بازیابی اکانت اینستاگرام – آموزش بازیابی پیج اینستاگرام + دانلود فیلم آموزش اینستاگرام

اپلیکیشن اینستاگرام نه تنها یک شبکه اجتماعی، بلکه بستری برای رشد و نشان دادن مهارت‌های ما به جهان و کسب درآمد است. بنابراین برای بیشتر ما، اینستاگرام یک جزء جدانشدنی از روتین روزانه ماست و چه صاحب یک پیج شخصی در اینستاگرام باشیم و چه یک پیج کاری، حتماً مدت زمان مشخصی را در این شبکه می‌گذرانیم. به همین خاطر، از دست دادن اکانت اینستاگراممان یکی از بدترین اتفاقاتی است که می‌تواند برای ما بیفتد. اما خبر خوب این است که راه‌های بسیار متفاوت و کارآمدی برای بازیابی اکانت اینستاگرام وجود دارند که فقط نیاز به طی کردن چند مرحله ساده دارد. در این مقاله تمام روش‌هایی که برای برگرندان پیج اینستاگرام حذف شده، دی اکتیو شده، دیسیبل شده و هک شده وجود دارد را بررسی می‌کنیم.

چرا باید دوباره وارد اکانت اینستاگرام خود شویم؟

 

بازیابی اکانت اینستاگرام

قبل از اینکه بخواهیم به سراغ روش‌های بازیابی اکانت اینستاگرام برویم، لازم است ابتدا بدانیم که اصلا به چه دلایلی مجبوریم دوباره اطلاعات حساب کاربری خود را به اینستاگرام بدهیم تا وارد آن شویم. این دلایل به موارد زیر دسته بندی می‌شوند:

1. دی اکتیو کردن اکانت اینستاگرام

در این حالت شما به خواست خودتان مدتی قبل، اکانت اینستاگرامتان را به طور موقت دی اکتیو یا غیرفعال یا دیسیبل کرده بودید و حالا می‌خواهید آن را بازگردانید. به این نکته دقت کنید که اینستاگرام به طور کلی برای کاربرانی که دیگر قصد فعالیت در این شبکه اجتماعی را ندارند، دو راه به وجود آورده است:

  • پاک کردن (Delete) دائمی اکانت: اگر اکانت خود را از اینستاگرام Delete کرده باشید، پیج شما به طور کامل و دائمی حذف خواهد شد و دیگر راهی برای برگرداندن آن وجود ندارد. این امکان با رفتن به گزینه‌ای با عنوان Permanently Delete Your Account در تنظیمات اینستاگرام امکان‌پذیر است.
  • دی اکتیو (Disable) موقت اکانت: اگر بخواهید فقط برای مدت مشخصی اکانت شما غیرفعال و از دسترس خارج شود، اما بعداً بتوانید آن را با تمام داده‌های فعلی خود برگردانید، باید از قابلیت غیرفعال کردن موقت اینستاگرام استفاده کنید. . این امکان با رفتن به گزینه‌ای با عنوان temporarily disable my account در تنظیمات اینستاگرام امکان‌پذیر است.

پیشنهاد می‌کنیم برای تولید محتوای گرافیکی پیج اینستاگرام خود، از آموزش جذاب زیر در فرادرس دیدن کنید:

2. تعلیق شدن (Disable) اکانت اینستاگرام

در این حالت خودِ اینستاگرام، اکانت شما را از دسترس خارج کرده است. اکانت اینستاگرام شما به دلایل مختلفی می‌تواند تعلیق یا دیسیبل شود؛ البته اینستاگرام راهنمای دقیقی برای علت غیرفعال شدن حساب‌های کاربری ارائه نمی‌کند، اما می‌گوید که این امر به دلیل نقض قوانین جامعه یا شرایط استفاده از این شبکه اجتماعی رخ می‌دهد. زمانی که اکانت شما توسط اینستاگرام غیرفعال می‌شود، هنگام ورود مجدد به اپلیکیشن شاهد چنین پیغامی خواهید بود:

 

بازیابی اکانت اینستاگرام

به طور کلی مواردی مانند فعالیت‌های غیرقانونی، حرف‌هایی ترویج دهنده نفرت، برهنگی و خشونت تصویری، زمینه ساز اقدام اینستاگرام برای تعلیق اکانت کاربران است. همچنین استفاده از اپلیکیشن‌های شخص ثالث (third-party) مانند ربات‌ها یا اپلیکیشن‌های آنفالویاب و غیره نیز ممنوع است و می‌تواند باعث غیرفعال شدن اکانت اینستاگرام شما شوند. البته گاهی اوقا هم اینستاگرام بدون هیچ دلیلی و یه یک باره بعضی اکانت‌های کاربران را تعلیق می‌کند؛ این اتفاق خیلی رایج است و اینستاگرام گفته است که به اشتباه پیج کاربران را دیسیبیل می‌کند. در این موارد برای بازیابی اکانت اینستاگرام معمولاً تنها کافی است که پیامی برای پشتیبانی آن بفرستید و یک الی چند روز صبر کنید تا پیج شما برگردد.

3. هک شدن اکانت اینستاگرام

اکانت‌های اینستاگرام، هدف همیشگی هکرها هستند. هکرها ممکن است به دنبال دسترسی به حساب‌های خصوصی، تلاش برای فروش نام کاربری و پیج شما یا سرقت اطلاعات شخصی شما برای کارهای دیگر باشند. اگر پیج شما هک شده باشد، احتمالا دیگر نمی‌توانید با اطلاعاتی که از قبل درباره اکانتتان داشتید، وارد آن شوید؛ چراکه هکر می‌تواند اطلاعاتی مثل یوزرنیم، پسورد، ایمیل و شماره تلفن بازیابی اکانت شما را تغییر داده و حتی پیج را دی اکتیو کند تا شما نتوانید آن را پیدا کنید.

پس اگر به هک شدن اکانت خود مشکوک شدید، باید در اسرع وقت برای بازیابی اکانت اینستاگرام خود اقدام کنید؛ چراکه هرچه هکرها مدت بیشتری به حساب شما دسترسی داشته باشند، می‌توانند آسیب بیشتری به حریم خصوصی و اعتبار آنلاین شما وارد کنند.

4. فراموشی نام کاربری یا رمز عبور اکانت اینستاگام

اگر اپلیکیشن اینستاگرام خود را روی یک دستگاه جدید (یا حتی مجدداً روی دستگاه فعلی خودتان) نصب کرده باشید، لازم است که دوباره اطلاعات حساب کاربری خود را به آن بدهید تا وارد پیج اینستاگرام خود شوید. در این مورد اگر یوزرنیم و پسورد خود را به خاطر داشته باشید، به راحتی وارد اکانتتان خواهید شد. اما اگر هر یک از اطلاعات ورود خود را فراموش کرده باشید، لازم است که از طریق گزینه «فراموشی رمز عبور» یا «Forgot Password» اقدام به بازیابی اکانت اینستاگرام خود کنید. نحوه استفاده از این روش را در ادامه مطلب شرح می‌دهیم.

روش های بازیابی اکانت اینستاگرام

در این بخش با توجه به هر یک از دلایلی که برای از دست رفتن پیج اینستاگرام در قسمت قبل ذکر کردیم، روش‌هایی را برای برگرداندن اکانت اینستاگرام شرح می‌دهیم. با کمی صبر و حوصله و دنبال کردن مراحل این روش‌ها به صورت قدم به قدم، می‌توانید از برگشتن پیج خود مطمئن باشید.

بازیابی اکانت اینستاگرام دی اکتیو شده

اگر مدتی قبل، اکانت اینستاگرام خود را به طور موقت دی اکتیو کرده بودید، ریکاوری مجدد آن خیلی ساده است؛ کافی است دوباره از طریق هر دستگاهی که اپلیکیشن اینستاگرام روی آن نصب است (موبایل یا تبلت) یا حتی از طریق نسخه تحت وب آن در کامپیوتر و لپ تاپ، وارد اینستاگرام شده و نام کاربری و رمز عبور خود را وارد کنید تا اکانت شما دوباره فعال شود. تنها نکته این موضوع این است که  بسته به مدت زمانی که اکانت شما غیرفعال بوده است، ممکن است لازم باشد یک بار دیگر با شرایط و ضوابط جدیدی که اینستاگرام وضع کرده است، موافقت کنید.

 

بازیابی اکانت اینستاگرام

برگرداندن اکانت اینستاگرام تعلیق شده

تصور کنید که شما اپلیکیشن اینستاگرام خود را باز می‌کنید و می‌بینید که از اکانت خود Logout شده و پیغام غیرفعال شدن اکانت (چیزی شبیه به your account has been disabled) را مشاهده می‌کنید. در این وضعیت اولین کاری که اپلیکیشن از شما می‌خواهد انجام دهید، کلیک روی گزینه Learn More یا «بیشتر بدانید» است. با این کار شما به صفحه‌ای هدایت می‌شوید که توضیحاتی کم و بیش درباره فرآیند بازگردانی اکانت غیرفعال شده اینستاگرام می‌دهد. اما چند ترفند دیگر هم وجود دارد که در ادامه به آنها می‌پردازیم.

مرحله اول:

برای بازیابی اکانت اینستاگرام غیرفعال شده باید فرم «اکانت اینستاگرام من غیرفعال شده است» را تکمیل و به پشتیبانی اینستاگرام ارسال کنید. برای پیدا کردن این فرم می‌توانید عبارت “My Instagram Account Was Deactivated” در گوگل سرچ کنید و وارد لینک مربوط به این صفحه شوید:

 

بازیابی اکانت اینستاگرام

یا اینکه با توجه به علت تعلیق اکانت خود، یه یکی از لینک‌های زیر مراجعه کنید:

  • لینک https://help.instagram.com/contact/437908793443074 (برای اکانت‌هایی که به دلیل نقض مکرر مالکیت معنوی یا به اشتراک گذاری محتوای جعلی/گمراه کننده (property violations or sharing fraudulent/misleading content) غیرفعال شده‌اند.
  • لینک https://www.facebook.com/help/contact/606967319425038 برای حساب‌هایی که به دلیل نقض قوانین انجمن اینستاگرام (violating Instagram’s community guidelines) غیرفعال شده‌اند.

توجه کنید که اگر اکانت شما کاملا بی دلیل تعلیق شده باشد هم باید به یکی از لینک‌های بالا بروید و فرم مربوط به آن را پر کنید.

مرحله دوم:

هنگامی که وارد فرم می‌شوید، یک چک باکس مشاهده خواهید کرد که می‌گوید «متوجه شدم و می‌خواهم ادامه دهم.» یا “I understand and wish to continue”. تیک این گزینه را بزنید و روی «ارسال» یا “send” کلیک کنید.

 

بازیابی اکانت اینستاگرام

مرحله سوم:

در مرحله بعد وارد فرم می‌شوید که چند بخش برای تکمیل کردن در آن وجود دارد. این بخش‌ها شامل “Contact Information” (به معنی اطلاعات تماس) و “Content At Issue” ( به معنی محتوای موجود) است:

 

بازیابی اکانت اینستاگرام

  1. در بخش اول باید نام و نام خانوادگی و آدرس ایمیل خود را (همگی به صورت لاتین) در فیلدهای مربوط به آنها وارد کنید. ایمیل شما ترجیحاً باید یک ایمیلی باشد که به حساب اینستاگرام شما متصل است.
  2. در بخش دوم باید نام کاربری یا username اکانت اینستاگرام خود را وارد کنید و سپس در فیلد بزرگ زیر آن درباره درخواست خود (به انگلیسی) توضیح دهید. برای نوشتن متن این بخش به نکات زیر توجه کنید:
  • توضیح دهید که اکانت شما غیرفعال شده و فکر می‌کنید که این اتفاق به اشتباه رخ داده است.
  • عذرخواهی نکنید؛ چراکه با این کار نشان می‌دهید که شما خودتان را مقصر می‌دانید.
  • با لحن عصبانی حرف نزنید و محترمانه درخواست کنید.
  • در آخر پیام خود تشکر کنید.

با توجه به توضیحات بالا، نمونه متن زیر مورد مناسبی است:

“Hi, my Instagram account has been disabled by mistake. I did not post any content that violates Instagram’s community guidelines. I would be thankful if you expalin to me why this has happened and also let me access to my account. Thank you very much.”

در نهایت فرم را به پایین اسکرول کرده و به مرحله بعدی بروید.

مرحله چهارم:

در پایین فرم یک بخش “Attachment” (یا پیوست) و یک بخش “Declaration” را مشاهده خواهید کرد. در صورتی که محتوایی (پست یا استوری) از پیج شما حذف شده باشد، در بخش “پیوست” می‌توانید آن را بارگذاری کنید. در مرحله بعد در بخش “Declaration” باید تأیید کنید که می‌خواهید فرم را ارسال کنید؛ برای انجام این کار، تیک گزینه “My content was removed due to a violation of Instagram’s Terms of Use, and I believe this content should not have been removed.‎” را بزنید. سپس نام کامل خود را در قسمت “Electronic signature” یا «امضای الکترونیکی» وارد کنید و در آخر برای ارسال فرم، بر روی “ارسال” کلیک کنید.

 

بازیابی اکانت اینستاگرام

توجه داشته باشید که می‌توانید فرآیند درخواست تجدیدنظر از اینستاگرام را هر چند وقت یکبار تکرار کنید، تا زمانی که یکی از پشتیبان‌های اینستاگرام درخواست شما را قبول کنند. با فرض اینکه شما عمداً هیچ قانونی را زیر پا نگذاشته‌اید، دریافت پاسخ و نتیجه از سوی اینستاگرام نباید بیش از چند روز طول بکشد. اما با این حال توجه داشته باشید که این فرآیند می‌تواند مدت زیادی طول بکشد و باید صبور باشید.

مرحله پنجم:

پس از ارسال این فرم، باید منتظر ایمیل اینستاگرام باشید. اینستاگرام معمولاً چند ساعت پس از ارسال فرم، برای شما ایمیلی ارسال می‌کند؛ پس باید تا چند ساعت ایمیل خود را چک کنید. توجه کنید که ممکن است ایمیل ارسالی اینستاگرام به inbox ایمیل شما نیاید؛ به همین خاطر صندوق Spam ایمیل خود را هم بررسی کنید.

 

بازیابی اکانت اینستاگرام

پس از دریافت ایمیل از شما خواسته می‌شود که در پاسخ به ایمیل، عکسی از خودتان ارسال کنید. در این عکس باید یک قطعه کاغذ در دست خود رو به دوربین بگیرید و در آن به ترتیب موارد زیر را با دستخط خود بنویسید:

  • کد ارسالی اینستاگرام (که در متن ایمیل است)
  • نام و نام خانوادگی شما (به لاتین)
  • نام کاربری اکانت اینستاگرام شما

سپس عکس را به ایمیل پیوست کرده و برای پشتیبانی اینستاگرام ارسال کنید. نمونه عکس ارسالی به صورت زیر است:

 

بازیابی اکانت اینستاگرام

مرحله ششم:

پس از ارسال ایمیل همراه عکس خود باید منتظر بمانید تا اینستاگرام آن را بررسی کند. معمولاً بین 3 تا 5 روز طول می‌کشد تا تیم پشتیبانی اینستاگرام عکس شما را بررسی کند. برای همین باید ایمیل خود را به صورت دوره‌ای چک کنید. در صورت موفقیت آمیز بودن درخواست شما، ایمیلی از اینستاگرام دریافت خواهید کرد که نشان می‌دهد حساب شما دوباره فعال شده است! به خاطر داشته باشید که اگر بیش از یک بار، یک یا چندتا از قوانین اجتماعی اینستاگرام را نقض کرده باشید، ممکن است حساب شما برای همیشه غیرفعال شود و نتوانید آن را بازگردانید.

نحوه بازیابی اکانت اینستاگرام هک شده

اگر حس می‌کنید که پیج اینستاگرام شما هک شده است، اولین کاری که باید انجام دهید این است که صندوق inbox ایمیل خود را بررسی کنید و دنبال ایمیلی از اینستاگرام باشید که در آن پیغام تغییر ایمیل مرتبط با حساب کاربریتان را داده است. این ساده‌ترین راهی است که هکرها برای کنترل حساب شما استفاده می‌کنند. اگر نمی‌توانید چنین ایمیلی را پیدا کنید، یک گزینه دیگر برای بازیابی پیج اینستاگرام شما قبل از اینکه خیلی دیر شود، وجود دارد:

شما می‌توانید به جای آدرس ایمیل هکر، یک لینک ورود به شماره تلفن خود را درخواست کنید. برای این کار، در صفحه ورود به حساب اینستاگرام، در گوشی‌های Android روی گزینه Get help signing in (یا دریافت کمک برای ورود به سیستم) و در گوشی‌های iOS روی گزینه Forgot password? کلیک کنید. در این مرحله شماره تلفن خود را وارد کنید تا یک لینک ورود موقت برای شما ارسال شود و سپس دستورالعمل‌های موجود در آنجا را برای دسترسی مجدد به اکانتتان دنبال کنید. اگر با این کار دسترسی شما به اکانتتان برگشت، باید فوراً رمز عبور خود را تغییر دهید و دسترسی داده شده به هر برنامه شخص ثالثی را لغو کنید.

اما اگر هیچ یک از روش‌های بالا جواب نداد، می‌توانید یک گزارش هک شدن اکانت اینستاگرام برای پشتیبانی آن ارسال کنید. برای این منظور، پس از طی مراحل بالا باید روی گزینه need more help کلیک کنید و مراحلی که در بازیابی اکانت تعلیق شده طی می‌شود را انجام دهید.

کلام آخر در مورد بازیابی اکانت اینستاگرام

اگر اکانت اینستاگرام شما هک یا غیرفعال شده باشد، نباید خیلی بترسید؛ چراکه خیلی از افراد روزانه با مشکل مشابه شما مواجه می‌شوند و حساب خود را در نهایت بازیابی می‌کنند. فقط کافی است که مراحل ذکر شده در این مقاله برای بازیابی اکانت اینستاگرام را به درستی طی کنید و صبر داشته باشید تا اینستاگرام، پیج شما را برگرداند. همچنین بهتر است برای بالا بردن امنیت پیج خود، از تاییدهای دو مرحله‌ای و رمزعبورهای سخت استفاده کنید تا احتمال هک شدن آن را به صفر برسانید. در نهایت پیشنهاد می‌کنیم برای کسب درآمد از پیج اینستاگرام خود از آموزش زیر در فرادرس استفاده کنید:



منبع

دیدگاه‌ها

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *