباره پیامدهای سلامتی رژیم غذایی کم چرب یا کم کربوهیدرات قابل بحث است مگر اینکه منبع چربی یا کربوهیدرات به طور واضح مشخص شود.”

پژوهش قبلی

مطالعات قبلی نشان داده است که انواع مختلف کربوهیدرات ها و چربی ها تأثیرات متفاوتی بر خطر و سلامت بیماری دارند. به عنوان مثال ، کربوهیدرات های بی کیفیت مانند نان سفید یا غلات همراه با شکر اضافه شده می توانند باعث افزایش ناخوشایند قند خون شوند که می تواند به افزایش مقاومت به انسولین و سایر مشکلات متابولیکی مانند اختلالات متابولیکی کمک کند. مطالعات همچنین نشان داده است که غذاهای پر چربی اشباع مانند گوشت قرمز و کره می توانند خطر بیماری های قلبی عروقی را افزایش دهند.

یک مطالعه پیشگامانه

این مطالعه اولین مطالعه ای است که رابطه بین رژیم های غذایی کم کربوهیدرات و کم چربی و میزان مرگ و میر را با تمرکز ویژه بر کیفیت مواد مغذی درشت بررسی می کند.

محققان از داده های 37 استفاده کردند. 37 بزرگسالان ، سال و بالاتر به عنوان در مطالعه بهداشت و تغذیه ایالات متحده از به) رژیم های غذایی شرکت کنندگان از نظر چربی ، پروتئین و کربوهیدرات مصرفی آنها ثبت و کالیبره شد.

آنها دریافتند که وقتی کیفیت مواد مغذی اصلی در نظر گرفته نشود ، رژیم کم چربی (LFD) با کربوهیدرات کم (LFD) بر مرگ و میر تأثیر نمی گذارد. از طرف دیگر ، وقتی آنها بررسی کردند که آیا افراد دارای این رژیم بر کربوهیدرات ها و چربی های با کیفیت بالا تأکید دارند ، تفاوت مشاهده شد.

در مقایسه با افرادی که رژیم های کم کربوهیدرات نداشتند ، ٪ افرادی که از رژیم غذایی کم کربوهیدرات (LCD) استفاده می کردند کمتر در معرض مرگ زودرس قرار می گیرند در حالی که افرادی که از رژیم غذایی کم کربوهیدرات (LCD) استفاده می کنند افزایش خطر مرگ زودرس توسط 16٪.

در مقایسه با افرادی که رژیم غذایی کم چربی (رژیم طبیعی) نداشتند کسانی بودند که سالم ترین رژیم غذایی کم چرب در 37٪ خطر مرگ زودرس را کاهش می دهد در حالی که کسانی که از رژیم غذایی کم چربی ناسالم استفاده می کنند 02٪ خطر افزایش یافته.

سرانجام

در نظر گرفتن بهداشت هنگام تصمیم گیری برای رژیم کم کربوهیدرات یا کم چربی بسیار مهم است تا این روشها در طولانی مدت مفید باشند.

همكاران مدرسه هاروارد چان ، فرانك هو ، یانجون گوو و كیبین چی بودند.

در اینجا می توانید مقاله را به طور کامل پیدا کنید.

Björn Ófeigs.