بهترین آموزش برای کار کامل و حرفه ای با کالی لینوکس

در این مقاله قصد داریم نحوه کار با لینوکس کالی را به طور کامل از سایت تک تیپ به شما آموزش دهیم. در ابتدای این مقاله به بیان مفاهیم می پردازیم و سپس نحوه نصب آن را به شما آموزش می دهیم.

کالی لینوکس چیست؟

هنگامی که یک جستجوی حرفه ای در زمینه امنیت سایبری را شروع می کنید، یکی از بزرگترین چیزهایی که به سرعت یاد می گیرید این است که لینوکس کالی چقدر برای متخصصان امنیت سایبری، به ویژه تسترهای حرفه ای هکر اهمیت دارد.

کالی لینوکس بر اساس نسخه دبیان سیستم عامل لینوکس است که به طور خاص برای تست نفوذ و پزشکی قانونی دیجیتال طراحی شده است. یکی از جنبه های کلیدی کالی لینوکس مجموعه ای از ابزارهای امنیتی از پیش نصب شده است که می تواند برای اهداف مختلف امنیت سایبری از جمله تست نفوذ و بهره برداری استفاده شود.

از آنجا که کالی لینوکس شامل ابزارهای زیادی است و به صورت رایگان در دسترس است، برای متخصصان امنیت سایبری و صنعت امنیت سایبری بسیار مهم شده است.

آموزش کار با لینوکس کالی

یکی از مزایای کالی لینوکس این است که ابزارهای از پیش نصب شده ای دارد که می توان از آنها برای کارهای امنیت سایبری بیشماری استفاده کرد. بیش از 600 ابزار تست نفوذ و امنیت سایبری در کالی لینوکس گنجانده شده است و توزیع کالی به طور مداوم توسط Offensive Security به روز و بهبود می یابد.

درس های زیادی برای این سیستم عامل در ایران وجود دارد که معمولا مفید و کاربردی هستند، اما قبل از شروع یادگیری، باید دروس رایگان این سیستم عامل را به عنوان پیش نیاز مطالعه کنید. در زیر یکی از بهترین آموزش های کار با کالی لینوکس آمده است که با کلیک بر روی لینک زیر می توانید به راحتی به آن دسترسی پیدا کنید.

تاریخچه کالی لینوکس

کالی لینوکس در سال 2013 توسط Offensive Security راه اندازی شد که آموزش و گواهینامه امنیت سایبری را نیز ارائه می دهد. Offensive Security از Backtrack لینوکس که قبلاً روی امنیت متمرکز بود استفاده کرد و آن را بر اساس نوع Debian Linux به Kali تغییر داد. کالی لینوکس رایگان است و بدیهی است که همیشه رایگان خواهد بود.

آموزش کار با لینوکس کالی

Mati Aharoni و Deavon Kearns توسعه دهندگان اصلی Kali Linux هستند. این بازنویسی Backtrack Linux بود، توزیع لینوکس دیگری که بر تست نفوذ متمرکز بود. توسعه کالی مطابق با استانداردهای دبیان تنظیم شده است زیرا بیشتر کدهای خود را از مخازن دبیان قرض می گیرد. توسعه کالی لینوکس در اوایل مارس 2012 در میان گروه کوچکی از توسعه دهندگان آغاز شد و در سال 2013 توسط Offensive Security راه اندازی شد.

چرا کارشناسان امنیت سایبری کالی لینوکس را ترجیح می دهند؟

یکی از بزرگترین دلایلی که کارشناسان سایبری از کالی لینوکس استفاده می کنند و اغلب آن را ترجیح می دهند، این واقعیت است که یک سیستم عامل متن باز است، به این معنی که سیستم را می توان به دلخواه بهینه و سفارشی کرد. .

لینوکس کالی عمدتا برای تست نفوذ پیشرفته و ممیزی امنیتی استفاده می شود. کالی شامل صدها ابزار طراحی شده برای انواع وظایف امنیت اطلاعات، مانند تست نفوذ، تحقیقات امنیتی، پزشکی قانونی کامپیوتر و مهندسی معکوس است.

آیا لینوکس کالی غیرقانونی است؟

خود کالی لینوکس غیرقانونی نیست. این فقط یک سیستم عامل است. با این حال، این یک ابزار هک نیز است و زمانی غیرقانونی است که شخصی از آن به طور خاص برای هک سیاه استفاده کند. تا زمانی که آن را برای اهداف مفیدی مانند آموزش یا یادگیری نصب کنید یا از آن برای بهبود نرم افزار یا شبکه خود استفاده کنید، این امر قانونی است زیرا نصب هر سیستم عاملی با مجوز دانلود موجود غیرقانونی نیست.

سیستم لینوکس کالی مورد نیاز است – (کالی لینوکس به چه مقدار رم نیاز دارد؟)

آموزش کار با لینوکس کالی

نصب کالی یک کار فوری است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که از داشتن سخت افزار سازگار مطمئن شوید. Kali بر روی پلتفرم های i386، amd64 و ARM (ARMEL و ARMHF) پشتیبانی می شود. همانطور که در زیر ذکر شد، نیازهای سخت افزاری حداقل هستند، اگرچه سخت افزار قوی تر به طور طبیعی عملکرد بهتری را ارائه می دهد.

  • حداقل 20 گیگابایت فضای دیسک برای نصب کالی لینوکس.
  • رم برای معماری i386 و amd64، حداقل: 1 گیگابایت، توصیه می شود: 2 گیگابایت یا بیشتر.
  • درایو CD-DVD / پشتیبانی از بوت USB / VirtualBox

اگرچه کالی لینوکس یکی از مهم ترین سیستم عامل های امنیت شبکه است، اما برای ارتقای امنیت شبکه های کامپیوتری خود باید مطالب و آموزش های زیادی داشته باشید. اگر می خواهید خود را در زمینه امنیت شبکه تقویت کنید، آموزش حرفه ای را در سایت فرادرس که در زیر منتشر می کنیم، ببینید.

ابزارهای لینوکس کالی

در زیر لیستی از ابزارهای هک اخلاقی از پیش نصب شده با لینوکس کالی آورده شده است. این فهرست به هیچ وجه کامل نیست، زیرا ابزارهای زیادی در کالی وجود دارد که نمی توان آنها را در یک مقاله فهرست و توضیح داد.

1- Aircrack-ng

Aircrack-ng

Aircrack-ng مجموعه ای از ابزارهایی است که برای ارزیابی امنیت شبکه WiFi استفاده می شود. تمرکز بر حوزه های کلیدی امنیت WiFi:

  • نظارت بر : بسته ها را بگیرید و داده ها را به فایل های متنی برای پردازش بیشتر توسط ابزارهای شخص ثالث صادر کنید.
  • حمله کنید حملات مکرر، احراز هویت، نقاط دسترسی جعلی و غیره.
  • تست : بررسی کارت های WiFi و قابلیت های درایور (گرفتن و استقرار)
  • هک کردن : WEP و WPA PSK (WPA 1 و 2)

همه ابزارها خط فرمان هستند و به شما امکان نوشتن اسکریپت های سنگین را می دهند. بسیاری از رابط های کاربری گرافیکی از این ویژگی بهره برده اند.

2- Nmap

Nmap

Network Mapper، معروف به Nmap، یک ابزار رایگان و منبع باز کشف شبکه و ممیزی امنیتی است. Nmap مخفیانه از بسته‌های IP خام استفاده می‌کند تا مشخص کند کدام میزبان‌ها در شبکه در دسترس هستند، این میزبان‌ها چه خدماتی را ارائه می‌دهند (نام و نسخه برنامه)، از چه سیستم‌عاملی استفاده می‌کنند، از چه نوع فیلترها / فایروال‌های بسته استفاده می‌شود و ده‌ها مورد دیگر. امکانات.

بسیاری از مدیران سیستم و شبکه نیز از آن برای کارهایی مانند:

  • موجودی شبکه
  • مدیریت برنامه ریزی تمدید خدمات
  • بر سلامت یک میزبان یا سرویس نظارت کنید

3- THC Hydra

Hydra یکی از بهترین انتخاب ها برای استفاده از خدمات احراز هویت از راه دور است. همچنین می توان از آن برای دسترسی به اسکنرها، شبکه های بی سیم و غیره استفاده کرد.

بهترین راه برای یادگیری کالی لینوکس چیست؟

اگر آماده شروع یادگیری کالی لینوکس و نحوه استفاده از آن برای امنیت سایبری هستید، این مراحل را دنبال کنید.

1- یک ماشین مجازی کالی لینوکس بسازید

ماشین مجازی کالی لینوکس

راه های رایگان بسیاری برای راه اندازی هایپروایزر و شروع به کار با ماشین های مجازی وجود دارد، از جمله نصب کالی لینوکس. محیط ماشین مجازی به شما امکان می دهد یک یا چند نمونه از لینوکس کالی را پیکربندی و غیرفعال کنید و در طول مسیر عکس بگیرید.

با نصب هایپروایزر رایگان مانند Oracle VirtualBox شروع کنید. پس از نصب، می توانید تصویر ISO کالی لینوکس را بر روی ماشین مجازی دانلود و نصب کنید. اگر اصلاً با لینوکس آشنایی ندارید، می‌توانید توزیع‌های رایگان لینوکس دیگر را نصب کرده و در ماشین‌های مجازی خود مانند اوبونتو یا CentOS جاسازی کنید.

اگر در این زمینه تجربه ندارید می توانید از آموزش حرفه ای لینوکس در سایت فرادرس استفاده کنید.

۲- آشنایی با ابزارهای سایبری در کالی لینوکس

هنگام نصب کالی لینوکس بر روی ماشین مجازی، به ابزارهای مختلفی که در سیستم عامل تعبیه شده است نگاه کنید. توجه داشته باشید که آنها بر اساس دسته بندی مرتب شده اند.

یک راه خوب برای شروع این است که هر بار یک ابزار را انتخاب کنید و آن را یکی یکی یاد بگیرید. ابزاری را از دسته ای از علایق انتخاب کنید و شروع به استفاده از آموزش های آنلاین کنید. آموزش های زیادی در یوتیوب وجود دارد که می تواند به شما در انتخاب بهترین ابزارهای کالی کمک کند. سعی کنید روی یادگیری یک ابزار در یک زمان تمرکز کنید، زیرا یادگیری یک ابزار اغلب یادگیری ابزار دیگر را آسان تر می کند.

هنگام کار با این ابزارها، از آنها علیه سیستمی که مالک آن نیستید یا به آن دسترسی ندارید استفاده نکنید، زیرا استفاده از این ابزارها در این راه غیرقانونی است و پیگرد قانونی دارد.

3- با ابزارهای لینوکس کالی در برابر سایت های هکر قانونی تمرین کنید

اگرچه تلاش برای هک کردن هر سایتی که حق حمله به آن را ندارید غیرقانونی است، اما خوشبختانه چندین سایت آنلاین برای این منظور ایجاد شده اند زیرا به شما امکان استفاده قانونی از آنها را می دهند. . یک جستجوی وب انجام دهید تا ببینید کدام سایت‌ها در دسترس هستند و می‌توان با ابزاری که در حال آزمایش آن هستید استفاده کرد، و هرگونه سلب مسئولیت را بخوانید. یافتن وب سایتی که قانوناً مجاز به استفاده رایگان از آن هستید، کار دشواری نیست.

نکات اساسی یادگیری با کالی لینوکس

  • به خاطر داشته باشید که کالی لینوکس، اگرچه خیلی پیچیده نیست، اما برای مبتدیان نیست، بنابراین باید زمان بیشتری را صرف کنید و سعی کنید هر روز حداقل یک چیز جدید یاد بگیرید.
  • اگر تازه وارد دنیای لینوکس هستید، با سیستم لینوکس دیگری مانند اوبونتو شروع کنید تا بتوانید راحت تر به کالی لینوکس متصل شوید.
  • هرگز سعی نکنید از ابزارهای لینوکس کالی علیه سیستمی که به آن دسترسی ندارید استفاده کنید. بسیاری از سیستم های حقوقی رایگان برای تمرین مهارت های شما وجود دارد که باید از آنها استفاده کنید.
  • به خاطر داشته باشید که تمام ابزارهای لازم رایگان هستند. از هایپروایزرهای رایگان ماشین مجازی، سیستم عامل های رایگان، ابزارهای امنیت سایبری و خود کالی لینوکس، یادگیری امنیت سایبری نیازی به سرمایه گذاری بیشتر از زمان و تلاش و هزینه های اولیه شما ندارد.

در نهایت برای آشنایی کامل با کالی لینوکس و حرفه ای شدن بهتر است آموزش شبکه های کامپیوتری را شروع کنید و نحوه طراحی و نصب شبکه کامپیوتری را بیاموزید.

در اینجا یکی از بهترین کیت های آموزش آنلاین ایجاد شده توسط سایت فرادرس است که می توانید از آن استفاده کنید.

منبع

دیدگاه‌ها

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *